Hop til indhold

Hvor ofte klipper I numser?


Shii
 Share

Recommended Posts

Hvad mener du med at ordne ører.

Mener du at tage hår ud af ørerne. ???

 

Jeg har købt en øre saks. Den er rigtig god, den er nemmere at få fat på hårene med. Jeg har dårlig fingere pga. gigt.

 

Ja nemlig :-). Jeg har jo mit eget sprog så skal prøve at formulere mig rigtig :-)..

Jeg har også en øresaks, men mine har ikke sådan de lange hår ind til hjernen som jeg kalder det men de kan have meget lange hård ned i øregangen.. Puha gigt, velkommen, lider jeg også af :-(...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 53
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Malinois

Min mand tager dem også bare ud. Johnny når slet ikke at opdage han har fået hår ud. :-D

Det er også manden der føn tørrer, fordi jeg kan ikke holde til at sidde så længe med min ryg. Men så tager jeg mig af lydigheds træningen, foder, renligheds træning.

Johnny skal bruges til Rally lydighed når han bliver ældre. :-D

Han skal da også med til lidt udstilling, men nu er jeg så ikke lige den er gider at gå i ringen. Så måske jeg skal til smile og nusse manden lidt, eller jeg skal finde en sød pige som vil udstille ham lidt engang i mellem. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Min mand tager dem også bare ud. Johnny når slet ikke at opdage han har fået hår ud. :-D

Det er også manden der føn tørrer, fordi jeg kan ikke holde til at sidde så længe med min ryg. Men så tager jeg mig af lydigheds træningen, foder, renligheds træning.

Johnny skal bruges til Rally lydighed når han bliver ældre. :-D

Han skal da også med til lidt udstilling, men nu er jeg så ikke lige den er gider at gå i ringen. Så måske jeg skal til smile og nusse manden lidt, eller jeg skal finde en sød pige som vil udstille ham lidt engang i mellem. :-D

En dejlig mand du har der hjælper dig :-).

Mine bliver ikke føntørret, de lufttørrer, men mine bliver ikke vasket så tit. nogle vil måske rynke på næsen nu, men sådan er det her hos mig..

Det er også flot du gør alt det selv om du har smerter :-)

Hvor går i til Rally henne ?.

Hm udstilling er heller ikke mig rent ud sagt, jeg havde nok da vi var langs med Schæferne..

Ja et sødt smil kan

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville ønske vi ikke behøvede at vaske hende hele tiden... Men når hun leger med de to store bliver hun savlet totalt til, og pelsen rigtig klam.. :lol: Så hun kommer i bad ret ofte!

Kort klip fra top til bund, så er du ude over dét :mrgreen: min er i bad når Asta eller han selv kommer til at tisse for meget på sig selv... Maks 1 gange månedlig. Og han er altså en landlig-løve :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kort klip fra top til bund, så er du ude over dét :mrgreen: min er i bad når Asta eller han selv kommer til at tisse for meget på sig selv... Maks 1 gange månedlig. Og han er altså en landlig-løve :mrgreen:

 

Det blev også løsningen herhjemme. En langhåret hund (læs: vatronddel) der ynder at tage dagligt bad i mosehuller, rulle sig i regnorme og bevæge sig i skov dagligt, det er bare for bøvlet. Alternativerne var, filterhund eller dagligt bad, føntørring og børstning.

 

Derudover er det heller ikke smart med alt det baderi, når man har en hund med loppeallergi. Han kommer stort set aldrig i bad længere, bliver bare tørret ren for mose/regnorme-snask.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bim kommer i bad når hun bliver overmandet af fristelsen til at rulle sig i naboens hestemødding :-X - af og til dagligt - og af og til en gang om måneden ...

 

Numseklip var bare inden udstilling dengang jeg udstillede - nu bliver hun klippet kort over hele kroppen - og det er ca. hver 4.-6. uge. Det fungerer fint for os.

Forleden blev min overmandet af fristelsen til at rulle sig i en meget død ræv. Hurra for det gode indkald og alt :roll:

 

Der kunne kort klip heller ikke redde ham fra badet :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvilken maskine bruger i ???

 

Oster, men synes den er meget tung.

 

Hvad mener du med at ordne ører.

Mener du at tage hår ud af ørerne. ???

 

Jeg har købt en øre saks. Den er rigtig god, den er nemmere at få fat på hårene med. Jeg har dårlig fingere pga. gigt.

 

Link til øresaks?

 

 

Ace er i hvalpeklip. KORT hvalpeklip. Hver 4. måned ca. bliver han klippet ned i 3 mm, for så er der længe til jeg skal gøre det igen :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger også Oster - Golden A5

- jeg har to forskellige skær. Jeg bruger et 4´er skær til det meste, og et 10´er skær til mave og inderlår.

 

Begge mine bliver klippet ca. hver 2. måned, og de er hvalpeklippet

De kommer ikke så tit i bad. Ca en gang om måneden, med mindre de har haft tissefest, for så er Oskar blevet overtisset og ret klam. Så plejer jeg at bade begge to

Jeg har altid haft svært ved at hive hår ud af ørerne på Oskar, for han har meget smalle øregange, og mine fingre kan ikke komme ret langt ned. Luffe har kæmpe øre og det er super let at få ud. Det er som om hans hår sidder løsere, og man skal bare lige plukke det. Oskars sidder vildt godt fast...

Mine døjer helt vildt med tandsten. De fik renset tænder i marts, og de trænger allerede igen - jeg skal nu afprøve noget nyt foder og nogle tyggepinde, som skulle hjælpe lidt mod tandsten

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har brugt min klipper på to hunde i snart 4 år, og den kører stadig som om den var ny. Jeg har skiftet skær et par gange, da de begyndte at blive lidt sløve.

- jeg havde en mindre og billigere før, men jeg kan ikke huske, hvad den hed. Den var ikke ret god, og den gik kold efter 5-6 måneder.

 

Det eneste problem med Oster er, at den kan blive lidt varm efter noget tid, men det er ikke noget problem, når jeg kun har to hunde, for det er ikke så slemt, at jeg ikke kan klippe færdig. Den ville nok blive for varm, hvis jeg skulle klippe 5 hunde eller mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg klipper med 3,mm skær. Køber nye og smider de slidte væk. Min moser MAX45 er fra 2007 for da bestemte jeg mig for at min næste løve skulle være med bar numse, (Lonny var fuldpelset). Så har jeg en lille BaByliss formen til poterne, den er lettere at kommer rundt med i trædepuderne for mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malinois

Jeg solgte mit gamle trimmebord i foråret. Nu havde det stået i 15 år, men det fejlede ikke noget. Men kunne ikke se hvad jeg skulle bruge det til.

Havde jo min elskede Malle pige. Hun skulle jo blive hos mig i mange år endnu. Hun var jo kun 3,5 år gammel. Men så blev hun syg og måtte aflives.

 

Så var tiden inde til at få drømme race nr. 2, nemlig Løwchen.

 

På min ønske seddel står der: Trimmer, Trimmebord, Føntørre.

Trimmer bliver købt her d. 01

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg solgte mit gamle trimmebord i foråret. Nu havde det stået i 15 år, men det fejlede ikke noget. Men kunne ikke se hvad jeg skulle bruge det til.

Havde jo min elskede Malle pige. Hun skulle jo blive hos mig i mange år endnu. Hun var jo kun 3,5 år gammel. Men så blev hun syg og måtte aflives.

 

Så var tiden inde til at få drømme race nr. 2, nemlig Løwchen.

 

På min ønske seddel står der: Trimmer, Trimmebord, Føntørre.

Trimmer bliver købt her d. 01

 

Hvilken Føntørre regner du med at købe?

 

Jeg bruger faktisk bare min egen, men overvejer at købe en lidt bedre... Jeg ordnede Ellie igaar, og det var SAA dejligt at have bordet! Det var alle pengene vaerd! (Og saa dyrt var det nu heller ikke, omkring 700 kr!) Ville ønske de fik fikset upload issues, saa jeg kunne vise det frem!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...