Hop til indhold

Recommended Posts

Hej Allesammen

Så har jeg fået min hvalp hjem, og det går rigtig godt :mrgreen:

Men så blev jeg lidt nysgerrig, jeg har jo et rigtig lille gadekryds :hjerte:, og så tænkte jeg på om i vidste om det fandtes et vægtskema som kunne forudsige hans vægt som voksen :vedikke: Han er nu 9 uger og vejer 3,8 kg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Hvis han allerede vejer knap 4 kg - kunne man formode han bliver relativ "stor" - til sammenligning vejer en beaglehvalp nogenlunde det samme når den er i samme alder. En voksen beagle har en vægt omkring 14-16 kg

Link til indlæg
Del på andre sites

Racerne i ham kan give dig en ledetråd, men man kan ikke være sikker på ret meget, når man taler gadekryds.

Min den ældste er fx en dansk/svensk gårdhund / labrador / cocker blanding. Som 8 ugers vejede hun 2.6 kg. Hun endte på en voksenvægt på 9 kg og knap 38 cm i højden. Hendes bror fra samme kuld, vejede knap 3 kg som 8 ugers og endte på 19 kg og 46 cm i højden!

Den yngste er en dansk/svensk gårhund / russell / ukendt blanding. Hun vejede 2.4 kg som 8 ugers og endte på en voksenvægt på 8.5 kg og 38 cm i højden. Hendes søster og bror er 42 cm i højden og vejer henholdsvis 1 og 3 kg mere end hende.

Link til indlæg
Del på andre sites