Hop til indhold

Hvad vil du gerne høre mere om?


Gæst snevinter
 Share

Jeg ville gerne deltage  

33 stemmer

  1. 1. Jeg ville gerne deltage

    • hvis foredraget holdes på Sjælland
      13
    • hvis foredraget holdes i Midtjylland
      19
    • Begge steder er ok med mig
      1


Recommended Posts

  • Svar 62
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har een gang oplevet et foredrag, der handlede om at sælge noget hundemad, der var det eneste rigtige hundemad. Som foredragsholderen vel at mærke tjente masser af penge på. (Se evt. hundeeksperten.dk) Det var lidt pinligt at høre på. Derfor er jeg lidt kritisk.

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvem det er der laver foredraget. Hvis det er een af de få der virkeligt ved noget om ernæring og om barf, lægger jeg gerne kaffe, øre og husly til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Jeg har een gang oplevet et foredrag, der handlede om at sælge noget hundemad, der var det eneste rigtige hundemad. Som foredragsholderen vel at mærke tjente masser af penge på. (Se evt. hundeeksperten.dk) Det var lidt pinligt at høre på. Derfor er jeg lidt kritisk.

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvem det er der laver foredraget. Hvis det er een af de få der virkeligt ved noget om ernæring og om barf, lægger jeg gerne kaffe, øre og husly til.

 

Jeg skal nok informere om personen snart :-)

 

Hun sælger ingen produkter. Hvis jeg skulle sige det, som jeg ser det, så er hendes interesse fokuseret på at hente nyeste viden og informere om ernæring.

 

Hvis man skal pege på hvor hun tjener penge, så er det nok gennem hendes webside, foredrag, konsulent arbejde - hvor folk kontakter hende for at få en foderplan - og hun har vist også lavet nogle radio indslag og sådan noget.

 

Jeg synes blandt andet hun er interessant, fordi hun virkelig undersøger ting. F.eks. hvis man tager en ting som olie - for dem som giver det som tilskud. Hun ved ikke kun hvilken olie der er god at bruge (af mange forskellige grunde - som f.eks. omega 3-6-9 forhold der passer til hunde osv), men hun chekker firmaet som producerer olien, ingredienserne som bliver brugt, hvordan det produceres, og er generelt meget kritisk i hendes valg - Ja hun ved næsten om fisken hed kurt eller egon, og hvad dens sidste måltid var - før den blev fanget og brugt til olien :mrgreen: Det er mit indtryk af hende, efter at have kendt til hende i mere end et år.

 

Men hun ender ikke med at stå og sige 'den her olie skal i købe'. Hun ville i stedet fokusere på at snakke om hvad man skal kigge efter i olier, hvad har hunden brug for, hvad skal man passe på med, overdosering, hvad får hunden allerede af olier, hvordan er fimaerne der står bag, hvad med fiske eller planteolier, og hvilke fisk og hvilke planter skal man holde sig fra, osv...

 

Jeg har nogle gange oplevet at folk spørger hende om hvilket tørfoder de skal bruge - og hun er ikke glad for at sige 'det her er bedst'. Så heller ikke her promoverer hun produkter. En af grundene er, at hun synes at hunde er individuelle og et produkt passer bedre til en hund end en anden. Men hun er dog ikke bange for at informere om kvaliteten, eller manglende kvalitet, med hensyn til f.eks. tørfoder, hvilket hun også forklarer hvorfor i detajle. Og i den forbindelse kan mærker blive nævnt - men kun i den henseende :)

 

Håber det hjalp :mrgreen:

Redigeret af snevinter
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Jeg har een gang oplevet et foredrag, der handlede om at sælge noget hundemad, der var det eneste rigtige hundemad. Som foredragsholderen vel at mærke tjente masser af penge på. (Se evt. hundeeksperten.dk) Det var lidt pinligt at høre på. Derfor er jeg lidt kritisk.

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvem det er der laver foredraget. Hvis det er een af de få der virkeligt ved noget om ernæring og om barf, lægger jeg gerne kaffe, øre og husly til.

 

Var du til foredraget for nylig?

 

Var det godt, eller handlede det virkelig kun om at sælge et produkt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det handlede kun om at sælge et produkt og derfor blev jeg lidt skuffet. Jeg følte mig snydt og ført bag lyset. Prikken over i'et var, at mange af informationerne var forkerte.

 

Min pointe er bare, at man skal have en veludviklet kritisk sans mht. den slags. Det er derfor jeg gerne vil vide hvem det er du er ved at arrangere foredrag med. Synes det er en supergod ide med upartiske foredrag.

 

Jeg stemmer iøvrigt for Jylland :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Udover det generelle kunne jeg godt tænke mig at høre om :

  1. Hvalpe - dvs. minimering af vokseværk samt hvad man kan gøre for at "stramme" sener o. lign. på så man undgår problemer senere hen, måske mest relevant for større racer :hmm:
  2. Allergi
  3. Stress

er mest tilhænger af at det afholdes i Jylland eller evt. på Fyn :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Ja, det handlede kun om at sælge et produkt og derfor blev jeg lidt skuffet. Jeg følte mig snydt og ført bag lyset. Prikken over i'et var, at mange af informationerne var forkerte.

 

Min pointe er bare, at man skal have en veludviklet kritisk sans mht. den slags. Det er derfor jeg gerne vil vide hvem det er du er ved at arrangere foredrag med. Synes det er en supergod ide med upartiske foredrag.

 

Jeg stemmer iøvrigt for Jylland :-D

 

Jeg tror vi er mange som søger det samme - detaljeret upartisk viden om hundens ernæring. Jeg synes det er utroligt interessant.

 

Det er desværre ofte også svært nogle gange at finde rundt i hvad der er hvad - og som du siger, bliver man også ført bag lyset.

 

Jeg er faktisk lidt overrasket over hundeeksperten foredraget du snakker om - jeg ville gerne selv have været afsted men skulle til fest...men nu kan jeg da se at jeg ikke gik glip af noget.

 

Det foredrag jeg forsøger at stable på benene har jeg stor interesse i, fordi jeg ved der er viden at hente. Detaljeret videnskabelig og erfaringsmæssig viden. Det lyder meget reklame agtigt - men det er ok med mig hvis der bare kommer 10 eller 20 til foredraget, bare jeg selv kan være det også :mrgreen: ..men jeg vil nu gerne at de som interesserer sig for det får øjnene op for det, fordi jeg er sikker på, at det er en af de få gange hvor man virkelig kan få nogle af de svar man leder efter.

 

Men...det er bare mine egne forventninger :mrgreen: ...og nej da, de er slet ikke for høje :rolleyes::-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Udover det generelle kunne jeg godt tænke mig at høre om :
  1. Hvalpe - dvs. minimering af vokseværk samt hvad man kan gøre for at "stramme" sener o. lign. på så man undgår problemer senere hen, måske mest relevant for større racer :hmm:
  2. Allergi
  3. Stress

er mest tilhænger af at det afholdes i Jylland eller evt. på Fyn :engel:

 

Tak. Dejligt med nogle tips :5up:

 

Jeg tror faktisk at allergi SKAL være et af emnerne, hvis det passer ind i programmet, for hun har noget rigtigt godt information her tror jeg, og det er efterhånden ret udbredt og noget som mange har nytte af at blive informeret om.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Hej

Stress og Allergi det ved jeg ikke nok om, så det vil jeg lade andre svare på men vokseværk, ved jeg lidt om ,jeg har lige skifte foder til min hvalp på grund af vokseværk,for det jeg fik med da jeg købte Leisa,det syntes jeg er rigtig godt, så det er jeg lige gået over til igen og det heder Fromm,for jeg havde ingen problemer med leisa med vokseværk,Men har døjet med min hvalp med forbenene,

 

 

Tak - det putter jeg på.

 

Håber din hvalp får det bedre :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kom i tanke om at der jo er en del som (ved Gudrun) har haft hunde med nyre eller lever ubalance. Det kunne eventuelt også være interessant at komme ind på?

 

Ja, og så om det med foder og stress hos hunde.

Er det i orden hvis jeg inviterer Gudrun med, måske hun kunne være interesseret, og lige så med Pia (hundetræner).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Det eneste minus for mig er at det foregår på engelsk, men måske jeg kan spørge jer andre bagefter om det jeg ikke fik fat i.:?:

 

Ja, det kan jeg også godt se. Jeg har tænkt på at se om jeg kan tilføje et par danske ord til hendes power points. Hvis der er nogle ord, som ville være specielt svære at forstå. Men ved ikke om det er noget der er plads til.

 

Jeg vil gerne forsøge at give et fyldigt referat hvis jeg kan, men lover ikke noget lige nu ;-) Jeg har tænkt lidt på at Monrath/Anne-Marie sikkert gerne ville have et, da hun interesserer sig meget for emnet, men ikke er bedste ven med det engelske sprog.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Ja, og så om det med foder og stress hos hunde.

Er det i orden hvis jeg inviterer Gudrun med, måske hun kunne være interesseret, og lige så med Pia (hundetræner).

 

Ja, the more the merrier :)

 

Gudrun har faktisk fået lidt kendskab til foredragsholder en gang og jeg tror hun måske ville være interesseret. ...men hun har vist heller ikke helt 100% styr engelsk, så jeg ved det ikke :-)

 

Og tak for tippet. Foder og stress er også interessant synes jeg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter

Her er alle de emner i er kommet frem til ind til videre - de fleste er fra hundegalleri.dk, hvor jeg har postet samme indlæg.

 

-------

Hvad fortæller videnskabelige sammenligninger af tørkost og råfoder og deres effekt for hunden?

Hvad er ernæringsindhold (vitaminer, mineraler..) i forskellige kød/indmad? Er der nogle man skal passe på med?

Er grøntsager et must?

Er tilskud nødvendige: f.eks. olier vs animalsk fedt?

Hvordan sikrer man sig, at hunden får alt den har behov for?

Hvad er barf/råfodring?

Hvad siger videnskabelige undersøgelser om hundeernæring?

Er der undersøgelser, som viser, at råfodring er bedre?

Er der nogle kødgrupper man skal undgå fordi de eventuelt er for forurenede (salmonella, antibiotika..) : svin og kylling?

Har hunde godt af alle ben, eller bør man undgå nogle?

Er PH værdien afhængig af foder – rå, hjemmelavet, tørfoder.

Hvordan er hundens fordøjelsessystem: enzymer, optagelighed, m.m?

Hvad er vigtigt at huske med hensyn til hvalpen? Og som hvalpen vokser?

Hvordan kan man indrette foder efter sygdom? F.eks. HD, allergi, nyrer/lever ubalance, osv.

Hvad skal man tænke på ved ældre hunde?

Foderallergi – hvad skaber det, hvordan kommer man omkring det?

Kan en foder ændring hjælpe mod stress?

-------

Hvis i kommer i tanke om flere, hen ad vejen, så bare skriv her i tråden, så samler jeg op på dem.

 

Foredraget bliver engang i det nye år (forår), og jeg skal nok skrive mere om det snart herinde ;)

 

Der er selvfølgelig ikke tid til at komme ind på alle tingene, men jo flere forslag jo bedre mulighed for at foredragsholder kommer ind på noget som vi alle gerne vil vide mere om.

 

Jeg overvejer forresten Vejle som stedet i Jylland - så er det lidt lettere for dem fra Fyn at komme med :)

 

TAK :) :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...