Pernille og Lucca Skrevet November 30, 2013 Rapporter Share Skrevet November 30, 2013 Ja som overskriften siger: træner i med sådan en? Vil gerne prøve noget nyt, særligt nu når det er koldt og vådt og hunden jo skal lave noget indenfor Min hundetræner havde meget glæde af den, men husker ikke så meget fra foredraget. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Pernille og Lucca Besvaret November 30, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 30, 2013 Må lige nævne at jeg desværre ikke kan bruge clicker da hun er angst for den lyd Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret November 30, 2013 Rapporter Share Besvaret November 30, 2013 Må lige nævne at jeg desværre ikke kan bruge clicker da hun er angst for den lyd Du kan bruge en anden lyd i stedet for klikkeren, eller et ord. Jeg er begyndt at bruge "mund-klik" en del, dvs. at jeg laver en klik-lyd med munden. Det fungerer lige så godt som en klikker. Mht. targetstick kan jeg ikke rigtig byde ind med noget, har ikke selv brugt det... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret November 30, 2013 Rapporter Share Besvaret November 30, 2013 Jeg ved mange har brugt den, og jeg tror da også man kan bruge den til mange sjove ting. Jeg selv har vist nok en teleskop en liggende, men har ikke brugt den til den hund jeg har nu. Hvis du savner ting der kan trænes nu når det bliver vintermørkt, så ville jeg da søge youtube igennem for videoer. Man kan helt sikkert også finde noget om/med targetstick. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Pernille og Lucca Besvaret November 30, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 30, 2013 Tak for jeres svar Jeg må i gang med ord-lyde, men er det egentlig rigtig godt at bruge clicker/lyde? Træner hende med dygtig + godbid hvilket hun forstår. Dog har hun svært ved at huske. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret November 30, 2013 Rapporter Share Besvaret November 30, 2013 Med targetsticken arbejder hunden jo på afstand, så det er rart at kunne markere a NU gør detd et rigtige... Derfor klikkeren eller den betingede lyd. Jeg har en teleskop targetstick. Brugte den i tidernes morgen til at indlære snudedut på alskens genstande og den slags... lige nu er vi i gang med Karla med front væk fra mig. Hvis det giver mening? Ðet er en svær øvelse for hende, da hun meget gerne vil have øjenkontakt. Mit mål var at hun skulle stå foran mig og så kunne dreje rundt, gå fremad eller bakke sammen. Og her kan targetsticken jo så være det hun har øje på istedtfor mig. vi er dog ikke nået længere end til bare at at træne positionen lige nu Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chewie Besvaret December 1, 2013 Rapporter Share Besvaret December 1, 2013 Hvis man ikke kan bruge klikker, er det vigtigt, at det er et glad enstavelses-ord, men så bruger i stedet, for at markere det sekund, hunden gør noget godt. Fx YAY, YEP, YES eller andet man IKKE bruger i andre situationer end til træning og markering af rigtig handling! Det KAN man ikke med et to-stavelsesord i sagens natur. Desuden bruger du sikkert dygtig til en masse andre situationer. Klikker-ordet er et løfte til hunden, om at der straks kommer en godbid, hvilket ALDRIG må glippe, da du så bryder jeres aftale! Også derfor du skal reservere et ord, du KUN bruger du til træning og når du har godbidder parat.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PMJ Besvaret December 1, 2013 Rapporter Share Besvaret December 1, 2013 Jeg oplever at arbejdet med en target stick er en god træning for hundeførerne. Det træner deres: - timing - kriteriesætning - forstærkningsfrekvens og - værdi Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts