Hop til indhold

Lopper!


Pernille og Lucca
 Share

Recommended Posts

Min hund har fået noget der ligner lopper. Kaffegrums/afføring og små kravlende brune dyr.

 

Dog ikke så mange endnu, men det kan jo gå hurtigt. Har prøvet med frontline til nakken, men uden resultat. :vedikke:

 

Hvad har i gode erfaringer med? Dyrlægen har anbefalet deres egne ting som selvfølgelig altid virker... :roll:

 

Min mor har en spray fra frontline som jeg lige vil prøve først..

Link til indlæg
Del på andre sites

Lopper har så småt udviklet resistens mod frontline, og der er stadigt flere der oplever at det bare ikke virker længere. Jeg siger også Advantage og hvis det er meget slemt, så piller fra dyrlægen - kan ikke lige huske hvad de hedder, har heldigvis ikke selv skullet bruge dem endnu.

 

Og husk at behandle regelmæssigt i mindst 6 mnd frem, ellers kan de blive ved med at komme igen og komme igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Hvis hun har lopperne nu skal du behandle dem ikke forebygge .

Giv hende Capstar det slår alle levende lopper ihjel i løbet af 24 timer. Derefter skal du vaske hendes tæpper mv. og støvsuge grundigt over alt også i sprækker. Du kan derefter spraye nogle loppe bekæmpelses middel på de steder hvor hun opholder sig mest.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Isabella

Jeg bruger bayvantic på min hund. Hun har aldrig haft noget. Har postet et link til deres hjemmeside. Der kan du også se en lille video der inde om hvordan deres produkter virker. :) Den dræber også lopperne hvis den har det. :) Ps. Nå linket kunne jeg så ikke poste med men prøv at gå ind på: bayvantic .dk. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har haft brugt Adventage det seneste halve år, og mine dyr har haft lopper jeg ved snart ikke hvor mange gange siden jeg startede på det, så nu er det tilbage til Frontline. Det er godt nok dyrere, men det plejer at virke.

Faktisk pejer jeg bare at behandle mine katte forebyggende, da det er dem der tager lopper med hjem, og så har Gracie kunnet nøjes med hvidløg, men det er som sagt gået helt galt efter jeg skiftede til Adventage. Faktisk så galt, at jeg i sidste uge, opdagede bændelorm hos min ene kat, så nu er alle behandlet mod både orm og lopper.... Suk.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også problemer med lopper, min hund har haft dem on off i lang lang tid nu. Behandlet mange gange med frontline uden effekt og så advantage. Advantage er klart det der virker bedst. Men har stadig problemer. Har tidligere god erfaring med at spraye hele huset med Trinol 810. Så det har jeg også gjort denne her gang, det gjorde jeg for ca 3 uger siden og behandlede ham med advantage samtidig, men fandt lopper på ham igen i går. Kæmmer ham hver aften.

 

Det kan være håbløst at komme til livs. Grundig støvsugning, prøv trinol 810, kæm hende hver dag og se om ikke det bliver bedre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...