Hop til indhold

Bange for børn

Recommended Posts

Hej derude. Vi har en nu 6mdr gammel border collie, som lige siden vi fik ham været utryg ved børn. Der hvor vi købte ham havde han to teenager, men en masse børn fra nabolaget brugte tid sammen med hvalpene, måske for meget.

Vi har forsøgt at få ham i kontakt med tilfældige børn, men selv de bedste godbidder kan ikke få ham til at gå hen til dem. Han rejser børster og gør, under rolige omstændigheder gemmer han sig bare bagved os. Det eneste der kan få ham til at slappe af, er hvis de lege med en bold. Det fik han så også lov til i sommers, 6 børn fra 2år til 12-13år fik lov at lege med ham med en bold, og der var ikke skyggen af angst hos ham. Han vil bare ikke kæles med.

Vores problem er nu, at vi undgår børn på gaden, da vi ikke lige altid har en bold og en græsplæne med, og forældrene skal jo også have tiden til det. Ofte siger man jeg bare at han er bange for børn, og så vil forældrene helt forståeligt ikke lade deres børn komme hen.

Vi kender ingen der har børn, og vi vil rigtig gerne have han føler sig tryg ved børn.

Vi søger derfor en familie i/eller omkring, der selv har hund, eller har haft, som har lyst til at lade deres børn lege med Gonzo. Det er vigtigt at forældrene har erfaring med hunde, således at de kan guide børnene.

Mvh. Ronni og Tanja

Link til indlæg
Del på andre sites

http://www.hunde-forum.dk/adfaerd/38166-bange-maend-hvad-gor-jeg.html

Jeg vil anbefale jer, at læse denne tråd, da det er mange af de samme løsninger i kan bruge. Derudover er det en fin idé at finde nogle legekammerater, men risikoen er, at det så kun er de børn, jeres hund lærer ikke at være bange for. Jeg ville nok tage hunden med hen i nærheden af en skole og i starten sidde på afstand, bruge dæmpende signaler. Skulle der komme børn i nærheden, så fortæl at han er bange for dem og hvis de alligevel gerne vil hilse, så bed dem om at sætte sig på hug et lille stykke væk - de skal vende siden til og ikke kigge på hunden og lade hunden komme til dem. Gør hunden ikke det, så ignorer det, for det skal nok komme i løbet af noget tid. Jeg synes ikke at det er en god ide, at det kun er med bold og ergo en masse stress, han bliver tryg ved børn - det skal helst være når han er helt rolig og i hans tempo.

Link til indlæg
Del på andre sites