Gæst SLinnau Skrevet Oktober 27, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2013 Hej.. Min han hund på næsten 7 år, har de sidste par dage tisset meget indenfor- og han har været renlig siden 5 måneders alderen..han gør det selvom han lige har været ude og tisse og det er 5-6 gange om dagen at jeg tørre op efter ham- selvom jeg er hjemme- han siger ik han vil ud/ hvilket han normalt altid fortæller:/ Han er os begyndt at opføre sig anderledes, han piver en del og er vildt nærgående - som om han ikke kan komme tæt nok på mig, kravler op i sengen om natten og klister sig ind til mig..han piver hvis jeg ikke nuller ham hele tiden ?? Jeg ved ikke hvad der sker for ham:/ han er kastreret så det ikke pga en hunhund der er i løb i nærheden ..! Jeg ved ik om det kan have noget at gøre med at jeg er gravid, og er 7 måneder henne- om han måske kan fornemme der snart sker noget?? Men burde han så ik ha startet med at være sær for 7 mdr siden og ik først nu?? Jeg håber i kan give mig et svar- for jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre ?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Oktober 27, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 27, 2013 Kan han have en urinvejsinfektion? Pludselig adfærdsændring bør altid få alarmklokkerne til at rineg,d et kan være tegn på sygdom og / eller smerter Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst SLinnau Besvaret Oktober 27, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 27, 2013 Der er ikke ændring i farve eller lugt på urinen ? Skal der ik være det ved betændelse? Og han spiser og drikker helt normalt og leger os . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Oktober 27, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 27, 2013 Jeg tænker også noget blærebetændelse. Og nej, der er ingen "synlige" ændringer i urinen. Kontakt dyrlægen og hør om det er ok at du opsamler hans urim med fx vat eller køkkenrulle. De fleste plejer at kunne teste ud fra det:5up: Så sparer du både hunden for en tur til dyrlægen, og gætter på at regningen bliver lidt mindre:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst SLinnau Besvaret Oktober 27, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 27, 2013 Oka mange tak prøver at ringe til dyreklinikken i morgen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tullemus Besvaret Oktober 27, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 27, 2013 Du kan sagtens tage en urinprøve, når han er ude og tisse, det har jeg gjort med vores hanhunde, der begge har haft blærebetændelse og urinvejssten. Tag et bæger eller en lille bøtte, hvor der er et låg til, til at opsamle urinen i . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Oktober 27, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 27, 2013 urin veje, prostata eller andet. Få det tjekket først og så kan vi tale om det handler om at du lugter anderledes. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tullemus Besvaret Oktober 27, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 27, 2013 urin veje, prostata eller andet. Få det tjekket først og så kan vi tale om det handler om at du lugter anderledes. Der står, at han er kastreret, så tror ikke, at det er forstørret prostata, men det kan kun dyrlægen afgøre. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Oktober 27, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 27, 2013 Kan også være falsk sukkersyge???? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret Oktober 30, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 30, 2013 tænker også på om han kan have hormonmangel ? jeg har selv haft en tæve der blev inkontinent efter at være blevet steriliseret - det blev afhjulpet med hormoner , men jeg ved ikke om det samme kan ske for hanner ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts