Louisen Skrevet Oktober 5, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2013 Normalt holder vi os til 3 daglige ture (vi har ikke have), de er gerne mellem ½-1 time hver. Som regel en lang morgentur og eftermiddagstur på 45-60 minutter hver, og en aftentur på den længde hunden selv vil (½ time til en time). Men i dag har han bare været så doven og slatten, men han er ikke syg. Vi sov længe, men han ville kun gå ½ time. Vi var hjemme 10.30 og han har stadig ikke været ude endnu på 2. tur. Når jeg forsøger at "prikke" til ham (nusse ham, tale til ham), klemmer han øjnene sammen og sover rævesøvn. Men han kan godt lige kigge op og lytte, hvis der går nogen fremmede ude i opgangen, og han tuller også rundt fra soveplads til soveplads. Han har ikke feber eller noget - jeg tror bare, at han har sådan en rigtig slatten lørdag, hvor han ikke magter noget særligt. --- Det har han engang imellem, ikke ofte, men det hænder. Og er det muligt, tager jeg hensyn til det. Jeg regner med, at den næste tur også bliver dagens sidste og afsætter mellem 1-2 timer til den, men hvis han ikke gider gå så længe / så langt, er det bare i orden. Hvis han har mere energi i morgen, tager vi nok ud til stranden eller skoven, eller noget andet spændende. Har jeres hunde også sådan nogle slatne dage, eller er det mere noget menneskeindført? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Oktober 5, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 5, 2013 Her er det mest mig. De gamle kan sagtens klare en dag herhjemme, især hvis jeg arbejder i haven. Jeg har ikke særlig dårlig samvittighed ved kun en havedag ind i mellem .Dog har jeg jo mindst 2 turbohunde, der helst vil ud og løbe meget stærkt hver dag. De dage hvor de f.eks tisser ned i stimer, vil ingen ud af haven. føj da. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gittemus Besvaret Oktober 5, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 5, 2013 Rosa er heller ikke til regn Ved ikke lige om hun er bange for at skrumpe til gravhunde str. Tror at familiens sindstemning smitter af. Hvis vi er lidt putte på sofa agtige en dag, så bliver hun også dynelækker. Kan også mærke hun kan være lidt flad dagen after en hård gang hjernegymnastik;-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Louisen Besvaret Oktober 5, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 5, 2013 Jeg tror, at Taiki måske er små-syg. Vi fik gået 45 minutters aftentur, som han helt selv bestemte hvor og hvor langt osv., men da vi var på vej hjem og var ca. 30 meter fra gadedøren, lagde han sig på fortovet og ville IKKE gå. Da opmuntring og lokning ikke hjalp, valgte jeg at bære ham det sidste stykke. Det er nemlig sjældent at han gider bæres, så jeg vælger at respektere hans signaler, når han så lidt gider at gå, at han finder sig i at blive båret. Godt at han kun vejer de der 15 kilo eller lidt mindre. Nu ligger han allerede, her 4 min. efter hjemkomsten, og blunder lidt. Han har dog tisset og skidt fint, men måske lidt hård mave, som dog kan tilskrives det lille ben han fik fra slagteren i morges. Det skal lige siges, at han ikke har slugt det helt eller noget, men han har spist af selve knoglen, som jo gør afføringen lidt hård. Men han har da ellers skidt fint. Vi har lige skiftet foder, med gradvis overgang og hans afføring har været fin, så det kan næsten ikke være det? Til gengæld har han kløe i sit ene øre og jeg var ond, og brugte lidt ørerens, så det kan sagtens være ubehag i øret som gør ham til en diva. Men når han samtidig er så træt og mat i det? Sådan plejer det ikke at være. :hmm: Nå, men jeg har ingen planer i morgen heller, så det bliver også en ren Taiki-dag. Jeg håber dog meget, at der kommer en bedring - ikke kun for hans skyld, men også fordi at et døgns sygdom er det, mine farmor-nerver kan klare, før jeg ikke kan holde den mentale skanse længere og overbeviser mig selv om, at min hund er døende. Mindst. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Oktober 5, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 5, 2013 Mine er slatne hvis jeg tvinger demtil at være slatne... Altså hvis jeg ingenting gider, så fiser de den af i sofaen sammen med mig... Hvis jeg siger viskal noget er de fyr og flamme... eneste undtagelse er når vi skal afsted meget tidligt om morgnen tilstævner. Det gider johna bare ikke. Hun nægter at stå op før klokken 7 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Mariejoost Besvaret Oktober 10, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 10, 2013 Coco kan sagtens have en dovne dag! Især hvis vi har haft gæster dagen før, så kan vi lige hive hende ned og tisse kl.9 og så ser vi hende ellers ikke hele dagen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret Oktober 10, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 10, 2013 jeg synes ikke Tot & Ollie plejer at have sådan nogen dovne dage - hvis jeg går ud og tager fat i snorene er de fyr og flamme- da jeg havde Racer var det dog ikke altid han gad gå en lang tur - så drejede han ned af en af sidegaderne som han vidste førte hjemad, min 1. ste hund hadede regnvejr så hun kunne tisse og prutte lynhurtigt hvis det regnede og så var det hjem igen i en vis fart - man skulde jo nødigt blive våd " fra oven " hun elskede at bade men HADEDE regnvejr ! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
mini-me Besvaret Oktober 10, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 10, 2013 Vi har ind i mellem dage hvor der absolut ikke sker en fis. Dengang vi fik Carlo gik vi jo fandme byen tynd, med det resultat at han aldrig var i ro. Der blev skruet ned og det hjalp. Nu hvor vi har fået den lille er jeg altså meget bevidst om at nogen dage skal der bare ikke ske noget, han skal kunne forholde sig i ro (der er stadig fri leg i haven osv, men ingen ture). Jeg er også begyndt at vende op og ned på turene, for Carlo vidste præcis hvornår vi skulle hvad og det er altså røvirriterende med en hund der står og piver fordi man er en ½ time bagud i følge skema. Så nu kan jeg finde på at 1.tur først foregår kl 10 eller kl 13 fx. Med mindre jeg skal på job, så er det kl 5 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts