Hop til indhold

Recommended Posts

Mille, min 9 år gamle FT Springer Spaniel (10 år til marts 2014) var hos dyrlægen forleden.

Hendes pels er blevet ringere og ringere trods godt foder, pasning mv. Især på bugen blev behåringen mere og mere fimmer-agtig og tynd. Op af siderne kan man i skarpt lys se huden igennem og dækpelsen blev ringere og ringere.

Nå, jeg havde måske bare taget det som alderstegn for hun er ellers kvik, spiser og drikker normalt - og hun klarer fint at løbe 10-15 km ved cyklen og træne apportering bagefter.

Alligevel tog jeg hende til dyrlægen - også fordi jeg kunne konstatere at det faktisk snart (26. september) var et år siden hun sidst blev løbsk.

Dyrlægen tog en blodprøve og resultatet var: Manglende eller lav hormonproduktion fra bugspytkirtlen. Behandling: 2 piller dagligt resten af livet.

Hun skal checkes igen om 3 uger.

Nogen der kender mere til denne sygdom og især erfaringer med behandlingsresultat?

Mille skal jo med på mange jagter endnu, så jeg håber behandlingen bare virker.

vh PBC

Link til indlæg
Del på andre sites

Min Chase har samme problem, har absolut ingen symptomer og medicinen koster her 766 kr. pr. år. Chase er 6 eller 7, men min gamling, Rocky, havde samme problem og han blev 14.

Min kone, som er sygeplejeske har lige rettet mig. Det er produktion af hormoner i skjoldbugskirtlen som ikke fungerer...

min hund på 15 kg skal have 2 piller dagligt og 250 piller koster 500 kr.

gad vide hvordan du slipper mad det halve? Får den kun en pille om dagen eller?

vh PBC

Link til indlæg
Del på andre sites

Min kone, som er sygeplejeske har lige rettet mig. Det er produktion af hormoner i skjoldbugskirtlen som ikke fungerer...

min hund på 15 kg skal have 2 piller dagligt og 250 piller koster 500 kr.

gad vide hvordan du slipper mad det halve? Får den kun en pille om dagen eller?

vh PBC

Nok fordi Doberfan bor i New Orleans! ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kom til at kigge nærmere på medicin pakningen - og der står at det er holdbar til 9-2013 - altså september 2013.... og der er jo piller til 4 måneder. gad vide om det er vigtigt?

Og da jeg så var igang læste jo også indlægssedlen. der anbefaler man 10 mg pr kg hund hver 12 time = for Mille 150 mg - og dyrlægen har ordineret 200 mg. Og hun har faktisk kun så få symtomer at dyrlægen ikke selv så noget ved det årlige dyrlægecheck i februar. Undersøgelsen af blodet blev foretaget for jeg synes at pelsen var blevet for ringe. Ikke andre symtomer.

Og så checkede jeg jo også lige priserne.... og man kan faktisk spare 600 kr om året ved at bruge 400 mg piller og dele i 2 (og det er de jo faktisk forberedt/beregnet til). Ikke en formue, men alligevel. Det er så selvfølgelig afhængig af at de kan holde sig i 8 måneder fra udlevering.

Tilliden til dyrlæger går ikke opad lige i denne tid.

vh PBC

Redigeret af PBC
Link til indlæg
Del på andre sites