Hop til indhold

Dæmpende signaler - snak med din hund!

Recommended Posts

http://dogmantics.com/2009/12/19/how-to-communicate-with-a-dog-in-their-own-language-dog-training-dog-communication/

Jeg elsker alle disse videoer på hendes side - hun er virkelig dygtig klikker-træner, men det der var en rigtig AHA-oplevelse for os, var denne video, hvor hun viser, hvordan hun bruger dæmpende signaler til hunde, for at sige til hunden, at det er ok, det der sker. Også når hun møde nye hunde, laver hun lige denne "snak". Hos os, har det afhjulpet flere irritationsmomenter - Chewie gøede fx. en masse, af alle mulige lyde - efterhånden som vi har "fortalt" ham at disse lyde er ok, ved smask, langsomme blink, kiggen væk og gaben, er han blevet SÅ meget bedre :banan:. Hvis vi synes de to kærestehunde kører for højt op i gear, for sent om aftenen, siger vi også ved de her signaler, at de skal slappe af. Eller hvis vi møder en hund, som de er på vej til at hidse sig op over, standser jeg op og bare gaber, smasker lidt og kigger væk - det ser nok RET mystisk ud, men jeg kan bære det :D

Jeg ved ikke hvor meget folk ellers anvender dette rundt omkring, men det har for os åbnet en ny kommunikationslinie imellem os og hundene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes bare at det er SÅ smart. Da jeg var helt ny hunde-ejer, "trøstede" jeg jo - aede og nussede, som man gør med et barn, hvilket jeg jo senere fandt ud af, blot forstærker hundens frygt eller aggressivitet negativt. Her er faktisk noget man KAN gøre i de situationer, i stedet for at ignorere eller aflede hunden i de situationer, hvilket jo er standard "løsning". Og endda noget hunden faktisk kan bruge positivt :D

Link til indlæg
Del på andre sites