Hop til indhold

Hundelufter - Hvad mener du ?


Gæst Søndergaard
 Share

Recommended Posts

Hvis jeg havde råd kunne jeg godt finde på at bruge en anden person til at gøre det med mine hunde som jeg grundet mit handicap ikke selv kan , gå spor og løbe agility - det skulle selvfølgelig være en person jeg havde tillid til .

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes det lyder som om du har hjertet på rette sted, trådstarter! Dejligt at læse.

 

Som en fast ting, ville jeg ikke have brug for en lufter. Men skete der nu et eller andet, såsom de famøse brækkede ben, ville jeg faktisk hellere betale end for det, end skulle tvinge venner og familie - selvfølgelig ville de hjælpe, men det er godt nok mange ture at bede om. Og mine hunde ville drive mig til vanvid hvis det kun var 1 semi-ordentlig tur dagligt i 2 måneder.

 

En af grundene til jeg også ville vælge at betale for det, vil helt klart være at de SKAL overholde mine regler, nu jeg betaler penge for det :mrgreen:

 

 

Så er der det med om de må blive luftet sammen med andre. Det vil jeg helst undgå af flere grunde, medmindre det er 1 anden hund som de instant klikker med. Men altså, nu har de det med at gå lidt træk amok hvis de følges med andre, så jeg ville måske få lidt ondt af lufteren :lol: Og lufteren skulle seriøst være den stærke type. Ville desuden foretrække solo-ture i starten, så lufteren havde tid og overskud til at lære dem lidt at kende.

 

De må naturligvis aldrig nogensinde slippes løs, men må gerne trænes lidt med for hyggen og for at blive venner med dem.

 

Prisen.. det ved jeg ikke. 100kr pr hund hver dag i en måned, avs. Det er 6000kr. Måske lidt mindre med rabat. Det ville jeg nok slet ikke have råd til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har et princip der går på at min hund ikke skal være alene mere end 6 timer om dagen, så den dag jeg ikke har min mor til at hjælpe bliver jeg nødt til at finde på et eller andet. Håber dog på at der kommer nogle hundebørnehaver som man bl.a. har i Sverige, hvor hunde og passere opholder sig i et opvarmet skur/ hus, hver hund har sit eget bur og kommer ud i en indhegning med mellemrum, måske med en eller to andre som hun fungerede godt med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg står i den situation, at vi skal til konfirmation i jylland næste år, der vil Rex skulle være alene alt for mange timer. Da det kun er den ældste søn og os selv der går tur med ham, er mit eneste alternativ pension, hvilket så er nødt til at blive med to overnatninger pga ind og udleveringstider:( I sådan et enkelt tilfælde ville jeg kunne bruge en hundelufter - der er så bare det minus, at den kære hundelufter nok ikke ville få lov at komme ind, med mindre det var en Rex kendte rigtig godt. Sådan tænker jeg måske mange hunde har det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...