jukl Skrevet September 18, 2013 Rapporter Share Skrevet September 18, 2013 Jeg er på jagt efter en ny schæfer hanhvalp..Troede jeg havde fundet én men kunne se at han ikke ville blive langhåret. :hjerte:Men nu tror jeg han er der..skal besøge ham igen på lørdag hvor han er 5 uger, og er bare så spændt på hvordan han ligger i temperament:klap: Prøver lige at ligge et billede ind.Det blev godt nok mega småt. Jeg så ham da han var 2 dage gammel og som 3 uger gammel..Kender hans tævelinie rigtig godt..Farmand står i Tyskland så har ikke set ham rigtigt kun læst om ham og set billeder. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret September 18, 2013 Rapporter Share Besvaret September 18, 2013 Tillykke med ham - håber han bliver langhåret (og har et godt temperament, selvfølgelig) Det er altså lidt sjovt med den schæferavl! Personligt kan jeg også bedre lide dem der er langhårede (dog helst ikke langstock). Den hvide langhårede har en fantastisk pels!!! Men jeg kan forstå på andre, at opdrættere af brugslinier er begyndt at avle mere på de helt mørke farver og på mere pels. Fordi selv brugsfolk efterspørger et andet udseende end der avles lige nu. Jeg gad mega-godt at have en der er grå i sindet, men ligner min Bella udenpå (eller derhen af....):hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
jukl Besvaret September 18, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 18, 2013 Anne...Det er min oplevelser fordi jeg har fået ny hvalp hvert år de sidste 5 år, at temp. er under forandring fordi højavls folk bruger mange Tyske hunde, både han og tæve, og de virker på mig meget mere hurtige på alle punkter..Meget lig brugshundelinierne...Så måske om 10 år, så er det det samme Hvilket jeg så ikke håber..Men det gør rigtig mange andre synes jeg at høre.:slem: Han bliver forhåbentlig i farven brun/rød og sort...Sådan 3 har jeg pt. og de er smukke. Så har jeg én som har mere gul sort..Og hun er krøllet og strid i pelsen..En fejl efter min vurdering og smag.. Men hendes sind er fantastisk, det samme er kroppen...Der er for mig meget som skal falde i hak inden jeg beslutter..Langpels, temp. og ingen hældende bagkrop...Det sidste er det sværeste. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret September 18, 2013 Rapporter Share Besvaret September 18, 2013 Ja, altså..... Uanset hvor meget og hvordan jeg tænker, KAN jeg simpelthen ikke forstå det med bagkroppen.....????? Hvorfor er det at man avler noget som er handicappet? Og hvem efterspørger det? Min genbo har verdens skønneste hund (af sind), men har er så skæv og lav:( Jeg forstår det virkelig ikke! Har hørt historier om hvalpe der er nødt til at have skåret senerne i bagbene over og gjort længere, fordi de simpelthen ikke kan gå. Dog synes jeg at schæferen af sind har udviklet sig meget. Der er stadig linier hvor de er meget usikre (og tenderende til at blive aggressive), men det generelle billede er jo nogle lalleglade bamser, som bare lige skal have lov at se folk an, inden de kysser dem ihjel:hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
ccmi Besvaret September 18, 2013 Rapporter Share Besvaret September 18, 2013 Jeg mente at for nogle år tilbage da var de på vej til at avle dem op igen, men det er de jo så gået fra igen,, sørgeligt sørgeligt.. Jeg sys ikk om de alt for lave bagpartier.. Kenneln hvor vi havde Isa fra, var de mere lige og det ser jo godt ud Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
mini-me Besvaret September 19, 2013 Rapporter Share Besvaret September 19, 2013 Jeg møder faktisk mange der spørger om Anton er en blanding fordi han er så sort som han er. Han er kun brun på benene. Men synes selv vi har været heldige, han ryg tegner sig rigtig fin - hans far er også tysk. Og tæve-linjen har avlet flere dm og vm deltagere indenfor ipo så vidt jeg er orienteret. I hvertfald er min ene træner meget begejstret for ham (han har været til dm med en hund fra samme tævelinje) Man kan jo ikke lade være med at tænke "hvis nu han bare havde fået den rigtige start på livet".. For han er godt nok kvik Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
mini-me Besvaret September 19, 2013 Rapporter Share Besvaret September 19, 2013 Og tillykke jukl - er begyndt at forstå hvorfor de siger "en gang schæfer - altid schæfer" :-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
jukl Besvaret September 19, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 19, 2013 Mini me...Tak skal du have..Jeg mener at kunne huske, at din hvalp er af bruglinier:slem:..Og der har man jo avlet efter brugsegenskaberne og ikke så meget efter udseende...Der for er de ikke endnu så overvinklede som mine højavls vuffer..Og det er så det jeg mener man er på vej til at avle ind i højavlen igen :hjerte: med alle de importer som foregår i disse år af hunde fra Tyskland. Min sidste tævehvalp f.eks. som nu er 10 mdr. har den samme oppe på dupperne opførsel som jeg er vandt til fra brugslinierne..Og rent træningsmæssigt er hun også der hen ad.:banan:Selv om din hund åbenbart ikke har fået den bedste start, så har du den jo nu, så det skal nok blive godt.:hjerte:Og så har jeg slet ikke endnu bestemt mig for at det skal være denne hvalp...Jeg skal først prøve ham af de næste uger ved besøg én gang om ugen...Eller jeg ser måske allerede på lørdag, at det desværre ikke skal være ham. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Trei Besvaret September 21, 2013 Rapporter Share Besvaret September 21, 2013 På forhånd tillykke! Det lyder spændende! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts