Hop til indhold

navne ændring efter 5 måneder?

Recommended Posts

hejsa alle jeg har fortrudt mit navn til min hund meget , og den er nu 5 måneder. og reagere på det navn. er virkelig i vildrede om det er forkert at skifte dens navn nu? please bare giv mig jeres ærlige mening ???

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er enig med de andre... Du kan sagtens træne den til et nyt navn... Det er mest vanen der skal ændres hos dig...

Vores hunde reagere på rigtig mange andre ting, end deres navne (som de også reagere på)... Men Ellie f.eks. fik vi da hun var 5-6 måneder, og hun lærte sit nye navn i løbet af en dags tid... Til gengæld reagere hun så også på vores anden tæves navn (Penny) :lol: Meeeen.. Mest af tiden kalder vi dem også Pellie, så det er måske derfor :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Det skulle der ikke være noget i vejen for.

Mine 3 hunde har udover deres almindelige navn og div. tillægsnavne og de ved godt hvem der kaldes på når jeg råber "Skaftet" - eller jeg råber "Strupperen" - så de reagerer også på deres kælenavne :lun::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan let skifte hundens navn. Det gør jeg med omplaceringshunde, hvis forventning når de hører navnet er lig med ubehag af forskellig art.

Du skifter det ganske som du skifter et signal/kommando - sig det nye navn før det gamle i en periode og fade gradvis det gamle navn væk. Så opdager hunden ingenting

Eks. Hugo skal hedde Smartphone ( ;) )

Smartphone, Hugo kom

Godbid

Smartphone, Hugo, sit

Godbid

Smartphone, Hugo

Godbid

Gentages i alle situationer i hundens dagligdag, hvor du anvender navnet

senere:

smartphone, kom

godbid

Smartphone, sit

Godbid

Smartphone

Godbid

Nu hedder min hund Smartphone

(Nej han hedder altså stadig Hugo, men måske jeg sku omdøbe ham :) )

Link til indlæg
Del på andre sites