Gæst Jean Skrevet Oktober 2, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2013 Hej Allesammen Så har jeg fået min hvalp hjem, og det går rigtig godt Men så blev jeg lidt nysgerrig, jeg har jo et rigtig lille gadekryds :hjerte:, og så tænkte jeg på om i vidste om det fandtes et vægtskema som kunne forudsige hans vægt som voksen Han er nu 9 uger og vejer 3,8 kg. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tullemus Besvaret Oktober 2, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 2, 2013 Stort tillykke med ham ...og altså, man må ikke skrive, at nu har man fået en hvalp, uden at poste billeder af vidunderet. Ang. hans vægt, kan det jo være temmelig svært, når han er et gadekryds...men måske kan du få en slags rettesnor, hvis du ved hvilke racer der er i ham ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret Oktober 2, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 2, 2013 med et kryds tror jeg det kan være meget svært at forudsige voksen størrelsen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PBC Besvaret Oktober 2, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 2, 2013 En FT springer Spaniel tæve vejer ca 4 kg når den er 9 uger og ca 15 - 16 kg som voksen. vh PBC Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret Oktober 3, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 3, 2013 Hvis han allerede vejer knap 4 kg - kunne man formode han bliver relativ "stor" - til sammenligning vejer en beaglehvalp nogenlunde det samme når den er i samme alder. En voksen beagle har en vægt omkring 14-16 kg Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Oktober 3, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 3, 2013 Racerne i ham kan give dig en ledetråd, men man kan ikke være sikker på ret meget, når man taler gadekryds. Min den ældste er fx en dansk/svensk gårdhund / labrador / cocker blanding. Som 8 ugers vejede hun 2.6 kg. Hun endte på en voksenvægt på 9 kg og knap 38 cm i højden. Hendes bror fra samme kuld, vejede knap 3 kg som 8 ugers og endte på 19 kg og 46 cm i højden! Den yngste er en dansk/svensk gårhund / russell / ukendt blanding. Hun vejede 2.4 kg som 8 ugers og endte på en voksenvægt på 8.5 kg og 38 cm i højden. Hendes søster og bror er 42 cm i højden og vejer henholdsvis 1 og 3 kg mere end hende. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Oktober 3, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 3, 2013 Jeg tror også et skal regne med omkring 15-17 kg som voksen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts