Hop til indhold

Hvor ofte klipper I numser?


Shii
 Share

Recommended Posts

Jeg er jo blevet bidt af en gal løve :mrgreen:

 

Det er jo nok mest henvendt til alle jer numse mennesker....

 

Hvor ofte klipper I numser? :mrgreen:

 

Ellie får klippet numse hver anden uge ca.... Hun ligner lort hvis hun ikke kommer i bad hver uge, så der bliver hun badet... For nemhedens skyld klipper jeg forben den uge, hun ikke får klippet numse...

 

Hvordan gør i ?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 53
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Malinois

Følger lige med.

Johnny har kun fået klippet numse 1 gang i den tid jeg har haft ham, og da var han 12 uger gammel. Han er nu snart 15 uger gammel.

Han har fået klippet numse hos opdrætter.

Men vil tror han skal have det 1 gang i måned eller der omkring.

Kommer i bad ca. hver 14 dag.

Børstet hverdag og får pillet øjn hver morgen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Heldigvis var vores næsten 6 måneder da vi fik hende, så hun var trænet til at stå stille, så det er ganske let at klippe hende!

 

Jeg har hørt at hvis man ikke klipper dem jævnligt, kan de have brug for en tilvænningsperiode til den bare numse? Så det anbefales f.eks. ikke at man klipper fra lang til kort dagen før en udstilling? Eller?

 

Vores holdes jo kort, men jeg skal udstille svigerindens til December, og deres klipper jeg, men jeg har ikke muligheden for at klippe ham særlig ofte jo.... Medmindre jeg skal bruge de to timer på det hver gang vi besøger dem :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

2 timer? Jeg brugte max en halv time, da min var i løveklip. Nu bruger jeg godt en halv time, hvor han bliver klippet over det hele.

Jeg klippede ham ret ofte, måske hver 14. dag i den periode jeg udstillede ham. Da jeg stoppede med at udstille, var det vel en gang om måneden. Nu hvor jeg klipper ham ned på hele kroppen er det ca. hver anden måned jeg klipper.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan cirka 1 gang om måneden tror jeg... I månederne juni-juli-august dog nærmere hver 14 dag, da han ellers får det alt for varmt, hvis man skal tyde det sådan når han smækker numsen i de mindste vandpytter for at køle ned.... :genert:

Men vi skal nu være to om at gøre det, selvom han snart burde være vant til det.. Men sådan er det når man jo gerne vil følge med i hvad det er der foregår deromme bagi :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Heldigvis var vores næsten 6 måneder da vi fik hende, så hun var trænet til at stå stille, så det er ganske let at klippe hende!

 

Jeg har hørt at hvis man ikke klipper dem jævnligt, kan de have brug for en tilvænningsperiode til den bare numse? Så det anbefales f.eks. ikke at man klipper fra lang til kort dagen før en udstilling? Eller?

 

Vores holdes jo kort, men jeg skal udstille svigerindens til December, og deres klipper jeg, men jeg har ikke muligheden for at klippe ham særlig ofte jo.... Medmindre jeg skal bruge de to timer på det hver gang vi besøger dem :lol:

 

Sidst Rigmor blev klippet var hendes pels nået at blive lidt langt. Og helt rigtigt som du siger, hun skulle lige vænne sig til det. Det tog et par dage.

Hun blev dog udstillet dagen efter en klipning, og det klarede hun helt fint :D

Link til indlæg
Del på andre sites

2 timer? Jeg brugte max en halv time, da min var i løveklip. Nu bruger jeg godt en halv time, hvor han bliver klippet over det hele.

Jeg klippede ham ret ofte, måske hver 14. dag i den periode jeg udstillede ham. Da jeg stoppede med at udstille, var det vel en gang om måneden. Nu hvor jeg klipper ham ned på hele kroppen er det ca. hver anden måned jeg klipper.

 

Jeg bader altid i forbindelse med at trimme, så inkl. bad, føntøring osv. løber det let op i to timers tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ikke sikker på jeg har lyst til at blive stemplet som numse-menneske, men eftersom det er min kæreste der klipper, vil jeg godt svare alligevel :mrgreen:

Lulu bliver klippet cirka hver fjerde uge. Forben og bagkrop bliver klippet samtidig, og poterne bliver klippet på et andet tidspunkt. De tager nemlig et stykke tid, fordi hun er så frygtelig kilden.

 

Sidste hun blev klippet, var der gået aaalt for lang tid, hun lignede jeg ved ikke hvad. Nu er hun dejlig glat igen, i stedet for det der uldne look. Jeg elsker når hun er helt nyklippet og skinner :lun:

Når hun skal på udstilling, får vi det passet ind så hun bliver klippet dagen før.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja ja, hvis hundepræferancer siger noget om ejeren så er det da slået fast at Lowchen ejere er til bare number og glatte looks :slem:

 

Jeg er enig, jeg kan bedst lide når Ellie er helt kort, og så er det SÅ nemt at holde synes jeg, i forhold til den lange pels, hendes er super super tyk, og suger bare vand til sig helt vildt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malinois

Kan nu også bedst li dem numse klippet og ben klippet.

Johnny er dog ikke klippet på forben endnu, fordi han er så lille. Men har fået klippet tæer på bagben og neden under, så han står bedre fast.

 

Vil have købt en klipper, men det bliver ikke lige i denne måned. Måske jeg kan finde en billig i Herning. :-D

Har set på en Moser max45.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malinois

Kan nu også bedst li dem numse klippet og ben klippet. Johnny er dog ikke klippet på forben endnu, fordi han er så lille. Men har fået klippet tæer på bagben og neden under, så han står bedre fast. Vil have købt en klipper, men det bliver ikke lige i denne måned. Måske jeg kan finde en billig i Herning. :-D

Har set på en Moser max45.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg klipper mine hver 4 uge, forben, numse, mellem trædepuderne. To gange ugentlig piller jeg øre og ser efter om der på få dage er groet hår for langt ved øjnene,. Negle bliver justeret ca.3 gange i måneden. Så er jeg en af dem der også klipper dem heeelt forkert på næseryggen, men sådan kan jeg lide det.

Jeg har også en Moser MAX45, er meget glad for den, den er ikke tung og let at håndtere og er lydsvag. Nå ja og så sidder jeg tit om aftenen og lige reder dem igennem, Yogi elsker det og falder i søvn af bare velvære :-). Alle mine elsker at blive børster, klippet osv :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg klipper mine hver 4 uge, forben, numse, mellem trædepuderne. To gange ugentlig piller jeg øre og ser efter om der på få dage er groet hår for langt ved øjnene,. Negle bliver justeret ca.3 gange i måneden. Så er jeg en af dem der også klipper dem heeelt forkert på næseryggen, men sådan kan jeg lide det.

Jeg har også en Moser MAX45, er meget glad for den, den er ikke tung og let at håndtere og er lydsvag. Nå ja og så sidder jeg tit om aftenen og lige reder dem igennem, Yogi elsker det og falder i søvn af bare velvære :-). Alle mine elsker at blive børster, klippet osv :-)

 

 

Jeg har svært ved det med ørene... Jeg ved ikke helt hvordan jeg ordner håret der...

 

Måske folk har billeder af deres numseklippe valg?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malinois

Hvad mener du med at ordne ører.

Mener du at tage hår ud af ørerne. ???

 

Jeg har købt en øre saks. Den er rigtig god, den er nemmere at få fat på hårene med. Jeg har dårlig fingere pga. gigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har svært ved det med ørene... Jeg ved ikke helt hvordan jeg ordner håret der...

 

Måske folk har billeder af deres numseklippe valg?

 

Det er kun en vanesag at pille øre, nå men det kan jeg jo sagtens sige, har gjort det i 12 år.. Pege og tommel ind i ører og så hiv ud men ikke bare HIV, det gør ondt..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...