Hop til indhold

Opfølgning på en gammel tråd


Poco
 Share

Recommended Posts

Hej alle

 

Måske nogle husker jeg for et års tid siden bad om godt råd ang. vores Lhasa apso. Kort fortalt drejede det sig om at vi købte en hanhund med en lægererklæring fra en tysk dyrlæge, om at hunden havde begge testikler i pungen, og vores egen dyrlæge fortalte os, at hunden var kryptosid og skulle opereres.

Vi kontakdede kennellen og bad hende om at betale denne regning. Det godkendte hun indtil regningen på 3000 kr. kom. Vi havde en del skriveri med hende ( hun svarede altid kun telefonisk) vi kunne få en ny hund osv. Det ville vi ikke have, vi ville beholde hunden for vi var/er glad for ham. Hun kørte også op med at han skulle have været opr. af hendes dyrlæge i Tyskland.

 

Det hele endte med, at vi klagede til Forbruger Klagenævnet og at hun betalte os 800 kr som det ville have kostet i Tyskland. Tvivler på at der er rigtig.

 

Det hele endte med at hun, ved forlig, skulle betale os yderlige 1500 kr. som vi også har fået.

 

Vores hun er ikke den sundeste hund vi har haft. Foruden den er kryptosid, har den løse knæskaller, hvad hun også nægter, han har dårlige ører, mangler underbid (Poco har tangbid) og halen ligger som en krog og ikke glat hen over ryggen, og så er han frygtelig nervøs.

 

Vi har kendskab til en anden lhasa apso der også er købe samme sted og absolut heller ikke nogen nervefast hund.

 

Jeg vil egentlig godt advare mod at købe hunde i den kennel der ligger i Ødis ved Christiansfeldt, og kunne godt tænke mig at hun blev set efter i sømmene, da jeg mener hun har en mindre hvalpefabrik. Kik i Gul og Gratis og søg på lhasa apso. Hundene bliver solgt under hendes eget, mandens og datters navne, måske datteren har egen kennel. Hundene er reg. i Dansk-Deutsche Kennel-Club.

 

Hilsen fra Jette og Poco

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil tro, disse er noget svære at komme efter.

De er jo reelt nok bare en hvalpefabrik, der bruger denne kennelklub til stambøger, der ingen steder gælder. Og kun er gavnlig for dem i salgsøjemed, da nybegynder i hundehandel ofte tager fejl af de internationale regler for registrering af aner. Din hvalp kom så sagtens være billig importhvalp fra et andet land og indregistreret med fiktiv stambog , alene på denne opdrætteres udsagn. Altså som egen avl.

Tror kun noget kan gøres, hvis forholdene de hunde de har, opbevares under er meget uhumske og vantrivsel. Altså en dyreværnssag.

Den lidt nye forening der hedder ??? WHO Cares registrerer beretninger vedr. syge solgte hvalpe fra sådanne steder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Guddommelig

 

Hvalpene var hendes eget avl, ret skal være ret, hun havde moderen, faderen var lånt. Hun havde mange avlstæver, samt et kuld som vi ikke måtte se. De gik i et mørkt rum bag ved køkkenet.

 

DDKC er ikke anerkendt her i landet og er en mindre klup i Tyskland, sådan har jeg forstået det. Jeg er ikke i tvivl om, at det er en hvalpefabrik.

 

Jeg vil så også sige til vores forsvar, at jeg spurgte om DKK havde fået nye stambøger, da jeg så den Poco har. Hun skyndte sig at gennemgå stambogen, og gemte den så væk under alt det andet der var i hvalpepakken. Det er hund nr. 6 vi har, men havde ikke mistanke om noget galt. Vi havde talt med kennelen et par dage før vi hentede hunden, og da virkede alt i skønneste orden. ØVØVØV, men vi er glade for Poco, hvad søren vi mennesker er jo heller ikke perfekte. ;-)

 

Venligst Jette og Poco

Link til indlæg
Del på andre sites

Så vidt jeg forstår, så er disse avlere altid meget søde og imødekomne i telefonen, og de udspørger ofte ikke evt. købere om, hvad de forventer om hvalpen eller hundenes fremtid. Deres rigtige sind kommer først ved problemer. Ikke at jeg tror, alle DKK opdrættere er imødekomne ved diverse problemer, men der har man dog en klub, der kan kontaktes for spørgsmål vedr. hvalpens mangler. Og det kan være penge værd. For jeg tror ingen seriøse opdrættere under DKK , der render ind i problemer, vil ønske en sag mht deres avl.

Uanset om det er pzykiske eller fysiske fejl.

Folk der registrerer deres hunde i en såkaldt ikke internationel godkendt klub, gør det jo kun for at have et papir at duperer køberne med.

Og ja, det er dyre lærepenge og værst for hundene , der indgår i sådan avl. Men de holder fint sammen og vil fortsætte i mange år frem.

Disse avlshunde er jo som regel ikke undersøgt for racens arvelige sygdomme, ved røntgen, DNA test for bærere af evt andre sygdomme eller andet.

Hvorfor ofre penge på det???? For de er jo ligeglade, bare hvalpene ser nuser ud og kan sælges.

I øvrigt bruges denne klub af mange, der opdrætter de racer, der i øjeblikket er populære i DK.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...