Hop til indhold

forsikrings haløj spejl blank.


GRAND DANE
 Share

Recommended Posts

læste lie den artikel om Buick s mavedrejning i vi med hund Nr 10/2008.

og den der behanling kom til at koste 18.000kr det er f.a dyrt.

når man nu holler grand danois eller bare hund skal man vist ha en ansvars forsikring men den der ulykkesforsikring den bhøver jeg vist ikke. kan jeg ikke

bare spare 100.000 op og have det ståne til den slags ret store dyrlæge

reninger eller er der noget der ikke er helt gennem tenkt.??

er der nogen serlig fordel ved sådan en ulykkesforsikring.????

 

ved ikke så meget om det forsikrings fis vh GD.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har man en forsikring - tænker man ikke liiige en ekstra gang når der er noget, man suser afsted (måske man ikke gør det hvis man ved det er ens egne opsparede penge der bliver brugt).

 

Hvad vil du evt. betale med mens du skraber opsparingen sammen?

 

Der er mange gode forsikringer, alle selvfølgelig med klausuler ;-) Men det syntes jeg er fair nok.

 

Jeg giver 1.300-1.400 kr/årligt Det er så vidt jeg husker ca. 1.000 kr. mere end en alm. ansvarsforsikring. I hundeverdnen kontra dyrlægeverdnen kommer man ikke ret langt for 1.000 kr. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har man en forsikring - tænker man ikke liiige en ekstra gang når der er noget, man suser afsted (måske man ikke gør det hvis man ved det er ens egne opsparede penge der bliver brugt).

 

Hvad vil du evt. betale med mens du skraber opsparingen sammen?

 

Der er mange gode forsikringer, alle selvfølgelig med klausuler ;-) Men det syntes jeg er fair nok.

 

Jeg giver 1.300-1.400 kr/årligt Det er så vidt jeg husker ca. 1.000 kr. mere end en alm. ansvarsforsikring. I hundeverdnen kontra dyrlægeverdnen kommer man ikke ret langt for 1.000 kr. :mrgreen:

 

 

ja det er et godt spørgsmål men jeg må jo så betale med det som jeg

har skrebet sammen. jeg ville begynde at spare sammen for den dag vor

jeg for hunden så vis den ikke bliver syg den første tid så må det lie

kunne sleve an. har en in tekt på 10 000 om månen. så der skal

effektiviseres med dem. der for bryder jeg mig bestemt ikke om det

med forsikringer.

Link til indlæg
Del på andre sites

ja det er et godt spørgsmål men jeg må jo så betale med det som jeg

har skrebet sammen. jeg ville begynde at spare sammen for den dag vor

jeg for hunden så vis den ikke bliver syg den første tid så må det lie

kunne sleve an. har en in tekt på 10 000 om månen. så der skal

effektiviseres med dem. der for bryder jeg mig bestemt ikke om det

med forsikringer.

 

Det markerede: Hvad er det for 10.000 kr./måned du tænker på?

 

En forsikring er vel generelt noget man tegner, men som man i bund og grund håber er "spildte" penge år efter år :-D Jeg har da alt forsikret, men jeg håber jo ikke jeg kører nogen ned i min bil eller kører galt, mit hus er forsikret men jeg satser så sandelig på at lortet ikke brænder eller jeg har indbrud. Jeg har mig selv forsikret i hoved og røv - men håber feks heller ikke jeg nogensinde får brug for min udvidede tandskadeforsikring. :-D

 

Se det som en sikring at din hund (og dig) du behøver aldrig være i tvivl om du har råd til en evt. operation hvis uheldet er ude. Og hvis nu man bliver hjemme fra biffen i ny og næ. Springer den ene hentepizza over og lader være med at købe bare en enkel trøje - Tjaaa så er den sygesikring af hunden faktisk betalt :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillefod

Det er jo et produkt man køber, som man aldrig håber at få brug for :-)

 

Forsikringer kan vel altid synes overflødige når de ikke gir "afkast". Jeg har lært på den hårde måde at det er ret dumt at være foruden. Kan faktisk slet ikke forstå at det kan hænge sammen for selskaberne :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor meget havde du tænkt dig du skulle sparer op pr. måned til evt. dyrlægeregninger?

 

Hvis du tegner en forsikring svarer det til at du vil sparer ca. 125 kr op pr. måned (jeg har sat prisen til 1.500 kr/år). Så du kan nok se hvis du skal have sparet op til en større dyrlægeregning - så skal der gå rigtig mange år inden din hund kan tillade sig at blive syg - eller der skal gå rigtig mange år inden du kan tillade dig at anskaffe en hund :neutral:

 

Jeg selv har feks inden for bare det sidste år betalt følgende:

 

ca. 5.000 kr for fjernelse af tænder

ca. 2.500 kr for røngten

ca. 700 kr for alm. sundhedstjek samt vaccination (ikke dækket af nogen forsikring)

Desuden har jeg pt en regning på ca. 6.000 kr liggende ved en dyrlæge hvor vi er igang med et længere forløb.

 

"Lidt" kiropraktor (ikke dækket da jeg bruger en der ikke er med samt ikke har en henvisning fra dyrlægen)

 

Min hund pelsede en anden hund - dette kostede ca 3.000 kr. og hun har gjort det igen til ca samme pris.

 

Med forsikringen behøver du ikke tænke en ekstra gang hvis uheldet er ude :blink:

 

Du er vel også selv forsikret - bilen - huset - indboet osv. :?:

Link til indlæg
Del på andre sites

ja det kommer jeg vis heller ikke uden om men jeg ved udemerket godt

af di forsikrings selskaber tar noget til sig selv som jeg aldrin for glæde af

den tanke kan jeg bare ikke ha. misforstå mig nu ikke selvølig skal der

vere noget at tag af som rel har man jo altid let.

 

De skal jo også tjene penge ;-) sådan er det jo med alting.... Men altså lad os sige, at Karla blev syg / brækkede benet i morgen... og at operationen kostede 12.000 kr... så er jeg jo dækket ind, på trods af at jeg kun har givet forsikringen 1425 kr (inkl. den lovpligtige ansvarsforsikring) i hele hendes levetid....

 

Jeg håber aldrig det bliver aktuelt, jeg håber jeg kommer til at smide 1425 kr hvert år i hele hendes liv uden at de nogensinde bliver brugt, men man ved det jo ikke....

Link til indlæg
Del på andre sites

ja det kommer jeg vis heller ikke uden om men jeg ved udemerket godt

af di forsikrings selskaber tar noget til sig selv som jeg aldrin for glæde af

den tanke kan jeg bare ikke ha. misforstå mig nu ikke selvølig skal der

vere noget at tag af som rel har man jo altid let.

 

Min fulde overbevisning er at jo mindre man har at gøre med rent økonomisk jo vigtigere er det at prioritere forsikringer.

 

Har man en indtægt i nærheden af Bill Gates kan en "simpel" sygeforsikring på hunden sgu nok være ligegyldig..........

 

Der har været en del tråde herinde om forsikringsselskaber/sygeforsikringer som du kan finde og læse i - men ellers vil jeg helt klart anbefale dig Alm. Brand.

 

P.S. De har selvfølgelig alle en selvrisiko. I Alm. Brand er den på 300 kr.

Link til indlæg
Del på andre sites

okay. vor meget vil du tro jeg skal betale per år for at ha den syge forsikring.

 

--Da det er en grand danois du drømmer om, så kan du måske vælge en forsikring fra Topsikring eller et andet sted. Tit er det sådan, at hvis man har sine forsikringer samlet hos ét forsikringsselskab, så får man noget rabat. Hvis du f.eks. har forsikring på bil, hus eller husstand, så kan det forsikringsselskab måske tilbyde dig en billigere forsikring.

