Hop til indhold

Vores Jack Russel på 4 mdr. beder om opmærksomhed


Gæst Frøken
 Share

Recommended Posts

Gæst Frøken

Hej

Vi har en Jack Russel på 4 mdr. - superdejlig - men hun springer meget op ad os, napper og gøer af os hvis vi ikke tager hende på skødet....

Det er mest ved spisebordet - hun står under bordet, hopper op og napper hårdt og knurrer og hyler samt gør. Hun tigger ikke mad, da hun ALDRIG har fået ved bordet.

Vi tager hende så heller ikke op på skødet mere når vi sidder ved bordet. Vi prøver også at ignorerer hende. Men lige meget hjælper det. Jeg kliktræner med hende med stor succes, men hvis jeg klikker når hun står på alle fire poter uden at nappe og gø tror hun at hun skal tilbyde adfærd og begynder at sidde, dække, vifte med poterne osv. når jeg så ikke klikker for det, begynder hun frustreret at gø igen......

 

Det skal siges at vi er nybegyndere og ikke har haft hund før, så erfaringen er ikke så stor. Men jeg har lige afsluttet et hvalpekursus og kan så ikke fortsætte før til marts, da der er vinterlukket. Så det er lidt ærgeligt når alle spørgsmålene dukker op og de ikke lige står i bøgerne.

 

Jeg vil blive glad for lidt hjælp her :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan hun afledes med et eller andet? En kong med noget godt i, f.eks., som hun kan få i sin hundekurv eller andet sted hvor hun plejer at spise?

Eller få sin aftensmad samtidigt med i sidder og spiser?

 

 

Det er en god ide du har med at klikke hende for ro, men det bliver nok svært nu hun er vant til at tilbyde. I stedet kunne du klikke hende til at lære at være i sin kurv når i er ved spisebordet, men husk at du skal klikke og belønne i ret lang tid, i starten er hun måske bare i den i et par sekunder - rooos, hun bliver - roooos. Hun går ud - ingenting. Hun går op igen - roooos (og klik og godbid og alt det). Og så skal tiden trækkes, så der går længere og længere imellem belønningerne for at blive i kurven i ro.

 

På den måde har hun ligesom en opgave som hun får "betaling" for, og på sigt lærer hun forhåbentligt at det er dejligt at være i kurven, for man får godbidder eller en tyggeting.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...