Hop til indhold

Recommended Posts

For et par dage siden, da jeg luftede hund i den nærliggende park, kom en lille, fransk bulldog løbende hen til mig, og hoppede op ad mine ben (sikkert fordi, den kunne lugte de godbidder, jeg havde i lommen).

Dens ejer, som vel var ca. 10-15 meter væk, begyndte at skælde hunden ud fordi den hoppede op ad mig.

Han kaldte vredt på den, og hunden havde (selvfølgelig) ikke mod på at løbe hen til ham, men løb i stedet i store cirkler omkring ham, og lagde sig til sidst ned et par meter fra ham - gabende og med stramt tilbagelagte ører :(

Da ejeren nåede hen til den, løftede han den op i nakkeskindet, så den hang et stykke over jorden, imens han skældte den ud for at have hoppet op ad mig (for flere minutter siden...).

Hunden kom med et højt piv, da han løftede den op :cry:

Jeg var helt handlingslammet i situationen. Var ret chokeret over den behandling, han gav den stakkels hund.

Bagefter var jeg rasende på mig selv, fordi jeg ikke gjorde/sagde noget, men bare stod og måbede.

Hvad ville I have gjort i en lignende situation?

Havde I sagt noget til manden?

Link til indlæg
Del på andre sites

Uden tvivl. Jeg har desværre flere gange oplevet folk slå/sparke deres hunde osv. og hver eneste gang har de fået en gigantisk skideballe af mig. Michael synes altid jeg er dybt pinlig når jeg gør det, for jeg bliver altså vred. :genert: Men jeg kan simpelthen ikke holde min kæft.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm det er svært at vide egentlig..

Jeg har flere gange oplevet folk råbe og skrige åndsvagt og slå deres hunde, og har bagefter haft lyst til at give ejeren en på siden af hovedet, men lige der i øjeblikket, der har jeg været fuldstændig handlingslammet... Jeg tror det er meget normalt at man simpelthen bliver så chokeret at man intet kan sige, simpelthen fordi det er så meget anderledes end hvad man ellers selv kunne finde på at gøre mod sin hund..

Jeg har dog flere gange skældt blandt andet min farfar ud, pga. han har hevet nogle andre familiemedlemmers hund i halen, for at få ham til at stoppe med at gø når der er fyrværkeri, for det er åbenbart bedre hunden har ondt i røven, end at han gør 3-4 gange af fyrværkeriet... :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg har ofte stået og set sådan nogle episoder. Vi har her i nabolaget en mand som altid slår sin collie hårdt over snuden med snoren hvis den bare så meget som kigger på en. Det er rigtig trist at være vidne til sådanne ting - men jeg siger ikke noget til den/de som behandler deres hunde uhensigtsmæssig. Jeg er nået en alder hvor jeg bare ikke gider hidse mig op over sådan noget mere - sådan må det blive.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det svinger lidt.. Jeg er blevet bedre til at komme mig over chokket og sige noget, men med familie/venner er det sværere.

Sidste episode jeg kan komme i tanke om, var en hund der var på besøg i butikken for at prøve et dækken og for at gøre en lang historie kort, så LØFTEDE manden hans labrador op i kinderne fordi den blev ved med at underkaste sig og forsøge at lægge sig ned! Det var helt hen i vejret og jeg fatter stadig ikke den opførsel.

Der sagde jeg, VIL DU SÅ HOLDE OP! og så forklarede jeg ham at hans hund var bange og utryg, så nu tog vi lige nogle godbidder og så kunne vi prøve dækken. Jeg rystede helt bagefter, for jeg er faktiks meget konfliktsky og denne mand var så hidsig at jeg nok ville frygte at han løftede mig op i håret, hvis jeg blev alt for hidsig - men jeg ville gerne pudse Umulia eller Sitto på ham i stedet!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg ville først og fremmest have forhindret hunden i at springe op...Det gøres af mig meget let med mit kropssprog og det virker hver gang og jeg ville ønske at folk gjorde det samme hvis og når jeg har en hvalp eller unghund med de tendenser...Så var han ikke blevet sur over det, Men hvis jeg havde set at han løftede hunden op i nakken så den selvfølgelig pev fordi det gjorde ondt, så ville jeg sige at jeg forstod han var vred, men det ikke var hensigtsmæssigt af ham at modtage hunden sådan, fordi han fik det modsatte ud áf situation end han ville:lun:

At hidse mig op på ham ville jo slet ikke have nogen positiv effekt:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde faktisk en episode sidste weekend, hvor jeg fulgte en bortløben hund hjem. Da vi kom til hoveddøren, ville den ikke med længere. Ejeren og jeg brugte mindst en halv time og et helt kyllingebryst på at forsøge at lokke den over dørtrinet, men forgæves. Til sidst måtte vi sætte os ind i hendes bil og lade som om vi ville køre - så hoppede hunden alligevel også ind. Hvorefter den søde ældre dame sagde: "Nu bliver jeg jo nødt til at køre hende en tur." :lol:

Men undervejs fik jeg listet et par bemærkninger ind om hvordan man indlærer godt indkald, og at når hunden ikke vil komme, er det som regel fordi den har fået skæld-ud før. Så jeg kan godt være diplomatisk :engel: Men i den situation tog jeg jo heller ikke nogen på fersk gerning i at banke eller brøle af hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har oplevet stort set samme situation i Søndermarken, fransk bulldoghvalp som ikke kom da ejeren kaldte. Han skældte ud, hentede hvalpen og bar den væk i nakkeskindet i skulderhøjde. Min spontane reaktion var at udbryde "det gør du da ikke?", hvortil den unge mand svarede noget i retning af #"!§/&%?!!&%¤!!...

Lørdagen efter viste det sig, at han skulle i hvalpelegestue hos mig, han var meldt til og havde betalt. Han var der første gang og kom ikke igen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har oplevet stort set samme situation i Søndermarken, fransk bulldoghvalp som ikke kom da ejeren kaldte. Han skældte ud, hentede hvalpen og bar den væk i nakkeskindet i skulderhøjde. Min spontane reaktion var at udbryde "det gør du da ikke?", hvortil den unge mand svarede noget i retning af #"!§/&%?!!&%¤!!...

Lørdagen efter viste det sig, at han skulle i hvalpelegestue hos mig, han var meldt til og havde betalt. Han var der første gang og kom ikke igen...

Forhåbentlig fik han alligevel lidt stof til eftertanke :lol:

For øvrigt, en mulig, lidt passiv-aggressiv løsning, hvis man er konfliktsky, er at hive mobiltelefonen frem og lade som om man tager et billede af dyremishandleren. Det burde få dem til at tænke over hvordan de opfører sig på offentlige steder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg så en gammel mand, hvis hund heller ikke kom når han kaldte - den tævede han så med sin stok da han fik fat i den. Mit første udbrud var "Hvad helved bilder du dig ind?!" og SÅ fik han ellers en svada :genert: Ellers har jeg set stor pumpet fyr, hvis hund løb ud af døren og kom glad hen og hilste på mig - den løftede han op i nakkeskindet og gav en skideballe. Dér blev jeg også gal. Og sådan har der været flere.

Men jeg kan virkelig ikke holde min kæft - det er sådan generelt. Vi var i byen for noget tid siden, hvor der kom en hel flok mænd som ville have fat i Michael (vi kendte dem ikke), der blev jeg også gal og sagde til dem at hvis de skulle tæve nogen, så havde de værsgo at gøre det på mig - Michael holdt de fandme nallerne fra (Michael var ret fuld og ikke klar over situationen :lol:). Det fik dem til at trække sig, mig ville de alligevel ikke slå på :lol: én af dem stilte sig så og blændede mig med deres lommelygte fra iPhonen, jeg tog den ud af hånden på ham og kylte ud mellem publikum - og sagde "SÅ er du vidst færdig!" og så forduftede han også. :engel:

I visse henseender var det måske smartere at kunne tie stille, det kommer nok til at give et par på låget en dag. Men det må jeg jo så tage med. :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har været ved at få nogen på munden engang. Fordi en gut ruskede sin hund i nakkeskindet, så den skreg og så trykkede han den ned på halsen, da den lagde sig på ryggen. Fordi den havde snerret en smule, af min hund.

Jeg sagde først "Hvad fanden?!" og så hev jeg mobilen frem og lod som om, at jeg filmede dem. Da han spurgte, hvad jeg havde gang i, sagde jeg, at han bare skulle fortsætte, for hvis han selv mente, at det han gjorde var i orden, så ville han jo ikke have et problem med, at komme på Facebook.

Og så kan det nok være, at jeg og hunden måtte gå i rask tempo, for han for sådan op med spændte hænder, at jeg troede at han ville smække mig én.

Gid han havde, bare lige en enkelt på siden af hovedet, så havde jeg haft noget at anmelde. :engel: (det er den autonome djævel på min ene skulder, der hvisker dette her. Den søde engel på den anden skulder synes, at jeg skulle have smækket ham én. Ingen af delene skete dog heldigvis.)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
Jeg har en gang kastet en sten i nakken på en kælling som stod og slog hunden med linen.

Tsk tsk :-D.......den autonome trucker :banan:......den type er virklig pisse farlige, og bør så vidt det er muligt,.... undgås ! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites