Umulia Skrevet Oktober 1, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2013 Det gør klubben for alle hundeejere http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2013/10/01/1001201343.htm?rss=true Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Oktober 1, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 1, 2013 Tja det gør jeg nu også, sådan langt hen af vejen. Hvis det ikke virker med en masse advarsler. Hvad skal der ellers ske? Hvordan stopper man en hund fra at jagte vildt på andres marker? Når ejer ikke reagerer Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Oktober 1, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 1, 2013 Det synes jeg ikke. Det er en gammel lov og jeg synes ikke den er tidssvarende. Overhovedet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Oktober 1, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 1, 2013 Det synes jeg ikke. Det er en gammel lov og jeg synes ikke den er tidssvarende. Overhovedet. Men hvad skal man så gøre istedet? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Agnete87 Besvaret Oktober 1, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 1, 2013 Tja det gør jeg nu også, sådan langt hen af vejen. Hvis det ikke virker med en masse advarsler. Hvad skal der ellers ske? Hvordan stopper man en hund fra at jagte vildt på andres marker? Når ejer ikke reagerer Tænker jeg også, især hunde der går i blodrus på fåreflokke og det sker altså med jævne mellemrum. Om det så er første gang eller 16 gang hunden/e er gået på en fårefolk eller andet, så er der kun en vej i min optik, for hunden/e er simpelthen blevet til fare for sine/deres omgivelser... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Shii Besvaret Oktober 1, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 1, 2013 Tja det gør jeg nu også, sådan langt hen af vejen. Hvis det ikke virker med en masse advarsler. Hvad skal der ellers ske? Hvordan stopper man en hund fra at jagte vildt på andres marker? Når ejer ikke reagerer Enig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Oktober 1, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 1, 2013 Jeg kender til tilfælde hvor heste er måtte aflives pga skader forårsaget af jagtende hunde, mens de var på fold. På får og deres lam sker dette flere gange årligt. Dødelige bidskaber fra jagtende hunde. Her skydes hunden jo for at afværge smertelige skader på andre dyr,. Da jeg havde katte var jeg også klar til at smadre en hund, hvis den forfulgte mine katte ind på egen jord. Ikke for at dræbe, men redde mine misser. Min forhave er åben uden hegn. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Doberfan Besvaret Oktober 1, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 1, 2013 Nu bor jeg jo ikke i DK, så det vedrører egentlig ikke mig, men jeg har informeret en nabo om, at hvis deres hund, som har bidt både mig og Greta og forsøgt at overfalde Chase, viser sig på vores grund igen, så skyder jeg den. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dina Besvaret Oktober 1, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 1, 2013 Det gør klubben for alle hundeejere Men udover, at de skriver, at de ikke har set loven blive misbrugt, så mener de ikke, at den nuværende lov er den bedste løsning og foreslår i stedet, at en lov skal give mulighed for "at give ejere til omstrejfende kæledyr et påbud om at indhegne deres grund". Jeg bryder mig ikke om tanken om at plaffe hunde ned, men jeg erkender, at der kan være tilfælde, hvor det er i orden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sagapigen Besvaret Oktober 1, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 1, 2013 Det gør jeg. Selvfølgelig skal der advares på forhånd (medmindre der er direkte fare for skader på mennesker eller dyr). Hvis en hund gentagende gange strejfer, på trods af advarsler, tja så får det ikke mit pis i kog, at en jæger afliver hunden. Det er da trist at det skal gå ud over hunden, men det går altid ud over hunden når dens ejer ikke er sit ansvar voksent. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst 1stkholm Besvaret Oktober 1, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 1, 2013 Jeg er enig med DKK. Nu er mine hunde ikke i haven i længere tid uden opsyn, men jeg vil ikke begrænses af andres dyr, i tilfælde af en strejfende, muligvis farlig hund(e) i min have. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Oktober 1, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 1, 2013 Jeg hopper med flertallet i tråden - og DKK (nok fortsætte gang nogensinde). Og som de andre skriver, så er det jo ikke noget man bare lige render rundt og gør hver dag, men kun i aller yderste konsekvens. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hewlett Besvaret Oktober 1, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 1, 2013 Jeg synes loven er fin som den er nu. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret Oktober 1, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 1, 2013 Jeg synes det er lidt underligt at dyr er en ting i lovsammenhænge, men at et får pludselig er en ting der er så meget mere værd end en hund, at den må skydes hvis fåret er i fare. En hund har trods alt i de fleste familier fået status som et familiemedlem. Vi lever i et samfund hvor man ikke mener forældre skal straffes for hvad deres mindreårige børn render rundt og laver, men hvis det er en hund er det rimeligt at den bliver skudt hvis den koster andre folk penge. Forudsat selvfølgelig at forurettede har jagttegn, ellers er det bare ærgerligt. Jeg er selvfølgelig ikke fortaler for at hunde skal have lov til at rende rundt på egen pote og bide i andre dyr, men mener at de der idag har ret til at skyde en hund, må finde ud af at løse evt. problemer på lige fod med dem der ikke har ret til det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret Oktober 1, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 1, 2013 Jeg kender til tilfælde hvor heste er måtte aflives pga skader forårsaget af jagtende hunde, mens de var på fold. På får og deres lam sker dette flere gange årligt. Dødelige bidskaber fra jagtende hunde.Her skydes hunden jo for at afværge smertelige skader på andre dyr,. Da jeg havde katte var jeg også klar til at smadre en hund, hvis den forfulgte mine katte ind på egen jord. Ikke for at dræbe, men redde mine misser. Min forhave er åben uden hegn. Var du også parat til at acceptere at folk smadrede dine katte hvis de kom ind i andres haver og nakkede småfugle (hvilket nok er et noget der sker lidt oftere end hunde der nakker katte). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Oktober 2, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 2, 2013 Tja det gør jeg nu også, sådan langt hen af vejen. Hvis det ikke virker med en masse advarsler. Hvad skal der ellers ske? Hvordan stopper man en hund fra at jagte vildt på andres marker? Når ejer ikke reagerer Som loven er nu, er det alligevel ikke tilladt at hive haglgeværet frem første gang du ser naboens hund på din grund. Der skal gives en skriftlig advarsel først, og i løbet af den tid kan hunden jo teoretisk nå at gøre en masse skade. Ville det så ikke være bedre hvis man f.eks. til enhver tid kunne have en fælde stående, indfange løse hunde og aflevere dem til politiet? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lab-lover Besvaret Oktober 2, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 2, 2013 Hvor tit er det lige at man hører om hunde, der er blevet skudt ifølge den gamle lov?? Balder-sagen har virkelig startet en hel masse overflødigt arbejde for politikerne. Fakta er jo, at han i mange år, gentagene gange havde hygget sig på naboens jagt-konsortie og denne utallige gange havde afleveret hunden hjemme og klaget til ingen verdens nytte. Det eneste der kommer ud af det her er: Ingen advarsler og forsvundne hunde.. Jeg synes loven er fin som den er. Den er måske gammel, men igen. Hvor tit blir den lige brugt?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Oktober 2, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 2, 2013 Jeg har det generelt svært med tanken om at dyr skal dø, fordi nogle mennesker nogle gange er idioter, der ikke er deres ansvar bevidst. Det kan jo aldrig blive hundens skyld, at dens ejer er ligeglad. Så jeg synes klart det ville være bedre, hvis man fik indfanget hunden, afleveret den på et internat og så kan den få et nyt hjem eller, hvis det er første gang, kan ejeren betale for at få hunden udleveret. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret Oktober 2, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 2, 2013 Tja det gør jeg nu også, sådan langt hen af vejen. Hvis det ikke virker med en masse advarsler. Hvad skal der ellers ske? Hvordan stopper man en hund fra at jagte vildt på andres marker? Når ejer ikke reagerer man indfanger hunden og afleverer den til det nærmeste internat / Falck eller politi - naboen må helt klart være ligeglad med hunden når vedkommende ikke passer bedre på den - selvfølgelig skal den ikke skydes ! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PBC Besvaret Oktober 2, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 2, 2013 Jeg ved ikke rigtigt. Det skulle jo ikke være nødvendigt. Omvendt må man jo beskytte sig selv, husdyr, børn osv. mod strejfende hunde hvis nødvendigt. Jeg tror at blot det at det er en lovlig mulighed er præventiv. det det med katten som lusker ind på vores grund hvorefter hunden jager den hjem og forfølger den ind på "kattens grund" kunne vi nok få lidt debat ud af:mrgreen: Jeg er jo jæger, men har aldrig fundet det ok at skyde andet end jagtbart vildt. vh PBC Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Oktober 2, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 2, 2013 Jeg ved ikke rigtigt. Det skulle jo ikke være nødvendigt. Omvendt må man jo beskytte sig selv, husdyr, børn osv. mod strejfende hunde hvis nødvendigt. Jeg tror at blot det at det er en lovlig mulighed er præventiv. det det med katten som lusker ind på vores grund hvorefter hunden jager den hjem og forfølger den ind på "kattens grund" kunne vi nok få lidt debat ud af:mrgreen: Jeg er jo jæger, men har aldrig fundet det ok at skyde andet end jagtbart vildt. vh PBC Det tror jeg også... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Oktober 2, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 2, 2013 Jeg har da accepteret, at når man i villakvarterer har en fritløbende kat, kan dens liv blive kort. Heldigvis var min den ene meget påskønnet, fordi han elskede at jage rotter . Så mange vidste,at hvis Sofus patruljerede ved deres hus, havde de nok et rottehul, der skulle ordnes.Sille tog ikke fugle,hvis de ikke dumpene lige ned i halsen på hende. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
chr68866 Besvaret Oktober 2, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 2, 2013 Det gør klubben for alle hundeejere http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2013/10/01/1001201343.htm?rss=true Fint. Jeg havde været skuffet hvis de ikke gjorde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Oktober 2, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 2, 2013 Landmænd lever af deres dyr (får), det gør ansvarsløse kæledyrsejere ikke? Herovre er det en selvfølge at en hund bliver skudt, hvis landmanden ser den rende hos fårene, og den behøver kun at stresse dem, ikke bide! Jeg synes det er ok. Det virker præventivt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret Oktober 2, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 2, 2013 Landmænd lever af deres dyr (får), det gør ansvarsløse kæledyrsejere ikke? Herovre er det en selvfølge at en hund bliver skudt, hvis landmanden ser den rende hos fårene, og den behøver kun at stresse dem, ikke bide! Jeg synes det er ok. Det virker præventivt. Men mange hundeejere har trods alt brugt mange penge på at købe en hund og investeret meget tid i den. Og jeg tror næppe at en hundeejer bare kører får ned der er kommet ud af deres indhegning,... og sådan må man da vel tage lidt hensyn til hinanden. Når man taler om levende væsner kan alting ikke altid forudses og ting kan gå galt for selv den mest ansvarsbevidste dyreejer. Jeg synes man skal putte revolveren ned i hylstret og erkende at vi lever i 2013 og finde mere tidsvarende løsninger. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts