Pernille og Lucca Skrevet Oktober 2, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2013 Min Lucca eeeeelsker at gå tur. Hun går sådan ok i snor, jeg har lært hende ikke bare at fise over vejen men at vente ved siden af mig og så gå ved ''ja''. Problemet er, at hendes tempo er pendulfart og vil gå langt foran mig. Jeg vil gerne gå og nyde vejret, men jeg har altid fart på for at kunne følge med. Når jeg går langsommere, er snoren konstant strakt ud, hvilket ikke dur på fortov og hvor der går andre mennesker. Jeg har prøvet det med at stoppe op og vente til hun kigger tilbage på mig, og så går vi videre. Det har ikke rigtig hjulpet, så nu laver jeg det der ryk hvor gang. Det virker lidt, men det er jo slet ikke det man skal gøre! Hun får spandevis af ros hver gang hun går pænt ved siden af og kigger op. Hvad kan jeg gøre for at hun lige falder ned i tempo og følger mig uden jeg skal følge hende? Jeg går lange ture hvor vi også træner med sporsøgning og apportering så hun ikke kun bliver fysisk træt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Oktober 2, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 2, 2013 Når du har stoppet og ventet på at hun kigger, har du så ventet på at snoren blev slap? Med den slags turbo hunde, plejer det at være godt at vende rund og gå den anden vej, straks de løber foran. når de så går roligt den "forkerte" vej, kan du rose oge belønne med at gå den "rigtige" vej igen. Ja, det bliver til meget venden rundt i starten.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts