Hop til indhold

FURminator - kort eller lang?


Frohde
 Share

Recommended Posts

Har i dag købt en FURminator til vores kleiner münsterlænder som fælder helt vildt.

Blev i butikken anbefalet en til langhåret hunde.

Men nu efter jeg er kommet hjem, kommer jeg i tvivl om pelsen er lang nok...for vist er den over 5 cm nogle steder, men det er mest på halen, maven og benene og ikke de steder den fælder mest. Hen over ryggen, hvor den fælder mest. Er pelsen nok nærmere 4 cm.

 

hmmm what to do? Bytte eller beholde?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Hvis pelsens hår er længere end 5 cm så skal man anvende den der hedder "long hair" er pelsen kortere end 5 cm skal man anvende en "short hair"

 

Det har noget med skæret at gøre på den enkle furminator - desuden er der også forskellige bredder alt efter hvor stor ens hund er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej!

 

Jeg skaffede mig selv en furminator til Mimas. Hun har kort blød pels, lidt tyk i hårets struktur. Den tog intet, på trods at hun fælder og vi fik at vide den kunne bruges på hunde med blød pels..

Den virker derimod utrolig godt på mine forældres hund som også har kort pels, men den er mere ru. Så, ja. Prøv dig frem :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg bruger selv medium korthåret med kam bredde på 6,7 cm til mine beagler. De har ret lange hår på halerne - nogle af dem er op til 8 cm og det tager kammen fint. Deres hår er et sted mellem 3-4 cm. Det eneste der sker er vel at skæret slides hurtigere - men det kan man jo skifte ud!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...