Hop til indhold

klapre tænder?


luckyluna
 Share

Recommended Posts

Sheila klapre nogen gange tænder. Mest når jeg kommer hjem og hun bliver rigtig glad . Hun har altid gjort det hvis hun virkelig frøs udenfor, men dette er indendørs og selvom vi har det llidt køligt nu, synes jeg jo ikke det burde være så koldt

 

Jeg er dog begyndt at lade hende have sit bot dækken på indenfor igen, spændt på om det ændrer noget.

 

Nogen der har tænder klappende hunde?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ninja og sheila har lidt samme sind, så det kunne sagtens passe det også var sådan for hende. Men jeg tror også det kan have noget med kulde at gøre, kombineret med pludselig stor glæde der skal ud.

 

Hmmm måske, de gange jeg har observeret det, er det dog indenfor, hvor hun ikke burde fryse :hmm:

 

Der var en vinter hvor hun rystede af kulde når vi stod stille, f.eks. når vi ventede på grønt lys. Der klaprede hendes tænder ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Her i huset klapres der også med tænder, eller nærmere smækkes med kæber. Det sker hvis damen er utålmodig, spændt eller glad. Specielt, når vi skal ud at gå tur eller vi lejer i haven, så er det som om hun får udløst noget stress/spænding ved det.

 

Dette lyder rigtig meget som sheila!

 

Gør bella det med åben eller lukket mund? Man an nemlig slet ikke se sheila gøre det, det er med lukket mund, men hvis man holder hende på hovedet mens hun gør det, så kan man mærke at hele kraniet ryster haha

Link til indlæg
Del på andre sites

Modjo klaprer tænder ved løbetidstis og lign. fært - som de fleste.

 

Og så klaprer han tit tænder når vi træner. Størrelse og kvalitet på godbidder gør ingen forskel, men han klaprer tænder når vi er "i gang" og når han forventer at der kommer en godbid.

 

Er det så du kan se det eller kun høre det?

 

Sheila gjorde det meget i dag. da jeg kom hjem kørte det for vildt, drrrrrrrrrrrr siger det, haha Og da hun s skulle til at have mad og hun kunne lugte der km noget ekstra lækkert i, så var den der igen.

 

Det er lidt spøjst

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan kun se det, ikke høre det. Og han har gjort det fra jeg fik ham nærmest.

 

Kan i hvert fald huske første gang jeg opdagede det, og der var det sommer. Vi tøffede rundt en sommermorgen i haven og var ved at betinge plads da jeg pludseligt så den her lillebitte pelsklump med dirrende underkæbe.

Tjekkede om alt var ok og kunne bare konstatere at det vist bare er... ja... sådan han er :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Jep det er forventningens spænding der bliver for meget, og skal ud så og sige. Det er ved mad/leg/ovs, og hanhunde kan finde på at gøre det ved løbetidstis, eller lugt af selve tæven. Det er en positiv reaktion fra hunden, og som nævnt i et andet indlæg kommer den mens der pustes ud..

 

Katte har også sådan en reaktion dog anderledes udformet, her åbnes gabet og tungen stikkes ud, ofte er øjnene halvt lukkede. Huskatte såvel som tigere har denne adfærd, og ses ofte ved nye lugte, som de "smager" på...

Link til indlæg
Del på andre sites

Agnete det er ikke den samme slags klappen med tænder ved duft og ved ophidselse.

 

Kan ikke rigtig sammenlignes, da det første er en slags flehmen hvor duften fører op til et organ der kan tyde feromoner

 

Ophidselse klappen ser anderledes ud, høres og betyder noget andet.

Flehmen har jeg aldrig oplevet hos hunde, er det hanhundene der gør det??

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst circlecloud

Vores gamle hund klaprede tit med sine tænder. Det havde dog ikke noget med vejret eller temperaturen at gøre. Han gjorde det, når han blev ophidset eller rigtigt glad. Han var den første hund, jeg oplevede det med, så til at starte med var jeg lidt forvirret omkring, hvad det betød. Men det fandt vi hurtigt ud af, da han gjorde det forholdsvis tit og altid, når han var i godt humør.

 

Vores nye hund har faktisk også gjort det en gang eller to. Det har været, når jeg har gået tur med ham, og han har fået øje på en fremmed hund, han gerne ville snakke med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...