Hop til indhold

Adfærd ved anskaffelse af hund :) - Spørgeskema til eksamen


Gæst Christina og Nala
 Share

Recommended Posts

Gæst Christina og Nala

Hej alle i kære søde hundeejere :)

 

Jeg er ved at skrive eksamen på min kandidat, og jeg vil skrive en opgave omkring adfærd ved anskaffelse af hund, særligt med fokus på hunderacer.

Jeg håber i vil være venlige at gå ind og besvare spørgeskemaet da det vil være en kæmpe hjælp for mig.

Der er 18 korte spørgsmål og det burde ikke tage mere end 3 minutter :)

Link: http://www.askpeople.dk/ask/real/scheme.php?frm=1&pubFormId=5b80c0872416dd9

 

På forhånd mange tak :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, jeg har besvaret, men ........ Hvad er det helt præcis du skal få ud af de spørgsmål? Og du ved godt at "vagthunde" og "hyrdehunde" ikke er racer, ikke? Det er vel nærmere typer.

 

Men hun beder dig udspecificere hvilken race i kommentarfeltet.

 

Men ja, generelt synes jeg mange af svarmulighederne egentlig er det samme.

 

Jeg opgav altså lidt at besvare skemaet, da jeg kom til spørgsmålet omkring internathunde. Hvor er den svarmulighed hvor det bare passer én bedst med en voksen hund ? Der er det vel hverken kun for hundens skyld, eller for at få bedre samvittighed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Forstår ikke helt de spørgsmål omkring hvad andre synes om en og ens hund..? Enten er hunden en stor del af ens liv og så betyder det meget for en hvad andre synes - eller også er man ligeglad med hvad andre synes, fordi det bare er ens hund. Iso er jo nærmest mit liv, men jeg er da ligeglad med hvad andre synes om mig og Iso? Altså, jeg vil da gerne ha' at Iso opfører sig pænt ude bland andre, og at vi ikke er til gene for andre - men ellers er jeg da ligeglad med om folk synes hun er pæn eller grim, klog eller dum...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er virkelig ikke for at være negativ, men da jeg kom til nr 14 spørgsmål gav jeg op. Det er de samme spørgsmål, de samme svar, men flere af dem fatter jeg ikke, bla hvad andre synes. Det spørgsmål med internatet har da nogen virkelige mærkelige svar muligheder.

 

Jeg tror altså du skal lave nogle andre spørgsmål, for at få noget konstruktivt ud af det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er virkelig ikke for at være negativ, men da jeg kom til nr 14 spørgsmål gav jeg op. Det er de samme spørgsmål, de samme svar, men flere af dem fatter jeg ikke, bla hvad andre synes. Det spørgsmål med internatet har da nogen virkelige mærkelige svar muligheder.

 

Jeg tror altså du skal lave nogle andre spørgsmål, for at få noget konstruktivt ud af det.

 

jeg gav op af samme årsag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Christina og Nala

Hej.

 

Tak til alle der har svaret :)

 

Kan godt forstå at i synes spørgsmålene ligner hinanden. Det er fordi jeg skal bruge flere forskellige forbrugsanalyse modeller hvor de små forskelle er vigtige.

Derudover går der også noget branding ind under, og derfor er der spørgsmål om hvorvidt man går op i hvad andre tænker om ens hund. Det er ikke ment som om man er ligeglad med sin hund, men om hvorvidt man (evt. ubevidst) bruger sin hund til selv-branding :)

Og jeg har forsøgt at give en svarmulighed som hedder "andet/anden" da der er begrænsning for hvor mange svarmuligheder der er plads til ;)

 

:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Afhængig af hvad du lægger i ordet, så kan det tænkes, at vi er den forkerte målgruppe. Den måde spørgsmålet var opstillet på fik mig til at tænke på Paris Hilton agtig selvbranding, hvor hunden bliver en accessory. De fleste af os herinde har jo hund på en helt anden måde. Ikke dermed sagt, at vi ikke selvbrander, dete r blot en anden slags. Vores hund ender med at bestemme vores tøjstil, vores valg af møbler, hvordan vi bruger vores liv. Istedetfor den anden vej rundt, hvor hunden indkøbes for at passe til tøjet, møblerne, livsstilen...

Link til indlæg
Del på andre sites

:hmm:Nu er Christina's opgave, en eksamens opgave, der nok bare skal vise om hun kan lave et spørgeskema der skal kunne bruges til at analysere et eller andet vedr. noget hunderelateret......sådanne undersøgelser bruges i et øjemed, at man kan udlede det svar man har ønsket af den arbejdsgiver, man laver spørgeskemaet for!

Link til indlæg
Del på andre sites

Afhængig af hvad du lægger i ordet, så kan det tænkes, at vi er den forkerte målgruppe. Den måde spørgsmålet var opstillet på fik mig til at tænke på Paris Hilton agtig selvbranding, hvor hunden bliver en accessory. De fleste af os herinde har jo hund på en helt anden måde. Ikke dermed sagt, at vi ikke selvbrander, dete r blot en anden slags. Vores hund ender med at bestemme vores tøjstil, vores valg af møbler, hvordan vi bruger vores liv. Istedetfor den anden vej rundt, hvor hunden indkøbes for at passe til tøjet, møblerne, livsstilen...

 

Kunne ikke ha sagt det bedre selv ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har tænkt en del over det med hvorvidt hundeloven har spillet ind i valg af hund. Tænkes der på noget specifikt i HL? Altså, listehunde eller skambidning (sidste er jo svær at gardere sig imod). Eller tænkes der i bredere forstand? At man fx har fravalgt en rottweiler fordi man ikke må have hunden lænket hele dagen (okay, rimelig langt ude, men der er jo mere i HL end forbudslisten).

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...