Louisen Skrevet September 21, 2013 Rapporter Share Skrevet September 21, 2013 Nogle gutter skulle være sjove og forsøge at skræmme mig, da jeg gik aftentur med hunden på kirkegården. Det resulterede i, at jeg gav den ene et knæ i skridtet og Taiki var 30 cm. fra at bide ham i benet. Jeg har aldrig set min hund sådan før og selvom han er lille (40-45 cm. ved skulderen og ca. 15 kilo), så har han hjørnetænder som en schæfer. Taiki blottede tænderne i både over- og undermund, ørerne var tilbage, øjnene var opspilede, pelsen strittede ud til alle sider og halen, som normalt krøller henover ryggen, stod lige tilbage ud i luften og lignede en toiletbørste. Jeg har set min hund sur og gal før, men aldrig sådan der, og selvom han både knurrede og gjorde udfald, kunne jeg stadig høre "klak klak" fra hans tænder. Han var dog heldigvis i snor, så selvom den ikke "spolede" op (flexline) fordi han løb så hurtigt, nåede jeg lige akkurat at vikle den omkring min håndledsvarmer. Pyh. Jeg er meget stolt af min hund, men også lidt skræmt - jeg er dog sikker på, at hans reaktion også skyldtes at jeg skreg op OG gik i klinch med fyren, ellers reagerer han aldrig sådan, selv hvis han bliver forskrækket over nogen som overrasker os på turen (han bjæffer lidt af dem, kigger så på mig og går så en stor bue uden om dem, uden at sige mere til dem). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Museklik Besvaret September 21, 2013 Rapporter Share Besvaret September 21, 2013 Shit altså... Skræmmende oplevelse. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret September 21, 2013 Rapporter Share Besvaret September 21, 2013 Damn - sikke en oplevelse!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Doberfan Besvaret September 21, 2013 Rapporter Share Besvaret September 21, 2013 I guder, hvor hjernedødt! Hvordan nogen kan se det sjove i den slags fatter jeg ikke. Godt reageret, både med knæet og hundesnoren! Ville næsten ønske fjolset bar blevet bidt, men så husker man lige hundeloven - får hvis han havde fået en flænge og skulle sys, ville du måske ikke få lov at beholde Taiki? Er det rigtigt forstået, at en hund ikke engang må bide for at forsvare sin ejer? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Louisen Besvaret September 21, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 21, 2013 Jeg har lige klippet i det oprindelige indlæg, men essensen er den samme. Jeg aner ikke, hvordan og hvorledes med hundeloven, men jeg kan da godt blive nervøs for, hvordan det var blevet tacklet af politiet. Og tænk hvis knægtene havde valgt at skræmme en af drengene nede fra Blågårds Plads - uden at overdrive kunne det sagtens være endt med en kniv i maven på en af dem. Det er uretfærdigt, hvis Taiki havde risikeret hundeloven, fordi han forsvarer mig. Jeg ville jo f.eks. aldrig få en bøde eller straf, fordi jeg giver manden et knæ i skridtet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Jomiha Besvaret September 21, 2013 Rapporter Share Besvaret September 21, 2013 Åh nej, for en ubehagelig oplevelse! Idioter! Det ville godt nok også hyle mig ud af den. Heldigt du reagerede, som du gjorde, og at Taiki ikke nåede at bide, for hvis nu... (Jeg kan ellers godt forstå, han ville forsvare dig, men sådan ser loven jo nok ikke på det.) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gittemus Besvaret September 21, 2013 Rapporter Share Besvaret September 21, 2013 Godt i begge er ok Men holdkæft en oplevelse. Hva sker der for at, man skal frygte for sin hunds liv, mens man bliver overfaldet af en nar!!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Louisen Besvaret September 21, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 21, 2013 Godt i begge er ok Men holdkæft en oplevelse. Hva sker der for at, man skal frygte for sin hunds liv, mens man bliver overfaldet af en nar!!! Jeg blev jo ikke rigtig overfaldet, men det ved man da ikke lige i situationen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret September 22, 2013 Rapporter Share Besvaret September 22, 2013 Godt i begge er ok Men holdkæft en oplevelse. Hva sker der for at, man skal frygte for sin hunds liv, mens man bliver overfaldet af en nar!!! Også min tanke. Det siger en hel del om tingenes tilstand i Danmark Godt at begge slap med skrækken :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Shii Besvaret September 22, 2013 Rapporter Share Besvaret September 22, 2013 Føj for en oplevelse!! I guder, hvor hjernedødt! Hvordan nogen kan se det sjove i den slags fatter jeg ikke. Godt reageret, både med knæet og hundesnoren! Ville næsten ønske fjolset bar blevet bidt, men så husker man lige hundeloven - får hvis han havde fået en flænge og skulle sys, ville du måske ikke få lov at beholde Taiki? Er det rigtigt forstået, at en hund ikke engang må bide for at forsvare sin ejer? Jeg er ret sikker på at havde Taiki bidt, så havde politiet valgt at han skulle aflives. Også selvom det var i forsvar af sin ejer, sådan noget kigger de slet ikke på (Virker det som om!) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sitto Besvaret September 22, 2013 Rapporter Share Besvaret September 22, 2013 Puha, sikke en oplevelse :ae: Men jeg tror, desværre, du gjorde rigtigt i at holde Taiki tilbage, med hundeloven som den er idag. Selvom det er så forkert! Han burde have haft lov til at bide fra sig, for at forsvare dig, uden det overhovedet ville få konsekvenser for jer - men sådan tror jeg desværre ikke det ville være gået Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kharder Besvaret September 22, 2013 Rapporter Share Besvaret September 22, 2013 Skulle jeg en dag stå i en situation, hvor der er risiko for at Bella skulle aflives, er der flere steder hvor hun kan "gemmes væk". Så må jeg tage det evt. retlige efterspil der kan komme. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret September 22, 2013 Rapporter Share Besvaret September 22, 2013 grim oplevelse for jer begge to! Men kæft hvor er du dejlig snarrådig;) Jeg er dog glad for at jeg ikke bor et sted som dit - tror ret hurtigt jeg ville få meget nervøse hunde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret September 22, 2013 Rapporter Share Besvaret September 22, 2013 Skulle jeg en dag stå i en situation, hvor der er risiko for at Bella skulle aflives, er der flere steder hvor hun kan "gemmes væk". Så må jeg tage det evt. retlige efterspil der kan komme. Jeg har desværre ingen, der kan/vil hjælpe i sådan en situation. Og i forgårs fik vi forbud mod at lufte hund på den markvej, hvor vi plejer at gå. Jeg tør snart ikke gå udenfor en dør med mine hunde mere Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PBC Besvaret September 22, 2013 Rapporter Share Besvaret September 22, 2013 Hvordan kan man lave forbud mod at gå med hunde på en markvej? Hvis de er i snor må de vel gå samme steder som du selv? vh PBC Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret September 22, 2013 Rapporter Share Besvaret September 22, 2013 Hvordan kan man lave forbud mod at gå med hunde på en markvej? Hvis de er i snor må de vel gå samme steder som du selv? vh PBC Jeg ved heller ikke om det holder i praksis. Egentlig burde man vel vifte vedkommende om næsen med Naturfredningsloven, eller hvad der nu gælder på det område. Men jeg er lidt træt af at skændes med folk. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Shii Besvaret September 22, 2013 Rapporter Share Besvaret September 22, 2013 Jeg har desværre ingen, der kan/vil hjælpe i sådan en situation. Og i forgårs fik vi forbud mod at lufte hund på den markvej, hvor vi plejer at gå. Jeg tør snart ikke gå udenfor en dør med mine hunde mere Skulle det nogensinde komme dertil hvor du (eller nogen anden HFer) skulle have brug for at gemme deres hunde væk til en eventuel retssag er overstået, er de altid velkommende her! Jeg bilder migselv ind at hernede er de trods alt lidt mere sikre, fordi der ikke findes nogen forbudte hunde.... Plus at det nok er begrænset hvor langt politiet egentlig gider at gå for at finde en hund.... 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret September 22, 2013 Rapporter Share Besvaret September 22, 2013 Skulle det nogensinde komme dertil hvor du (eller nogen anden HFer) skulle have brug for at gemme deres hunde væk til en eventuel retssag er overstået, er de altid velkommende her! Jeg bilder migselv ind at hernede er de trods alt lidt mere sikre, fordi der ikke findes nogen forbudte hunde.... Plus at det nok er begrænset hvor langt politiet egentlig gider at gå for at finde en hund.... Jeg forestiller mig altid et eller andet scenarie hvor jeg bor i telt på en lille ø eller sådan noget Men godt at vide at der er hjælp at hente Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Maria84 Besvaret September 22, 2013 Rapporter Share Besvaret September 22, 2013 Hvis man ser bort fra den dumme hundelov så synes jeg han er en rigtig dygtig hund der passer godt på sin ejer, når det er nødvendigt. Men da hundeloven jo desværre eksistere, så var det godt du var så hurtig. Det ville være virkelig trist hvis sådan en trofast og loyal hund skulle aflives pga. noget så dumt som hundeloven. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Maria84 Besvaret September 22, 2013 Rapporter Share Besvaret September 22, 2013 Umulia: Tanken om øen får jeg også indimellem. Langt væk fra mennesker, men med dyr omkring mig. Jeg har endda "min ø" som baggrundsbillede på min computer Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Trei Besvaret September 22, 2013 Rapporter Share Besvaret September 22, 2013 Hold op nogle møgunger! til dig og Taiki Louisen! Godt at du fik givet den ene et knæ lige der hvor det gør mest ondt og søde Taiki, der passer på dig! Men ja, skræmmende at hundeloven er så absurd! Umulia og hvor er du sød Shii! Jeg er helt sikker på at hele HF ville stå sammen og hjælpe til hvis nogen herinde nogensinde kom i situationen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Shii Besvaret September 22, 2013 Rapporter Share Besvaret September 22, 2013 Hvis man ser bort fra den dumme hundelov så synes jeg han er en rigtig dygtig hund der passer godt på sin ejer, når det er nødvendigt. Men da hundeloven jo desværre eksistere, så var det godt du var så hurtig. Det ville være virkelig trist hvis sådan en trofast og loyal hund skulle aflives pga. noget så dumt som hundeloven. Nu kan jeg altså ikke tie stille mere.... Men ærlig talt, så synes jeg altså ikke det er en "trofast og loyal hund". Ingen hunde bør i mine øjne reagere sådan, medmindre den er blevet bedt om det. I mine øjne er det på ingen måde en ønskelig adfærd, og min personlige holdning er at man IKKE skal bruge hunde som trussel eller våben. Det er stadig forkert at hunden ville skulle aflives fordi den forsvare sin ejer, det er jeg helt enig i. Men jeg synes det er forkert at stemple adfærden som "trofast og loyal", eller i det hele taget som en positiv adfærd.... Hvad hvis det havde været en 5 årige der havde sprunget ud fra et hjørne for at lave sjov? Så er det lige pludselig ikke en god adfærd at hunden vil forsvare sin ejer. Så selvom det er fantastisk at en hund kan forsvare sin ejer, så er det i mine øjne langt fra ønskeligt!! (Og jeg siger ikke Taiki er forkert eller andet, ejeren skriver trods alt selv det nok var hendes opførsel der fik ham så meget oppe og køre, men ligefrem at synes at adfærden er ønskelig/god kan jeg slet ikke sætte mig ind i) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret September 22, 2013 Rapporter Share Besvaret September 22, 2013 Jeg har desværre ingen, der kan/vil hjælpe i sådan en situation. Og i forgårs fik vi forbud mod at lufte hund på den markvej, hvor vi plejer at gå. Jeg tør snart ikke gå udenfor en dør med mine hunde mere Er det slet ikke muligt for dig at købe en bil igen, nu du har et job? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Howlucky Besvaret September 22, 2013 Rapporter Share Besvaret September 22, 2013 Men dette var jo en reel trussel shii, det tror jeg næppe hunden havde vurderet en 5 årig til at være?? Ved heller ikke om det ligefrem er ønskeligt, at ens hund gerne vil beskytte dens ejer, det er bare naturligt, som det også er, at hundeejer beskytter sin hund. Og det kan man nok ikke lave om på, om man ønsker det eller ej;) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Shii Besvaret September 22, 2013 Rapporter Share Besvaret September 22, 2013 Men dette var jo en reel trussel shii, det tror jeg næppe hunden havde vurderet en 5 årig til at være?? Ved heller ikke om det ligefrem er ønskeligt, at ens hund gerne vil beskytte dens ejer, det er bare naturligt, som det også er, at hundeejer beskytter sin hund. Og det kan man nok ikke lave om på, om man ønsker det eller ej;) Ingen af mine har det som naturligt adfærd at de skal beskytte mig, de er alle opdraget til at jeg beskytter dem... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts