Gæst jeesper Skrevet September 15, 2013 Rapporter Share Skrevet September 15, 2013 Hej folkens. er ny herinde samt ny hundeejer og har fået mig en fræk lille golden han på 11 uger. lige som så mange andre er jeg fanget i foderjunglen og får hele tiden tvetydige svar ang, foder. så nu vil jeg prøve at hører jer derude der har samme race, om hvad de får at spise?? det foder jeg fik med fra sælger kender jeg ikke selv, det hedder GO CARE ROYAL?? :hmm: håber i kan guide mig lidt videre P.S. han prutter en del, kan det have noget med hans foder at gøre?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kleo Besvaret September 15, 2013 Rapporter Share Besvaret September 15, 2013 Jeg ville nok skifte foder, det du har fået med er ikke det dårligste men de er meget upræcise i deres ingredienser dvs der er formodentlig skiftende kød proteiner i;) ikke smart efter min mening. jeg ville nok bare skifte til et andet mellemklasse foder fx olivers eller essential, men du kan også vælge et af de mange helt kornfrit produkter;) tillykkemed hvalpen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret September 15, 2013 Rapporter Share Besvaret September 15, 2013 Det er nemlig en foderjungle derude, og det som fungerer for én hund fungerer nødvendigvis ikke for andre. Jeg har en golden retriever blanding (3/4 golden og 1/4 labrador) og en ren labrador. Begge er opvokset på Olivers Large Breed Start. Essential er også et fint foder (det er den lilles opdrætter skiftet over til fra Olivers) En ting, som du skal være opmærksom på er, at det bør være et hvalpefoder til store racer Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst jeesper Besvaret September 15, 2013 Rapporter Share Besvaret September 15, 2013 takker for jeres hurtige svar men hvordan laver man en cross over af foder, så hvalpen ikke får mave problemer?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kleo Besvaret September 15, 2013 Rapporter Share Besvaret September 15, 2013 De fleste blander foderet over en uges tid, dvs i starten bare en lille slant af det nye foder blandet i det gamle, så øges mængden dagligt til det udelukkende er det nye jeg skifter bare;) det har jeg altid gjort og har aldrig haft problemer;) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Kaya & Mette Besvaret September 15, 2013 Rapporter Share Besvaret September 15, 2013 Hej og velkommen Min golden fik Royal Canin Maxi Junior og Royal Canin Golden Retiever Junior som hvalp, og hun fungerede fint på begge. Nu får hun Wolfsblut pga. allergi, og det er også super. Kender et par stykker der fodrer med Go Care Royal, og de er tilfredse nok, men oplever også en del prutter. Tror det er et ok foder til prisen. Ved foderskift skal du, over en uge, blande foderet og gradvist øge mængden af det nye foder i blandingen. Sådan står der i den hvalpeguide vi fik med Kaya. God fornøjelse med foderjunglen :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret September 16, 2013 Rapporter Share Besvaret September 16, 2013 Hej & velkommen Jeg giver Ollie ( 7 mdr ) Hill´s puppy - det fungerer han fint på , det fås både som tør og vådfoder , jeg startede med at give ham Eukanuba men han pruttede så jeg næsten ikke kunne holde det ud - jeg tror ikke det har noget at sige hvilken race man har , bare foderet er indrettet til fks store racer så der er det i det de skal bruge ( kalk - vitaminer osv ) så kan det være ligegyldigt om der står Schæfer eller Golden Retriver på posen...... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
soegaard Besvaret September 16, 2013 Rapporter Share Besvaret September 16, 2013 Vi startede også med Eukanuba men skiftede pga. prutter og meget out-put. Giver nu Essential som både os og den 4benede er ret tilfredse med Foderskiftet afhænger af Obelix' mave, så en uges tid. Herhjemme har vi skiftet fra dag til dag (efter Ludwig som stor hvalp valgte at spise en hel prøvepose -ved siden af sin alm. mad- og det eneste der skete var at der kom mere ud...:klap:) Men better safe than sorry! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts