Hop til indhold

Vi har mistet vores mops og søger hund

Recommended Posts

Gæst Stefan Hansen

Hej allesammen

Vi har mistet vores lille hund og vil gerne have en ny og søger en hund som er: børnevenlig, lille, lidt doven , lidt legesyg, gider at hente pind, drilsk, nem at træne, løsgående osv. osv. dette er selvfølgelig et hvidt begreb men håber i kan hjælpe mig/os men at finde den helt rigtige race vi udelukker selvfølgelig ikke en mops igen men vil lige høre lidt mere fra jer garvede hunde ejere

Vi er en familie på min kone , jeg og vores datter på 8 måneder. Vi bor lige op af en stor hunde skov så vi må gå løs med den her.

Glæder mig til at høre fra jer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså en hund er jo meget hvad man gør den til, og mange racer kunne gå under den beskrivelse, men jeg vil måske kigge i retning af en lille selskabsrace som en cavalier king charles spaniel, de er meget nemme at træne og gode familiehunde, som fungerer godt med børn, de er tilpasningsdygtige og generelt meget rolige indenfor hvis det er det i tænker på med doven, de har dog en del helbredsproblemer så man skal sørge for at få en fra en god opdrætter der tester sine avlsdyr for de racerelaterede sygdomme der kan være, det gælder generelt for alle racer.

Ellers ville jeg måske kigge på en af bomuldsracerne de er efter min oplevelse for det meste også meget nemme hunde, som fungerer i de fleste familier.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså jeg har købt min hos kennel Cabello, http://www.kennelcabello.dk der er jeg rigtig glad for at have købt hund... ellers så kig denne tråd. http://www.hunde-forum.dk/cavalier-king-charles/35738-den-ultimative-cavalier.html

Det vigtigste er at forældrene er hjertescannede, og DNA testede for sygdommende EFS (Episodic Falling Syndrome), og CCS (Curly Coat/Dry eye syndrome), så skal de være øjenlyst. Det er næsten kun muligt hvis man køber med tavle. Da det er så vidt jeg husker kravende for en avlsgodkendt Cavalier. Ellers prøv at gå ind på facebook gruppen Cavalier King Charles Spaniels i DK... der er rigtig mange søde mennesker der står klar til at svare på spørgsmål om racen.

Link til indlæg
Del på andre sites