 

Mange af hundesygeforsikringerne gælder kun til hunden fylder 10 år. Det er ikke så smart for de fleste hunde, for med alderen kan der komme nogle sygdomme. Men da en grand danois sjældent bliver så gammel, så vil du måske vælge sådan en forsikring.

 

Er du klar over, at sådan en lille hest sagtens kan spise for 500 kr om måneden i den tid den vokser?? :mums:

----Og hvis du f.eks. vil gå til træning med den, så kræver det en bil. En STOR bil. For sådan en langbenet pony må altså ikke gå ret meget før den bliver rigtig voksen.

 

---Men jeg forstår dig godt. De er umådeligt charmerende. De KOSTER bare... Hele deres liv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil sige som Tanten - jo lavere løn man har, jo større behov for en sygeforsikring! Jeg betaler med glæde min sygeforsikring på Noomi, jeg synes at det er utrygt ikke at have den eftersom der ikke er så meget luft i min økonomi at det ikke betyder noget om jeg skal lægge x tusinde kroner hos dyrlægen...

Jeg fatter (som lillefod) heller ikke at det overhovedet kan løbe rundt for forsikringsselskaberne :shock: Allerede nu (Noomi er 10 mdr.) har jeg fået mere retur end jeg har betalt, hun reddede sig en underlivsbetændelse hvor jeg fik lidt tilbage (ca. 250,-) men det der virkelig har battet noget er at hun er blevet skrabet 2 gange i øjnene, hvor jeg fik ca. 2000,- tilbage og hun skal afsted igen i morgen og skrabes for 3. gang :megaked:

 

Jeg håber selvfølgelig at det er sidste gang jeg får brug for forsikringen, men jeg synes at det er trygt og godt at vide, at jeg kan smutte til Doktor Dyr når der er behov for det, uden at bekymre mig for om jeg går bankerot af den grund :5up: Og så betaler jeg gerne de ca. 1400,- (eller noget, jeg kan ikke helt huske det) årligt for at have både den lovpligtige ansvarsforsikring + sygeforsikring på hende. Jeg synes faktisk at det er billigt :-D

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil sige tegn en sygeforsikring, uanset om man har høj eller lav indkomst. Ingen ved hvordan det ser ud om f.eks. 10 år.

 

Vi er glade for at have tegnet forsikring på Groa da hun var 4 mdr. Alene i år har vi fået udbetalt hvad der svarer til 2 års. forsikring. Vi har tegnet en der gælder hele hundens liv.

Link til indlæg
Del på andre sites

--Da det er en grand danois du drømmer om, så kan du måske vælge en forsikring fra Topsikring eller et andet sted. Tit er det sådan, at hvis man har sine forsikringer samlet hos ét forsikringsselskab, så får man noget rabat. Hvis du f.eks. har forsikring på bil, hus eller husstand, så kan det forsikringsselskab måske tilbyde dig en billigere forsikring.

 

Mange af hundesygeforsikringerne gælder kun til hunden fylder 10 år. Det er ikke så smart for de fleste hunde, for med alderen kan der komme nogle sygdomme. Men da en grand danois sjældent bliver så gammel, så vil du måske vælge sådan en forsikring.

 

Er du klar over, at sådan en lille hest sagtens kan spise for 500 kr om måneden i den tid den vokser?? :mums:

----Og hvis du f.eks. vil gå til træning med den, så kræver det en bil. En STOR bil. For sådan en langbenet pony må altså ikke gå ret meget før den bliver rigtig voksen.

 

---Men jeg forstår dig godt. De er umådeligt charmerende. De KOSTER bare... Hele deres liv.

 

den med vad det koster har jeg veret igennem og jeg vil så vit muligt

sette 1000kr af ver måned det må være fult tilstrekligt til foder og god bidder. så kommer dyrlægen så oven i det er så det jeg er ved at blive klog på nu. bil er helt udelukket det kan slet

ikke gå. vis vi skal til træning må det foregå med offelig transport.

Link til indlæg
Del på andre sites

den med vad det koster har jeg veret igennem og jeg vil så vit muligt

sette 1000kr af ver måned det må være fult tilstrekligt til foder og god bidder. så kommer dyrlægen så oven i det er så det jeg er ved at blive klog på nu. bil er helt udelukket det kan slet

ikke gå. vis vi skal til træning må det foregå med offelig transport.

 

---Jeg tror du skal overveje at starte med en anden race? Du er ikke så gammel, så du kan nå at have mange hunde i løbet af dit liv. Som allerførste hund synes jeg ikke at Grand danois er så god. Især fordi man skal passe rigtig godt på sådan en stor hund igennem hele dens opvækst, ja hele dens korte liv. Den bliver sær hvis den ikke får lov til at være sammen med andre hunde. Men den får dårlige ben, hvis den skal gå for meget.

 

Hvis du startede med en mere robust hund, som f.eks. en labrador, så kunne du lære en masse ting om hvad en hund har brug for undervejs. Og når du har lært en masse, så kan du vælge en grand danois næste gang, om 10-15 år. Hvis det stadig er det, du vil.

---En labrador er ikke lige så dyr i kost. Den kan meget bedre gå selv. Og man kommer ikke så let til at gøre noget helt forkert i dens opvækst.

Og en hund i mellemstørrelse som en labrador er meget nemmere at have med i bus og tog.

 

---Når man har hund, så er hele livet én lang uddannelse. Man kan slet ikke undgå at lave fejl -og få problemer- undervejs. Det er det, man lærer af.

 

1000 kr om måneden er helt rimeligt til en mellemstor hund. Det er hvad jeg selv har brugt på min Silke de første år af hendes liv. Så tæller jeg osse træning og transport med. Hunde kører ikke gratis med offentlig transport her hvor jeg bor.

--Med en grand danois skal du måske osse afsætte penge til udstilling og HD/AA-fotografering. Det er en relativt sjælden race herhjemme. Så opdrætter kan sagtens stille krav om at du skal sørge for sådan noget, hvis du overhovedet skal få lov til at købe en af deres hvalpe.

 

---Og mange opdrættere stiller krav om at køber skal besøge hvalpene nogle gange -f.eks. en gang om ugen-- fra de er 4-5 uger til de flytter hjemmefra. DET kan være svært uden bil hvis der kun er en kennel med hvalpe i den anden ende af landet.

 

Har du nogen ide om, hvornår du skal have hund? :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Alm. Brand dækker hele hundens liv. Selvrisikoen er som sagt 300 kr. Du får detefter refunderet 80% af regningen - dog ikke evt. medicin.

Alm. sundhedstjek bliver som sagt heller ikke dækket, det gør HD/AD røngten heller ikke (det er jo også fair nok). Hvilke restriktonier der er på din race ved jeg ikke, men prøv evt. at spørge dem.

 

Når min hund har lavet skade dækker de hele beløbet. På min "tandregning" fik jeg så vidt jeg husker ca. 3.300 kr. retur så ialt kostede den dyrlægetur mig ca. 1.300 kr. Så der skal selvfølgelig stadig sættes lidt penge af.

Link til indlæg
Del på andre sites

---Jeg tror du skal overveje at starte med en anden race? Du er ikke så gammel, så du kan nå at have mange hunde i løbet af dit liv. Som allerførste hund synes jeg ikke at Grand danois er så god. Især fordi man skal passe rigtig godt på sådan en stor hund igennem hele dens opvækst, ja hele dens korte liv. Den bliver sær hvis den ikke får lov til at være sammen med andre hunde. Men den får dårlige ben, hvis den skal gå for meget.

 

Hvis du startede med en mere robust hund, som f.eks. en labrador, så kunne du lære en masse ting om hvad en hund har brug for undervejs. Og når du har lært en masse, så kan du vælge en grand danois næste gang, om 10-15 år. Hvis det stadig er det, du vil.

---En labrador er ikke lige så dyr i kost. Den kan meget bedre gå selv. Og man kommer ikke så let til at gøre noget helt forkert i dens opvækst.

Og en hund i mellemstørrelse som en labrador er meget nemmere at have med i bus og tog.

 

---Når man har hund, så er hele livet én lang uddannelse. Man kan slet ikke undgå at lave fejl -og få problemer- undervejs. Det er det, man lærer af.

 

1000 kr om måneden er helt rimeligt til en mellemstor hund. Det er hvad jeg selv har brugt på min Silke de første år af hendes liv. Så tæller jeg osse træning og transport med. Hunde kører ikke gratis med offentlig transport her hvor jeg bor.

--Med en grand danois skal du måske osse afsætte penge til udstilling og HD/AA-fotografering. Det er en relativt sjælden race herhjemme. Så opdrætter kan sagtens stille krav om at du skal sørge for sådan noget, hvis du overhovedet skal få lov til at købe en af deres hvalpe.

 

---Og mange opdrættere stiller krav om at køber skal besøge hvalpene nogle gange -f.eks. en gang om ugen-- fra de er 4-5 uger til de flytter hjemmefra. DET kan være svært uden bil hvis der kun er en kennel med hvalpe i den anden ende af landet.

 

Har du nogen ide om, hvornår du skal have hund? :-P

 

ja så snart jeg har skrevet leje kontrakten under.

jeg har under søgt en del racer og jeg kan ikke finne en hund som

tiltaler mig mere en grand danois tempermanget motion sin

alt passer mig helt perfekt med en grand danois.

vis jeg skulle beskrive tempermanget på den perfekte hund

ville du sikkert tro det var skrevet af efter GD FCI standdarden.

det med at velje en annen race en den man virklig branner for

er en rektig dårlig ide. min kusine og hinnes kerst ville gerne ha

hund og fant ud af di ville have en berner senne men der var

nogle der rådet dem til at tage en annen hund og nu har di en

hund som di er temlig utilfresse med.

jeg har skrevet med Pipsok i en periode og jeg er kon blevet mere posetiv

over for den race i den tid. lie for tiden skriver jeg med House of Apollon.

for at få di siste vigtiste ting på plas. lie nu er jeg osse ved at blive medlem af dansk grand danois klub. jeg kan slet ikke se vofer jeg skulle

tage på udstilling med min grand danois den skal jo ikke bruges til avl.

tror ikke på at kenlerne er så hysteriske men det må komme an på

vad House of Apollon siger om den sag jeg skriver og spør dem i dag.

 

men når alt det er sagt så kan jeg saktens se at det er meget rektit i det du skriver:-). selv om det passer mig temlig dårligt.:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

ja så snart jeg har skrevet leje kontrakten under.

jeg har under søgt en del racer og jeg kan ikke finne en hund som

tiltaler mig mere en grand danois tempermanget motion sin

alt passer mig helt perfekt med en grand danois.

vis jeg skulle beskrive tempermanget på den perfekte hund

ville du sikkert tro det var skrevet af efter GD FCI standdarden.

det med at velje en annen race en den man virklig branner for

er en rektig dårlig ide. min kusine og hinnes kerst ville gerne ha

hund og fant ud af di ville have en berner senne men der var

nogle der rådet dem til at tage en annen hund og nu har di en

hund som di er temlig utilfresse med.

jeg har skrevet med Pipsok i en periode og jeg er kon blevet mere posetiv

over for den race i den tid. lie for tiden skriver jeg med House of Apollon.

for at få di siste vigtiste ting på plas. lie nu er jeg osse ved at blive medlem af dansk grand danois klub. jeg kan slet ikke se vofer jeg skulle

tage på udstilling med min grand danois den skal jo ikke bruges til avl.

tror ikke på at kenlerne er så hysteriske men det må komme an på

vad House of Apollon siger om den sag jeg skriver og spør dem i dag.

 

men når alt det er sagt så kan jeg saktens se at det er meget rektit i det du skriver:-). selv om det passer mig temlig dårligt.:blink:

 

 

--At din kusine er utilfreds med SIN hund fortæller jo ikke noget om, hvorvidt hun ville være blevet tilfreds med en berner? Måske har hun nogle urealistiske forventninger til sin hund? Så kunne det være gået lige så galt --eller værre-- med en berner.

 

For få år siden var der rigtig mange arvelige problemer med berneren. Både adfærdsmæssigt og med hensyn til sygdomme som kræft og allergi. Sygdomme der var med til, at ikke alene blev berneren gennemsnitligt kun 7 år, men den var også tit syg det meste af dens liv. Jeg har selv haft to bernere, der ikke blev 5 år, og som var alvorligt syge i mere end halvdelen af deres liv.

Jeg ved ikke, hvor store de problemer er i dag. Væk er de næppe, -jeg har selv valgt at "sidde over" med en hund. Og har derfor valgt en golden denne gang. OG er blevet opmærksom på nogle positive egenskaber i min golden som jeg aldrig har fundet i mine bernere.

Jeg vælger ikke hund efter hvad jeg vil have! Men efter hvad jeg kan give!

 

--En klog hundeejer overvejer snarere race efter hvilke krav hunden stiller til HAM/HENDE..

IKKE ud fra at man forventer visse ting fra hunden. For så kan man næsten ikke undgå at blive skuffet. Og man bliver SÅ overrasket over, at hunden også stiller en masse krav.

 

Hvis DU mener, at DU kan leve op til de specielle krav som en grand danois stiller til sin ejer, jamen så er det jo fint!

Kik realistisk på, hvad DU har at tilbyde din hund. Ikke omvendt. Og vælg race efter DET.

 

 

 

Og når DET så er sagt, så synes jeg det er en rigtig glimrende og supergod ide at du melder dig ind i Grand danois-klubben. Der kan du lære rigtig meget om racen.

Og det ser ud til at være en rigtig god kennel, du kar kontakt til. ---Men hvalpene fra deres sidste kuld er næsten ½ år gamle, så de ER vel ude i nye hjem. Og de planlægger næste kuld i 2010... --Hvalpe er jo ikke noget, man har siddende til afhentning. Man kan sagtens være på venteliste i flere år til gode hunde af specielle racer.

 

---Du skriver at du skal lige skrive lejekontrakt? Så er det forhåbentlig en lejlighed i stueplan, du flytter ind i?? For hvis bare lejligheden ligger på første sal, så kan du godt glemme ALT om så store racer... Trapper og grand danois-hvalpe er NOT! c001.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

SLAP AF det er rekehus med have jeg står skrevet op til. dummere er jeg

heller ikke. og hvalpe i 2010 det når jeg næppe.

vad angår min kusies hund så har du jo fulstendig ret.:stupid:

noget af det første jeg satte mig i hovet var at det skulle

være rerelistisk så den har jeg veret igennem for lenge siden.

lie ledes det med vilken race. trodet den diskusion var ferdig men

pyt den tar vi bare igen.

 

læst om disse racer.

 

golden retriver for motions krevene

 

labredorg for motions krevene

 

berner senne det kan jeg ikke huske

 

weimaraner ikke nogen første gangs hund. (så den i day light.)

 

jeg var ellers brant var på en golden retriver men måtte nok af kenne

at det nok var lie på grensen sådan rent motions messigt og så det

at jeg godt ville ha en hund der var større og mere rolig.

 

grand danois. tempermanget senet størelsen pels typen opdragelsen motions kravet. var nok det jeg så i GD di negative ting er jo så at

den har tildens til mave drejning og diverse led sygedomme.

 

det er nok den korte udlekning.:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...