Gæst Herman Skrevet Oktober 7, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2013 hejsa alle jeg har fortrudt mit navn til min hund meget , og den er nu 5 måneder. og reagere på det navn. er virkelig i vildrede om det er forkert at skifte dens navn nu? please bare giv mig jeres ærlige mening ??? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
NickiA Besvaret Oktober 7, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2013 Altså jeg har da hørt om flere hunde der har skiftet navn efter at de f.eks. har fået nye hjem... så mon ikke det går. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buddha Besvaret Oktober 7, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2013 Gør det For hunden er det jo ikke rigtigt anderledes end så mange andre ord/lyde den lærer - kom, sit osv. Giv den en maaaasse gode godbidder mens du siger det nye navn, mon så ikke det hænger fast i en fart. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Oktober 7, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2013 Ikke at du skal ændre det hvert 5 måneder resten af hundens liv, men ellers kan du sagtens. Det er nok mest familie og venner der vil synes du er underlig. Hunden lærer det sikkert hurtigt, især hvis det ligner lidt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Shii Besvaret Oktober 7, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2013 Jeg er enig med de andre... Du kan sagtens træne den til et nyt navn... Det er mest vanen der skal ændres hos dig... Vores hunde reagere på rigtig mange andre ting, end deres navne (som de også reagere på)... Men Ellie f.eks. fik vi da hun var 5-6 måneder, og hun lærte sit nye navn i løbet af en dags tid... Til gengæld reagere hun så også på vores anden tæves navn (Penny) Meeeen.. Mest af tiden kalder vi dem også Pellie, så det er måske derfor Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Doberfan Besvaret Oktober 7, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2013 Intet problem overhovedet. Så godt som alle hunde vi får ind i rescuen får jo nye navne, og de lærer det lynhurtigt. Det skal du slet ikke spekulere på. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Oktober 7, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2013 Som alle andre siger, no problem. Tror jeg kunne ændres min 5 årige tæves navn på en eftermiddag hvis jeg gad. Men hun reagerer så også i forvejen på mange forskellige navne Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Howlucky Besvaret Oktober 8, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 8, 2013 Er enig med de andre - men også nysgerrig hvad startede du med at kalde din hund, hvorfor har du fortrudt? Og hvad er det nye navn? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
nr 49 Besvaret Oktober 8, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 8, 2013 er enig med de andre - også mht det gamle og det nye navn :slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret Oktober 8, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 8, 2013 Det skulle der ikke være noget i vejen for. Mine 3 hunde har udover deres almindelige navn og div. tillægsnavne og de ved godt hvem der kaldes på når jeg råber "Skaftet" - eller jeg råber "Strupperen" - så de reagerer også på deres kælenavne Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lenschow Besvaret Oktober 8, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 8, 2013 Du kan let skifte hundens navn. Det gør jeg med omplaceringshunde, hvis forventning når de hører navnet er lig med ubehag af forskellig art. Du skifter det ganske som du skifter et signal/kommando - sig det nye navn før det gamle i en periode og fade gradvis det gamle navn væk. Så opdager hunden ingenting Eks. Hugo skal hedde Smartphone ( ) Smartphone, Hugo kom Godbid Smartphone, Hugo, sit Godbid Smartphone, Hugo Godbid Gentages i alle situationer i hundens dagligdag, hvor du anvender navnet senere: smartphone, kom godbid Smartphone, sit Godbid Smartphone Godbid Nu hedder min hund Smartphone (Nej han hedder altså stadig Hugo, men måske jeg sku omdøbe ham ) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts