Hop til indhold

Sovevaner Bichon Frisé

Recommended Posts

Gæst viclamia

Hejsa

Håber en eller anden kan guide mig i den rigtige retning.

Vi fik vores søde lille Anton i lørdags, og han er simpelthen bare så lækker og sød. Hele familien elsker ham allerede :)

Da vi ikke er interesseret i at have ham i soveværelset, har jeg sovet sammen med ham i bryggerset siden i lørdags. Det vil jeg selvfølgelig blive ved med indtíl han er klar til at sove alene, men hvornår er han det? Jeg vil jo heller ikke vænne ham til noget, som han ikke skal for evigt?

Håber nogen på forummet har været igennem det samme :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Om man vil have hund i soveværelset eller ej, er jo eget valg.

Men - nu har I valgt en lille selskabsrace og hvis den skal være alene hjemme om dagen og også sove i bryggerset alene om natten, er det godt nok meget alenetid på et døgn, for sådan en race?

- men det er jo stadig jeres valg - og ikke alle hunde har jo et problem med det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg ville nok også vælge at flytte kurven hen til soveværelses døren og sætte et børnegitter i soveværelses døren. For er enig i at "sove alene om natten" og tæller som alene tid.

Jeg havde Zeus kurv stående ved siden af min seng da han var hvalp, og lå med min hånd i hans kurv, så kunne jeg mærke hvornår det var tisse tid om natten.

Nu ligger begge laber i sengen om natten eller under sengen ;-) men vi sover alle fire (min mand - jeg og to labber) i samme rum hver nat ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg er enig i at det er for meget alene tid hvis han skal sove så langt væk fra jer. At I ikke vil have ham op i sengen er jo jeres valg - men han kunne sagtens stå et sted så han føler han er sammen med jer om natten.

Her sover vi mand/kone og 3 beagler i soveværelset!

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores Gizmo sover roligt på sit eget tæppe ved siden af sengen i soveværelset. Han er nu 3½ mnd. Han sover oftest igennem, men jeg kan jo så høre ham, hvis han vågner og skal ud....

Han vågner heller ikke, selvom der er lys eller vi står op, ejheller når mindstemanden kommer tøffende ind midt på natten...

Min veninde, som har fået hvalp brugte 1½ uge i bryggers og nu sover deres roligt i transportkassen med hendes gamle trøje i deres bryggers - så der er mange måder at gøre det på....:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

• 2 weeks later...
Gæst viclamia

Tak for svarene. Han sover nu alene i vores baggang, og han er også fint alene hjemme, når vi er på arbejde. Da jeg er lærer, har jeg endnu nogle gunstige arbejdstider, så han er ikke alene hjemme om dagen i laaaaang tid :)

Link til indlæg
Del på andre sites