Hop til indhold

Hundens haleføring.

Recommended Posts

Gæst DorteDK

Hejsa, jeg har de sidste dage bemærket at min unge lab har en anden haleføring end han plejer.

Når han er ude at gå tur så ligner halen et lille l (bogstavet L), altså halen står vandret ud i luften men de sidste 5-10 cm bøjer til den ene side. Hvad betyder det? Det er ikke på hele gåturen halen er sådan, den er mest vandret eller sænket logrende ;-)

Så snart han kommer hjem til den gamle så logrer han i cirkler, det gør den gamle så også. Jeg har undersøgt halen for brud men herhjemme er halen "normal" eller det vil sige den logrer konstant når vi er hjemme :lun:

Nogen der har et bud/ved hvad dette signal betyder?

Link til indlæg
Del på andre sites

var de kun idag han gjorde det?

Generelt er en buet halespids tegn på selvsikkerhed, så måske han har duften en "konkurrent" han lige kom lidt i stemning af - hvem ved.

han har vel gjort det en lille uges tid, men det lyder rigtig som du skriver der bor nemlig en lille hund i den hæk han skulle dufte i til aften og da buede halespidsen. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Min Golden på 17 mdr. gør det når vi passerer et bestemt hus på turen. Der bor 2 labber. Køn kendes ikke, men tror at mindst en af dem er en intakt han.

Når vi er kommet forbi, slapper han af i halen igen. Han har aldrig mødt husets beboere.

Når vi passeret det hus hvor jeg ved at der bor en kastreret Border Collie gør han det ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites