Hop til indhold

Hundelufter - Hvad mener du ?


Gæst Søndergaard
 Share

Recommended Posts

Gæst Søndergaard

Hvis du havde muligheden ville du så benytte dig af en Prof hundelufter/træner ?

Er der nogle hundeejere som ikke bor i en storby der kunne tænke sig at få deres hund(e) passet/luftet af en prof hundelufter hverdag/engang imellem/i ferier og betale prisen for det som på sjælland ligger på ca 180 - 235 kr pr time eller 170 kr pr time ved fast månedskort dvs alle hverdage ? (Selvfølgelig under forudsætning hundeejer føler sig helt tryg ved det og det er en erfaren og pålidelig og venlig hundelufter) Håber I vil svare på dette, tak

 

NB

Det er ikke bare en lille luftetur rundt om gadehjørnet ;)

 

Håber du vil dit besyv og evt hvilke priser du mener vil være rimeligt..

 

Mvh

Laila

Redigeret af Søndergaard
Link til indlæg
Del på andre sites

Ved ikke om jeg er interessant i denne sammenhæng, for mit svar ville være nej. Hvis jeg skulle gå hen og brække benet eller lign kunne jeg evt. Overveje det, men det ville kræve at vovserne blev luftet alene (kun mine) og at de var i snor ALTID. Herudover ville det kræve det var en person jeg virkelig stolede på og som mine hunde kunne lide.

 

men selv hvis det var det, så fik du nok ikke Karla med ud at gå hvis hun skulle hentes hos mig - hvilket ville være nødvendigt hvis jeg lå med brækket ben ;-)

 

og nej, ville ikke betale så meget heller :oops: det er jeg gau for nærig til.... Max 100 kr i timen tænker jeg. Men måske hvis jeg var desperat og det der brækkede ben og alting? Men nej, jeg tror det ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Nej det ville jeg ikke!

Jeg er ret sikker på, at alle mine beagler ville blive usikre af, at blive afhentet af en fremmed - det ville være et brud på rutinerne - om jeg så må sige :mrgreen:

 

Jeg tror heller ikke jeg ville komme i sådan en situation - da jeg vil have andre som så kan træde til og som mine beagler kender.

 

Prisen syntes jeg er lovlig høj!

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til :-D

 

Det er ikke så ligetil at svare på, synes jeg.

 

Hvis jeg skulle bruge en hundelufter, og det skal jeg ikke, skulle jeg kunne stole 100% på at vedkommende respekterede mine reger og min hunds behov.

Dette ville næppe kunne betales for det skulle være ture alene med ham i en lang line med netop den aktivering han skal have og det svarer sig ikke for en professionel hundelufter kun at gå med en hund.

 

Jeg synes hundeluftertilbuddet er en rigtig god ide, men desværre har enkelte professionelle hundeluftere allerede givet faget et rigtig dårligt ry visse steder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja og nej og jeg tror du ville få mange nej svar herinde. Hundeforum vrimler med hundeentusiaster der træner deres hunde meget og går op i ALT. inkl mig selv. De ville aldrig mene andre kunne gøre det lige så godt. Hvis jeg havde en hund uden særlige behov, så ja, så ville jeg benytte mig af et hundelufter tilbud hvis jeg blev syg eller lignede. Har haft flere ture med lungebetændelse af flere ugers varighed, hvor min hund var ved at gå op i limningen pga mangel på aktivering.

 

Men med min tidligere hund, INTET problem, alle kunne lufte ham og han var bare glad og fulgte med og kunne være løs, selvom det var andre han blev luftet af. Så det var jeg aldrig bekymret for.

 

Men med lige netop ham som jeg har nu, så nej.Han er så " besværlig" og kan stresse og reagere helt uforudsigeligt. Jeg har haft ham i halvandet år nu og hans reaktioner kan stadig overraske mig. Men nu kender jeg ham,så jeg ved nøjagtig, hvor, hvornår og hvorfor og hvad han reagere på.

 

Min underbo måtte lufte ham en dag jeg var syg, jeg havde sagt at det var SINDSYGT vigtig konstant at holde øje med løber,cykelister, gående osv, at ingen måtte hilse på ham osv. Alligevel synes hun det gik så godt, han var sød og nem, så hun tog mobiltelefonen da den ringede og havde ikke længere fokus på Tjaldur, altså min hund og det var milimeter fra og rent held at han ikke fik bidt den løber der løb forbi bag dem.

 

Så ingen får lov at lufte ham, udover min storebror som jeg stoler 100 % på og som ved hvordan han reagere og KAN reagere.

 

 

 

 

Spørger du "villa "hundeejerne, dem med børn, villa, volvo og utrolig sød og venlig familie vovse, så ville mange sikkert sige ja til sådan et tilbud. Pga travlhed i hverdagen og fordi deres hund er nem og " gennemsnitlig "

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er langt billigere her i NL. Vi overvejer stadig om vi skal begynde at bruge en hundelufter, vi har dage hvor den lange tur er træls, fordi vi først kan komme afsted når det er helt mørkt, og dermed lidt mere begrænset af hvor vi kan gå...

 

Hernede betaler man ca. 75-100 kr per gang, per hund, men hundene er så også ofte luftet i gruppe på 4-5 hunde. Turen er minimum 1½ time, men hunden kan være væk i længere tid alt efter hvor på ruten hunden bliver hentet.

 

Boede jeg i DK, ville jeg aldrig benytte en hundelufter, alene pga. risikoen for at en anden har min hund sammen med andre hunde, og hvad hvis den bider eller andet... Så nej herfra, og endnu mere nej pga prisen. Det virker meget dyrt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den eneste professionelle hundelufter jeg kunne finde på at overlade min hund til, i mit område, er hende her: http://www.gladhundelufter.dk/index.html Hun har hjernen med og man kan mærke at hun er glad for hunde,.. også dem hun ikke selv har med.

 

Der er 3 andre jeg støder på og de er hjerneforladte og fuldstændig ligeglade med de hunde de har med og hvad andre synes om at blive overrumplet af en flok (der oven i købet er en reel, sammentømret flok) på 10-12 hunde, hvoraf alle der er af ankelstørrelse kommer gøende imod en med 700 i timen. Min hund bliver ikke bange for dem (hvilket de altid bruger som argument for at kalde mig hysterisk) men jeg bliver rasende og taler med meget store bogstaver hver gang jeg ikke når at flygte fra dem.

 

For et par dage siden fangede jeg en husky der var stukket af fra dens lufter og jeg fik desværre ikke fat i dens ejer. Jeg står så og venter på p-pladsen med huskyen i Shandies snor og bliver mødt af flokken af løse hunde mens jeg står med min egen hund i halsbåndet. Ikke engang den situation kan få dem til at kalde deres flok til sig. Mange hundeejere er utrygge ved at møde de professionelle luftere og de der ikke er, ved vist ikke hvad hunde kan finde på når de er i flok,.. men lad nu det ligge. Jeg tror snart problemet er ved at blive så stort i Nordsjælland at der er nogen der bliver nødt til at gribe ind. Det håber jeg i hvert fald.

Link til indlæg
Del på andre sites

Prisen kan virke høj, men hvis hundelufteren skal leve helt eller delvist af at lufte hunde, må dette nødvendigvis afspejles i prisen.

 

En af årsagerne til at proff. hundelufter ikke ville blive aktuelt for mig er opsamlings- og afsætningsturen før og efter turene. Jeg har hørt om hunde som tilbringer flere timer i bilen afhængig af hvor på ruten den bor.

 

Hvis hundelufteren har hunde med på tur 1½ time og skal bruge 1½ - 2 timer på afhentning og aflevering med en ordentlig afsked i hjemmet uden jag, kan jeg ikke se hvordan vedkommende skal kunne lufte mere end to holde hunde på en dag medmindre arbejdsdagen skal blive meget lang. Med moms, skat og formentlig en forsikring bliver der ikke meget tilbage.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den eneste professionelle hundelufter jeg kunne finde på at overlade min hund til, i mit område, er hende her: http://www.gladhundelufter.dk/index.html Hun har hjernen med og man kan mærke at hun er glad for hunde,.. også dem hun ikke selv har med.

 

Der er 3 andre jeg støder på og de er hjerneforladte og fuldstændig ligeglade med de hunde de har med og hvad andre synes om at blive overrumplet af en flok (der oven i købet er en reel, sammentømret flok) på 10-12 hunde, hvoraf alle der er af ankelstørrelse kommer gøende imod en med 700 i timen. Min hund bliver ikke bange for dem (hvilket de altid bruger som argument for at kalde mig hysterisk) men jeg bliver rasende og taler med meget store bogstaver hver gang jeg ikke når at flygte fra dem.

 

For et par dage siden fangede jeg en husky der var stukket af fra dens lufter og jeg fik desværre ikke fat i dens ejer. Jeg står så og venter på p-pladsen med huskyen i Shandies snor og bliver mødt af flokken af løse hunde mens jeg står med min egen hund i halsbåndet. Ikke engang den situation kan få dem til at kalde deres flok til sig. Mange hundeejere er utrygge ved at møde de professionelle luftere og de der ikke er, ved vist ikke hvad hunde kan finde på når de er i flok,.. men lad nu det ligge. Jeg tror snart problemet er ved at blive så stort i Nordsjælland at der er nogen der bliver nødt til at gribe ind. Det håber jeg i hvert fald.

 

10 - 12 hunde, det kræver nærmest en bus :shock:

 

Jeg har også hørt om flere grimme episoder, 10 hunde i en mellemstørrelse bil, hunde ude af kontrol og råb og spark fra hundelufteren.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender også fra en bekendt opdrætter til, hvordan en hundelufter kommer på hundeskovens parkering og bare lukker hund efter hund ud af bilen, uden omtanke for, at der også er andre biler på stedet. Og hun har flere gange fanget en forvirret hund, der burde være under lufterens opsyn.

Mine hunde kan nok ikke alle gå i flok med fremmede hunde og mindst én vil nok slet ikke forlade hjemmet uden mig eller en den virkelig kender.

Og så lige det med hvad det koster, det har jeg slet ikke råd til. Så hellere en pension , jeg evt. kender til .

Link til indlæg
Del på andre sites

10 - 12 hunde, det kræver nærmest en bus :shock:
Men så skal du se hvordan det foregår når de lukker deres koppel ud når de ankommer til Geelskov (P-pladsen ligger lige ud til Kongevejen hvor man må køre 70 km/t). Døren bliver åbnet og hundene lukkes ud 1 efter 1 og får lov til at løbe løse blandt andre hunde, cykler, barnevogne osv. Og imens står lufteren med røven ude af bagsmækken på bilen og roder for at få næste hund ud. Jeg er simpelthen forundret over at der ikke er nogen der er blevet kørt ned endnu.

 

Jeg har også hørt om flere grimme episoder, 10 hunde i en mellemstørrelse bil, hunde ude af kontrol og råb og spark fra hundelufteren.

Har nu aldrig set nogen være fysisk overfor hundene men de kan godt råbe,.. også af os andre, hvis man begynder at diskutere med dem og stiller kritiske spørgsmål. :lol: Fælles for dem jeg møder (lige på nær hende jeg linkede til) er dog at der ikke er kontrol over noget som helst.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja - kunne godt finde på det, hvis jeg havde akut brug for det. Men det skal så lige siges, at min træner også er hundelufter, og hende stoler jeg 100 % på. Hun kender mine hunde - og det er så kun dem hun går med på det aftalte tidspunkt. Nøglen bliver lagt til hende, så hun går selv ind og henter hundene. Kan ikke huske prisen, men mener det var 250-300 kr. for 1 time.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg skulle blive ukampdygtig, ville det være eneste alternativ. Og alligevel ville jeg nødigt. Og da slet ikke hvis det er en hundelufter der lufter dem sammen med andre. Men jeg har jo 4 hunde, totalvægt ca 130 kilo, så hundelufteren behøvede vel heller ikke have flere hunde med på krogen.

Desværre er de fleste af mine hunde nogen som andre ikke bare kan manøvrere med som det passer dem. Så.... ville godt, kan ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Søndergaard

Det lyder godt nok meget uansvarligt med så mange hunde på én gang. Jeg synes de skriver ca 5 hunde pr tur, hvilket jeg allerede synes må være rigeligt når det er hunde som måske ikke kender hinanden og hundelufteren. Også, tanken om at sætte hunde sammen hvis der pludselig bliver magteskamp mellem hundene eller en hund angriber en fremmed mands hund/barn/what ever....eller de stikker af pga. en hare fx eller bare ikke hører efter de skal komme retur. Hvordan kan der være så mange hunde en en alm. kassevogn/firehjulstrækker ?? De er vel i bure som har et låg...lyder mystisk. Forhåbentlig stabler de ikke burene ovenpå hinanden!.

Jeg ville klart foretrække at have snor på en hund af gangen indtil to hunde fx kunne sammen også lade dem lege sammen hvis ejerne giver ok for det.. ikke en hel håndfuld voksne og fremmede hunde.

170 kr lyder af meget men der er selvfølgelig moms mv der skal dækkes fx også bilen, brændstof, forsikringer, reklamer osv...Dog synes jeg det var bedre at finde en billigere og meget mere rolig måde at drive sådan et firma på.

Jeg ved ikke hvad de har af kompetencer udover det der står på deres hjemmesider.

 

Mht. fordelene set på den måde, at det (kan være til stor gavn med den rette lufter/passer) kan formindske/forhindre adfærdsproblemer som en stor del af landets hunde lider af bl.a. fordi de er alene i rigtig mange timer (for en hund) daglig hvorfor de er understimuleret, angste, aggressive, hyperaktive, "alenehjemmeproblemer" m.v.. Og, de har brug for at komme af med det ene og det andet men har lært at holde på det som ikke er sundt i så mange timer. De får ikke brugt deres sanser tilstrækkeligt, mangler socialadfærd og lever så unaturligt. Nogle hunde trives med det. Men mange gør IKKE.

Så her kan det tænkes at forbedre deres dyrevelfærd, give dem aktivering og masser af motion samt socialadfærd. Og, dermed en stor tjeneste for den enkelte hund. Men det skal klart ikke være ved at udsætte den for stress og forvirring. Trygge rammer og kun under ansvarlige forholde. Det er jo ikke ting der bare skal give noget levebrød til lufteren !a

 

Hvilke forventninger har I ellers hvis I ville bruge en fast hjemmehjælper til Jeres hund ?

 

Jeg tænker også der skal være en god kemi mellem hund/lufter samt ejer/hunden ellers bliver det nok ikke optimalt for nogen af parterne. Så der skal være være et introforløb som nogle af dem også har. Men for lyder en enkelt gåtur ikke som længe nok. Men vigtigt der er selvfølgelig, at der er åbne linjer. Ikke mere forretning end der bliver sagt stop hvis det ikke fungere parterne imellem efter min mening.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg har brugt en, og kunne sagtens finde på det igen hvis det var nødvendigt. Priserne her i Jydeland er dog lidt mindre, i omegnen af 120 kr plus kørsel på et 10-turskort. Det var endda en ret besværlig hund jeg lade ud med, og han kunne ikke luftes med andre.

 

Hende jeg valgte, kom på besøg og så gik vi en tur sammen. Hun havde en firmaprofil som tiltalte mig, og det viste sig at jeg egentlig godt kendte hende i forvejen:-)

 

Men når jeg skal til at arbejde hjemmefra igen, er der ingen tvivl om at vi får en ny hundelufter på de dage det er nødvendigt.

 

En lufter må gerne træne tricks og almindelig god opførsel, men ingen decideret træning. Det er kun mig der træner med min hund!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder godt nok meget uansvarligt med så mange hunde på én gang. Jeg synes de skriver ca 5 hunde pr tur, hvilket jeg allerede synes må være rigeligt når det er hunde som måske ikke kender hinanden og hundelufteren. Også, tanken om at sætte hunde sammen hvis der pludselig bliver magteskamp mellem hundene eller en hund angriber en fremmed mands hund/barn/what ever....eller de stikker af pga. en hare fx eller bare ikke hører efter de skal komme retur.

 

Jeg kan selvfølgelig kun tale ud fra egen erfaring, og hernede kommer lufteren i hjemmet to-tre gange og lufter hunden alene, laver adfærdstest med hunden, og finder ud af hvilken gruppe hunden vil passe bedst i. De første gange med gruppen er hunden altid i snor, og først når hund og lufter føler sig sikker, slippes hunden fri med hele gruppen. Derudover tager lufterne KUN imod hunde der har et sikkert indkald...

 

Hvordan kan der være så mange hunde en en alm. kassevogn/firehjulstrækker ?? De er vel i bure som har et låg...lyder mystisk. Forhåbentlig stabler de ikke burene ovenpå hinanden!.

 

Hernede er bilerne bygget om til det, og jo burene står ovenpå hinanden.

 

bus4.jpg

 

 

Mht. fordelene set på den måde, at det (kan være til stor gavn med den rette lufter/passer) kan formindske/forhindre adfærdsproblemer som en stor del af landets hunde lider af bl.a. fordi de er alene i rigtig mange timer (for en hund) daglig hvorfor de er understimuleret, angste, aggressive, hyperaktive, "alenehjemmeproblemer" m.v.. Og, de har brug for at komme af med det ene og det andet men har lært at holde på det som ikke er sundt i så mange timer. De får ikke brugt deres sanser tilstrækkeligt, mangler socialadfærd og lever så unaturligt. Nogle hunde trives med det. Men mange gør IKKE.

Så her kan det tænkes at forbedre deres dyrevelfærd, give dem aktivering og masser af motion samt socialadfærd. Og, dermed en stor tjeneste for den enkelte hund. Men det skal klart ikke være ved at udsætte den for stress og forvirring. Trygge rammer og kun under ansvarlige forholde. Det er jo ikke ting der bare skal give noget levebrød til lufteren !

 

Med hensyn til at formindske adfærdsproblemer, så sker det ikke i NL. Lufteren tager simpelthen ikke hunde som har adfærdsproblemer af nogen slags.

 

Hvilke forventninger har I ellers hvis I ville bruge en fast hjemmehjælper til Jeres hund ?

 

Jeg tænker også der skal være en god kemi mellem hund/lufter samt ejer/hunden ellers bliver det nok ikke optimalt for nogen af parterne. Så der skal være være et introforløb som nogle af dem også har. Men for lyder en enkelt gåtur ikke som længe nok. Men vigtigt der er selvfølgelig, at der er åbne linjer. Ikke mere forretning end der bliver sagt stop hvis det ikke fungere parterne imellem efter min mening.

 

Helt enig!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kunne ikke finde på at bruge en hundelufter - ville ikke undvære turene med mine hunde selv og har har heldigvis rig mulighed for at gå med dem. :-D Skulle jeg p.g.a. et eller andet brækket ben eller sådan noget i en periode ikke kunne gå med dem, så har jeg udover kæresten noget familie, som jeg kender rigtig godt og ikke mindst som kender mine hunde rigtig godt som ville kunne gå med dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder godt nok meget uansvarligt med så mange hunde på én gang. Jeg synes de skriver ca 5 hunde pr tur, hvilket jeg allerede synes må være rigeligt når det er hunde som måske ikke kender hinanden og hundelufteren. Også, tanken om at sætte hunde sammen hvis der pludselig bliver magteskamp mellem hundene eller en hund angriber en fremmed mands hund/barn/what ever....eller de stikker af pga. en hare fx eller bare ikke hører efter de skal komme retur. Hvordan kan der være så mange hunde en en alm. kassevogn/firehjulstrækker ?? De er vel i bure som har et låg...lyder mystisk. Forhåbentlig stabler de ikke burene ovenpå hinanden!.

Jeg ville klart foretrække at have snor på en hund af gangen indtil to hunde fx kunne sammen også lade dem lege sammen hvis ejerne giver ok for det.. ikke en hel håndfuld voksne og fremmede hunde.

170 kr lyder af meget men der er selvfølgelig moms mv der skal dækkes fx også bilen, brændstof, forsikringer, reklamer osv...Dog synes jeg det var bedre at finde en billigere og meget mere rolig måde at drive sådan et firma på.

Jeg ved ikke hvad de har af kompetencer udover det der står på deres hjemmesider.

 

Mht. fordelene set på den måde, at det (kan være til stor gavn med den rette lufter/passer) kan formindske/forhindre adfærdsproblemer som en stor del af landets hunde lider af bl.a. fordi de er alene i rigtig mange timer (for en hund) daglig hvorfor de er understimuleret, angste, aggressive, hyperaktive, "alenehjemmeproblemer" m.v.. Og, de har brug for at komme af med det ene og det andet men har lært at holde på det som ikke er sundt i så mange timer. De får ikke brugt deres sanser tilstrækkeligt, mangler socialadfærd og lever så unaturligt. Nogle hunde trives med det. Men mange gør IKKE.

Så her kan det tænkes at forbedre deres dyrevelfærd, give dem aktivering og masser af motion samt socialadfærd. Og, dermed en stor tjeneste for den enkelte hund. Men det skal klart ikke være ved at udsætte den for stress og forvirring. Trygge rammer og kun under ansvarlige forholde. Det er jo ikke ting der bare skal give noget levebrød til lufteren !a

 

Hvilke forventninger har I ellers hvis I ville bruge en fast hjemmehjælper til Jeres hund ?

 

Jeg tænker også der skal være en god kemi mellem hund/lufter samt ejer/hunden ellers bliver det nok ikke optimalt for nogen af parterne. Så der skal være være et introforløb som nogle af dem også har. Men for lyder en enkelt gåtur ikke som længe nok. Men vigtigt der er selvfølgelig, at der er åbne linjer. Ikke mere forretning end der bliver sagt stop hvis det ikke fungere parterne imellem efter min mening.

 

Synes det lyder virkelig fornuftigt med en slags introforløb, så man alle lærer hinanden at kende og kan finde ud af om kemien passer. :5up:

 

Ligedan hvis man går fra en hund på turen til flere, at man introducerer dem til hinanden en af gangen og ser om de kan sammen. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke, at jeg ville benytte mig af sådan et tilbud.

 

For det første kan min hund ikke ret godt luftes sammen med andre - og når han skal det, så foretrækker jeg at gøre det selv. For det andet skal jeg kende vedkommende ret godt, før jeg overlader min hund til dem. Og for det tredje nyder jeg vores gåture, så jeg vil faktisk ikke rigtig undvære dem.

 

Jeg er også så heldig, at jeg har alternativer, hvis jeg af en eller anden grund ikke selv kan lufte ham. Det er mennesker som han kender og det er mennesker som jeg kender og de synes han er skøn. Så det vil være ret uproblematisk for alle parter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville ikke benytte en hundelufter, for det første foretrækker jeg at gå turene selv da jeg nyder det - det eneste tidspunkt det ville være rart, er de to dage om ugen her i den kolde tid, hvor det når at blive mørkt inden jeg kommer hjem - der var det da federe at de kunne komme i skoven, istedet for en fesen "fortovs-gåtur", men sådan må det være om vinteren - om sommeren kan vi jo heldigvis nå skoven alle dage.

 

For det andet har jeg svært ved at stole på at fremmede folk har styr på det. Måske med Ayo som bare elsker alt og alle, ville jeg ikke have de store skrupler med det - men resten af banden? Dem får ingen andre altså lov til at lufte, med mindre jeg kender vedkommende godt, vedkommende ved hvordan de skal tackles og hundene er glade for den person. Zazu flegner over andre hunde, Liva og Camy er usikre indtil de liiiige har set nye an. Jeg ville simpelthen være for bange for at en hundelufter overskrider deres grænser og giver dem flere dårlige oplevelser. Så uanset pris, ville jeg aldrig benytte mig af sådan et tilbud.

 

Men som en anden skrev, så tror jeg heller ikke hundeforum er det rette sted at spørge om det - tror også mere det er hr og fru dk man skal ud og have fat i. Jeg har luftet hunde for flere, som ikke går så højt op i deres hunde som vi gør herinde, så at sige - og de bekymrede sig altså ikke om hvordan det skulle gå, selvom jeg ikke var mere end 11-12 år med den første hund jeg luftede. Ikke engang mandens børn herhjemme får lov til at gå med hundene selv, uanset deres alder :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder til at der er tænkt meget over det at være hundelufter. Men personligt ville jeg ikke gøre brug af en hundelufter.

Jeg elsker at lufte mine hunde - sammen og hver for sig. Uanset vejr og tid på dagen og årstid :-)

 

Men skulle jeg brække et ben eller noget andet - så har jeg min mand og skulle han være udsendt - så har jeg til nøds min mor men hun er ikke ret stærk og er en spinkel kvinde - så helt ærligt så tror jeg de måtte luftes i haven mens jeg var syg - med mindre altså manden ikke var hjemme og min mor ikke kunne :lun:

 

Det lyder lidt hårdt at sige det med at de måtte luftes i haven, for det er da kedeligt hvis man har brækket ben i 6 uger ;-) men jeg har ikke tillid til at andre kan lufte dem.

En pige på vejen er så forelsket i min Zeus hun tilbød allerede da han var 10 uger at komme og lukke ham ud mens vi var på job men jeg sagde pænt nej tak hun kunne komme og kæle med ham når jeg var hjemme ;-) jeg overlader ikke mine hunde til børn ikke en gang min mands datter som er voksen:oops:

 

Og enig med flere af de ovennævnte indlæg, det er nok ikke det rigtige sted at spørge - jeg tror også man skal ud og have fat i (undskyld) "normale" hundeejere som bare har hund for at have hund - hvis I forstår mig ret - det skal ikke lyde negativt ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er sjovt at se forskellen forresten... Jeg bor jo i NL. og hernede er folk nærmest forarget over at vi IKKE har en hundelufter :lol: Jeg vil skyde på at alene i den by jeg bor i (ca. 10.000 indbyggere) er der i hvert fald 5 hundelufter firmaer (altså som har ansatte og lever af det). Derudover er der de mindre hundeluftere, som f.eks. er studerende ved siden af...

 

De fleste hernede har hundelufter 1-3 gange om ugen, af 1½-2 timers luftetur... Ej når jeg siger de fleste lyder det også overdrevent.... Måske 75%... Det er meget populært for firmaer at ansætte en hundelufter, og folk så f.eks. har hunden med på kontoret, hvor hundelufteren så kommer og henter kontorets hunde for at lufte dem. Det ses også ofte at en hundelufter henter hunde i diverse butikker, hvor hunden også er med på arbejde...

 

Derudover er det også meget brugt i børnefamilier... De mest populærer dage at få luftet sin hund er torsdag, fredag og mandag...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...