Hop til indhold

Hvor træner I spor?


mini-me
 Share

Recommended Posts

Jeg har jo fået min lille arbejdsomme vaps..

Træner to steder - sorø (familiehunde-træning) og tølløse (schæferhundeklubben).

 

Træneren i Tølløse har flere gange nævnt "Hvis du skal stille til prøver - og det skal du jo nok med det unikum".. :-D

 

Lige pt træner vi kun lydighed begge steder og så hans angst for andre hunde.

I Tølløse har de desuden nogle ag-ting som tunnel, vippe og balance-bræt (eller hvad det hedder) så han får lidt koordinering og succes på den front også :-D

 

Han har to gange fået lov at afprøve bid på lærredssæk og har en meget høj drift. Selve forsvararbejdet kan jeg på sigt træne i Tølløse når han er blevet ældre.

 

Men hvis vi på sigt skal stille til prøver skal vi jo også have noget spor ind over.

Jeg har kun ringe erfaring med spor. Har lavet nogen med leverpostejsvand og lavet spor i haven - men deres længde begrænses jo en del.

 

Hvor og hvordan træner I spor?

 

Jeg har prøvet at høre 2 landmænd som har marker lige op til hvor vi bor - og her må jeg ikke lægge spor... Til trods for at jeg har gjort klart at det er i snor, efterladenskaber samles op og der ikke vil foregå nogen jagt på vildtet...

Link til indlæg
Del på andre sites

Lise går da en del spor med mallerne, prøv da at høre om I kan gøre det sammen indimellem. Hun har ihvertfald nogle marker hun må bruge til den slags.

 

Vi skal med på hendes spor-kursus her i oktober-november. Det var mere for at kunne hjemmetræne også, og se om der var nogen gode fif jeg kan tage med mig :-D

 

Men hvordan filan charmere man lige de landmænd til at måtte gå på deres mark.??

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores dch har deciderede sporarealer, som vi bruger. Og har også gået lidt hyggespor i parken på de plæner der ligger længst væk fra stierne...

 

men hvis du skal gå præver, er det sikkert en bestemt slqgs spor, så det vil ok være smart at indlære det rigtigt fra starten.... Og ikke bare gå i gang og risikere at fejlindlære. dCH spor skal de jo fx gå med næsen lige i, så vidt jeg husker og må ikke afvige fra det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Industriområderne. Der er pæne store græsplæner hvor man sagtens kan starte sine hvalpespor og også lave momenttræning med sin sporhund.

I nærheden af storbyer er det lettere at få lov til at træne hund i industriområder end på landmændenes marker.

 

Blev igår introduceret til den måde de går spor på i schæferhundeklubben.

 

Ja egentlig er det sært at det skal være sådan!? Jeg mener jeg har da sågar sagt til dem "Når der ikke er sået eller på anden måde klargjort (læs dermed snakker jeg om brakmarker, som de har en del af), hunden er i snor, ingen jagt på vildt, samler op"

 

Hvad er det lige jeg får "ødelagt" for dem ved at gå spor? Men jeg respekterer deres valg, synes bare det er ærgerligt - for kunne egentlig træne lige uden for døren.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...