Hop til indhold

Navn til Islandsk Fårehund? :)


Garfield
 Share

Recommended Posts

Jamen så er vi enige, hvor mange andre ponyracer ser vi blive indkøbt og redet af fuldvoksne mennesker på 90+ kilo?

Det er muligt islænderen indkøbes af den brede befolkning, men det er reelt ikke dem den henvender sig til. At bruge dens robuste ry som undskyldning for ikke at kravle op på en hest 160 cm synes jeg er helt urimeligt.

 

Er bare så meget enig. Har selv haft fjordheste, og der er holdningen (eller det var den i hvert fald), at de kan bære ALT, stort set uden undtagelser. Stakkels ponyer. Vil give Siri ret i at rytterens rutine og balance har meget at sige. Men personer på 100 kg+ har intet at gøre på hverken en islænder eller en fjordhest imo.

 

Har i øvrigt hørt om nogle udregninger, der siger at heste ikke må bære mere end 20% af deres egen vægt (inkl. udstyr). Kan ikke huske hvor jeg har det fra. Synes det lyder fornuftigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 56
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Er bare så meget enig. Har selv haft fjordheste, og der er holdningen (eller det var den i hvert fald), at de kan bære ALT, stort set uden undtagelser. Stakkels ponyer. Vil give Siri ret i at rytterens rutine og balance har meget at sige. Men personer på 100 kg+ har intet at gøre på hverken en islænder eller en fjordhest imo.

 

Har i øvrigt hørt om nogle udregninger, der siger at heste ikke må bære mere end 20% af deres egen vægt (inkl. udstyr). Kan ikke huske hvor jeg har det fra. Synes det lyder fornuftigt.

 

Ja, jeg synes også at 20% lyder fornuftigt eller måske 25% maks. Men jeg har det dårligere med at sætte en mand på 60 kg, der ikke kan ride, op på en islænder end en på 90, der er en dygtig rytter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og islænderen er ikke en ponyrace, vel :blink:

 

http://horseconsult.com/articles/showarticle.asp?ArtID=815

 

Det er altså virkelig sjovt (og underligt) at man ikke må kalde en islænder for en pony. Er den under 148 cm er det vel for pokker en pony underordnet race?

Jeg tænker lidt at hvis man har et anstreng forhold til det at ride pony, skulle man så ikke købe sig en hest ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Er bare så meget enig. Har selv haft fjordheste, og der er holdningen (eller det var den i hvert fald), at de kan bære ALT, stort set uden undtagelser. Stakkels ponyer. Vil give Siri ret i at rytterens rutine og balance har meget at sige. Men personer på 100 kg+ har intet at gøre på hverken en islænder eller en fjordhest imo.

 

Har i øvrigt hørt om nogle udregninger, der siger at heste ikke må bære mere end 20% af deres egen vægt (inkl. udstyr). Kan ikke huske hvor jeg har det fra. Synes det lyder fornuftigt.

 

Jeg har osse redet fjordhest i mange år, men jeg husker ikke den race som lisså ramt af "verdens stærkeste pony" som islænderen, men jeg kender heller ingen med den race der insisterer på at kalde det for en hest, med mindre den altså er 1½ meter høj :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er altså virkelig sjovt (og underligt) at man ikke må kalde en islænder for en pony. Er den under 148 cm er det vel for pokker en pony underordnet race?

Jeg tænker lidt at hvis man har et anstreng forhold til det at ride pony, skulle man så ikke købe sig en hest ;-)

 

Jeg skal overhovedet ikke have en "hest" (altså anden race over 147 cm) - så gider jeg ikke ride, hvis jeg ikke kan ride islænder. Islænderen er indbegrebet af alt, der er fedt ved ridning for mig!

Og det er ikke en pony - det har aldrig været en pony. Og mit bedste gæt er at det aldrig bliver en pony :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal overhovedet ikke have en "hest" (altså anden race over 147 cm) - så gider jeg ikke ride, hvis jeg ikke kan ride islænder. Islænderen er indbegrebet af alt, der er fedt ved ridning for mig!

Og det er ikke en pony - det har aldrig været en pony. Og mit bedste gæt er at det aldrig bliver en pony :blink:

 

Hvis man gentager det mange gange nok, så bliver det til sandhed - altså for den der gentager det :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...