Hop til indhold

Hvad vejer din labrador?


Therese
 Share

Recommended Posts

... Og hvordan er den bygget?

 

Bobo er jo på slankekur og har allerede tabt sig, men alligevel bliver folk ved med at kommentere på hans vægt og om at han skal tabe sig. Det skal han også, men de får det til at lyde som om at han er vildt stor og jeg tænker kun, at det drejer sig om 2-3 kg. endnu. Måske 4. Jeg kan godt se, at han ser tyk ud når man ser ham, men man kan godt mærke hans ribben - man skal godt nok lige trykke lidt, men de er tydeligere end før :mrgreen: - og han er meget mere fri i hans bevægelser, løber mere, har fået mere talje og virker gladere.

 

Alligevel bliver jeg i tvivl om, om det er mig, der bare ikke kan se det, fordi jeg går sammen med ham hver dag! Måske er han i virkeligheden større end jeg tror :vedikke:

 

Så nu kunne jeg godt tænke mig noget at sammenligne med og høre hvad jeres vejer og hvordan de er bygget - hvis I har et billede, er det også fint som dokumentation :mrgreen:

 

Jeg får selv lige taget et sprit nyt billede senere i dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

SIlle som godt nok ikke er ren lab, men samme str som en slank type, vejer 27 som idealvægt og lige nu vejer hun 28+ . DEt er ok på hendes gamle dage, men bare det ekstra kilo kan altså mærkes ganske tydeligt.

 

Hun SEr slet ikke tyk ud - men stikker man fingrene i hende, Så er der lige lidt for meget. DOg ikke mere end jeg synes der er på de fleste slanke labber.

 

HUN vejede 25 kilo som ung og var der slank som en ål. ribben kunne ses. BAre for at give dig lidt at sammenligne med.

Link til indlæg
Del på andre sites

ups - kan se at du kan mærke dem - jeg ville tage testen ved hvert tabt kg :-)

Testen? Altså, om jeg kan mærke ribbene?

 

Tror i øvrigt du har ret i 35. Tænkte selv mellem 32-35 og han vejer 38 nu - eller sidste gang jeg vejede ham. Det er bare svært, når folk siger noget andet. Så kan jeg altså godt blive i tvivl!

Link til indlæg
Del på andre sites

Testen? Altså, om jeg kan mærke ribbene?

 

Tror i øvrigt du har ret i 35. Tænkte selv mellem 32-35 og han vejer 38 nu - eller sidste gang jeg vejede ham. Det er bare svært, når folk siger noget andet. Så kan jeg altså godt blive i tvivl!

 

Det der med vægt og tal er virkelig meget individuelt fra hund til hund. Så Bobo kan godt være overvægtig på 35 kg, hvor en anden lab ikke er det. Jeg ville kigge og mærke på ham. Hvis folk stadig kommenterer, når han vejer 35, så er han nok stadig for tyk :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Testen? Altså, om jeg kan mærke ribbene?

 

Tror i øvrigt du har ret i 35. Tænkte selv mellem 32-35 og han vejer 38 nu - eller sidste gang jeg vejede ham. Det er bare svært, når folk siger noget andet. Så kan jeg altså godt blive i tvivl!

 

Jeps - ribbenstesten.

 

er han af den kraftige type? hvis ja så synes jeg at 35 lyder af lidt i forhold til bassos 32, for han var jo både meget slank og endnu ikke udvokset....

Link til indlæg
Del på andre sites

Det der med vægt og tal er virkelig meget individuelt fra hund til hund. Så Bobo kan godt være overvægtig på 35 kg, hvor en anden lab ikke er det. Jeg ville kigge og mærke på ham. Hvis folk stadig kommenterer, når han vejer 35, så er han nok stadig for tyk :genert:
I know :-) Jeg har selvfølgelig heller ikke tænkt mig at låse mig fast på en bestemt vægt, hvis han stadig er tyk. Man kan bare godt have en fornemmelse af hvilken vægt der ville være passende. Synes jeg i hvert fald.

 

Jeps - ribbenstesten.

 

er han af den kraftige type? hvis ja så synes jeg at 35 lyder af lidt i forhold til bassos 32, for han var jo både meget slank og endnu ikke udvokset....

En mellemting, tror jeg. Han er ikke specielt stor, men han er en smule kraftig. Og har vist altid været det, selvom han var noget slankere, da jeg overtog ham :genert: Det er der jeg gerne vil ned igen, tror det vil være passende og tror det ligger omkring 35 kg. Men det er jo svært at sige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der findes lagt flere tykke labrador end tynde;) hvis hunden skal kunne holde i mange år er det vigtigt at den ikke har for meget at slæbe rundt med, så kik på hunden, der skal være muskler ikke fedt, der skal være talje og ribbenene må efter min mening godt kunne ses på en labradore og under alle omstændigheder skal de kunne mærkes tydeligt når du stryger hen over hundens side;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Ribbens testen som foreslået og så er det også en god ide at mærke foran på bryst partiet - her skal man kunne mærke knoglen ved forbenet deroppe hvor skulderen hæfter på - den test bruger jeg på mine beagler.

Nu har mine hunde jo ikke så meget pels - så her kan knoglen tydelig ses også uden at mærke på den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der findes lagt flere tykke labrador end tynde;) hvis hunden skal kunne holde i mange år er det vigtigt at den ikke har for meget at slæbe rundt med, så kik på hunden, der skal være muskler ikke fedt, der skal være talje og ribbenene må efter min mening godt kunne ses på en labradore og under alle omstændigheder skal de kunne mærkes tydeligt når du stryger hen over hundens side;)

Alt det der ved jeg godt og jeg er faktisk enig med dig, så det er ikke rigtig det spørgsmålet går på :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror at i 95% ef de tilfælde at en hundeejer og især en Labradorejer er i tvivl om hans eller hendes hund er for tyk er det fordi den er det.

 

Nu kommer det jo også an på om spørsmålet skal besvares udfra et udstillingsspørgsmål, jagthundespørgsmål eller sundhedsspørgsmål.

 

Racer som standarden kræver skal fremstå lidt kraftige som Rotweiler og Labrador foretrækkes af dommere ofte hvis de fremstår med et par extra kg.

 

En Labrador som skal vinde vinderklasse på markrøve vil ofte være som en elitesportsmand/kvinde og måske mere mager en sundhedsmæssigt optimalt. Det ser man også hos FT Spaniels og stående fuglehunde.

 

Sundhedsmæssigt tror jeg hellere en hund må veje en smule for lidt end for meget, så hvis man er i tvivl så ville jeg anbefale at hunden taber sig lidt.

 

vh PBC

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror at i 95% ef de tilfælde at en hundeejer og især en Labradorejer er i tvivl om hans eller hendes hund er for tyk er det fordi den er det.

 

Nu kommer det jo også an på om spørsmålet skal besvares udfra et udstillingsspørgsmål, jagthundespørgsmål eller sundhedsspørgsmål.

 

Racer som standarden kræver skal fremstå lidt kraftige som Rotweiler og Labrador foretrækkes af dommere ofte hvis de fremstår med et par extra kg.

 

En Labrador som skal vinde vinderklasse på markrøve vil ofte være som en elitesportsmand/kvinde og måske mere mager en sundhedsmæssigt optimalt. Det ser man også hos FT Spaniels og stående fuglehunde.

 

Sundhedsmæssigt tror jeg hellere en hund må veje en smule for lidt end for meget, så hvis man er i tvivl så ville jeg anbefale at hunden taber sig lidt.

 

vh PBC

Jeg er ikke i tvivl om, at han skal tabe sig. Jeg er i tvivl om, om der er belæg for at komme med kommentarer om at han nok får sukkersyge og at vægten belaster hans organer og krop rigtig meget; om han virkelig er så fed. For jeg kan ikke se det, men jeg bliver selvfølgelig nervøs, når folk siger sådan noget til mig og derfor ville jeg gerne høre hvad andre labradorer vejer for at sammenligne lidt.

 

Han er på slankekur, så jeg har ikke lavet tråden, fordi jeg er i tvivl om, at han bør tabe sig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna vejer 27ish kg. Man kan mærke ribbene og ane dem, når hun løber

 

Her er Sisqo forrest og Luna bagerst. Sisqo ligger vist på 33 kg, han er en lille størrelse, som du nok kan se:

 

IMG_1856.jpg

 

Jeg har desværre ikke nogen nyere billeder af Luna. Glemmer at få kameraet med ud i disse dage:oops: Plus at Luna jo ikke gider posere for kameraet:lol: Dette er vist fra juli, tror jeg..

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan du ikke tage billeder fra begge sider, forfra og oppefra, så er det nemmere at fortælle vores mening ;)

 

Katlas vægt kan du ikke bruge til noget, men du må gerne få den. Hun vejer 32 kg og skal tabe sig 1½ kg. før hun er som jeg vil have hende. Hun er udstillingslinjer og er derfor kraftig bygget.

Jo, god ide. Det må blive i morgen dog. Herren er gået i seng og er ikke sikker på han synes det er en god ide at vække ham for at tage billeder ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Min brune lab vejer 33 kg og er af den store type dog ikke tyk men med masser af muskler :-) han må gerne komme op på 35 kg som jeg også mener at din Bobo sagtens kunne veje uden at være tyk ;-)

Min den sorte er formel 1 og vejer en 25 kg han kunne dog godt tage et kilo på da jeg synes han er lidt tynd men dyrlægen siger han er fin fin så det tror jeg selvfølgelig på, han har meget højt aktivitetsniveau og får lidt mere mad end han skal have men tager ikke sådan på ;-) men hvor er han sød din lab ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...