Hop til indhold

lidt om os selv:)


Gæst anne-marie
 Share

Recommended Posts

  • Svar 51
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

hej hej :)

 

Så er sheila og jeg på banen herinde også!

 

Så er det spændende om jeg kan finde ud af det :lol:

 

Nå, men jeg er en ung pige på 26 der tiltider hører efter navnet Nille, men for det meste kan folk omkring mig ikke huske det rigtige indkaldsord, så jeg reagere på mange andre navne :lol:

 

Den stil har jeg givet videre til min hund, som nu har så mange kælenavne, jeg knap nok selv kan finde ud af dem :lol:

 

Heldigvis er hun selv god til navne og kan alle i familie inklusiv kælenavne og andre dyr 8)

 

Jeg er sådan en dyretosset str, der håber med tiden at få dyreinteressen til at fylde mere af hverdagen end fritiden. Så jeg har haft en del hold til hundetræning og holdt kurser, både for hest og hund. "Min" træningsfilosofi er klikkertræning, det er bare for cool :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
hej hej :)

 

Så er sheila og jeg på banen herinde også!

 

Så er det spændende om jeg kan finde ud af det :lol:

 

Nå, men jeg er en ung pige på 26 der tiltider hører efter navnet Nille, men for det meste kan folk omkring mig ikke huske det rigtige indkaldsord, så jeg reagere på mange andre navne :lol:

 

Den stil har jeg givet videre til min hund, som nu har så mange kælenavne, jeg knap nok selv kan finde ud af dem :lol:

 

Heldigvis er hun selv god til navne og kan alle i familie inklusiv kælenavne og andre dyr 8)

 

Jeg er sådan en dyretosset str, der håber med tiden at få dyreinteressen til at fylde mere af hverdagen end fritiden. Så jeg har haft en del hold til hundetræning og holdt kurser, både for hest og hund. "Min" træningsfilosofi er klikkertræning, det er bare for cool :D

 

Velkommen a010.gif

 

Du spørger jo bare os andre jo :D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Jeg vil da også gerne være med her a1265.gif

Jeg hedder Annette, er 36 år gammel og bor i Københavnsområdet.

Jeg har tidligere haft en Tervueren ved navn Benji, dog mest kaldet Futte + div. andre kælenavne. Ham måtte jeg desværre sige farvel til den 5. februar i år i en alder af 13 år og 8 mdr. cry.gif Han var bare helt fantastisk!

Lige p.t. er jeg uden hund, men det bliver der snart rettet op på, med en lille golden retriever tæve sidst i februar e035.gif og det skal I nok komme til at høre meget mere om, for Futte var genbrugshund, så jeg har ikke prøvet at have hvalp før... a1252.gif Men jeg glææææder mig!!! 118.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg vil da også gerne være med her a1265.gif

Jeg hedder Annette, er 36 år gammel og bor i Københavnsområdet.

Jeg har tidligere haft en Tervueren ved navn Benji, dog mest kaldet Futte + div. andre kælenavne. Ham måtte jeg desværre sige farvel til den 5. februar i år i en alder af 13 år og 8 mdr. cry.gif Han var bare helt fantastisk!

Lige p.t. er jeg uden hund, men det bliver der snart rettet op på, med en lille golden retriever tæve sidst i februar e035.gif og det skal I nok komme til at høre meget mere om, for Futte var genbrugshund, så jeg har ikke prøvet at have hvalp før... a1252.gif Men jeg glææææder mig!!! 118.gif

 

Glæder mig til det banan19.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil da også gerne være med her a1265.gif

Jeg hedder Annette, er 36 år gammel og bor i Københavnsområdet.

Jeg har tidligere haft en Tervueren ved navn Benji, dog mest kaldet Futte + div. andre kælenavne. Ham måtte jeg desværre sige farvel til den 5. februar i år i en alder af 13 år og 8 mdr. cry.gif Han var bare helt fantastisk!

Lige p.t. er jeg uden hund, men det bliver der snart rettet op på, med en lille golden retriever tæve sidst i februar e035.gif og det skal I nok komme til at høre meget mere om, for Futte var genbrugshund, så jeg har ikke prøvet at have hvalp før... a1252.gif Men jeg glææææder mig!!! 118.gif

 

Glæder mig til det banan19.gif

 

Ihh, det gør jeg også!!! 128.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil da også lige præsentere mig og hundene i denne tråd. 8)

 

Er en pige på 14 år, og bor i midtjylland sammen med min mor, og mine dejlige dyr.

 

Jeg har to hunde, Kency og Sitto. Og så har jeg to marsvin, Molly og Maggie. :wink:

 

Jeg går i 8. klasse, som er enormt kedeligt, og glæder mig til at folkeskolen er slut om 1½ år!!

Efter 9. klasse vil jeg igang med uddannelsen som hundefrisør. :D Glæder mig!

 

Lidt om mine hunde også..

Kency er en West Highland White Terrier, født den 4/12 2006, så den bette pelsklump bliver jo snart 1 år.

Hende træner jeg i DCH, hvor jeg pt. går på et mixhold med hende (lydighed), men håber på at komme på et agility hold engang i starten af det nye år!

 

Sitto er en Dansk Svensk Gårdhund, født den 13/7 2003, så hun er en stor pige på 4 år.

Hende træner jeg også i DCH, og hende træner jeg i agility, og har gjort det siden september 2005.

 

Mine hunde er mit ét og alt!

2232_DSC01715_4.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anja mosevangen

Hej Hej

 

Jeg hedder Anja, er 26 år og bor i østjylland med min familie (kæreste og datter på 3½).

Vi er begge vokset op med hunde igennem hele vores barndom.

Nu er vi flyttet i vores dejlige nedlagte landbrug og savner begge en hund samt nu har vi pladsen osv til den.

Så den 9 december henter vi vores lille Diva, en Dalmatinertæve.

Vi glæder os meget (det er jo ligesom at skal have nummer to barn :lol: ).

Men da vi er førstegangs hundeejere, sådan rigtigt ihvertfald, vil jeg jo nok bruge jer en del :D .

 

Fra Anja

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anja mosevangen

Hov glemte at skrive at vi har meldt os på hvalpetræning og derefter vil vi fortsæt træne.

Min kæreste har interesse i at tage på udstilling med hende, jeg er mere agilitytypen, der skal være fart over feltet, så hun bliver en god blanding. men aller vigtigst en familiehund.

 

:lol::D:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Hej Hej

 

Jeg hedder Anja, er 26 år og bor i østjylland med min familie (kæreste og datter på 3½).

Vi er begge vokset op med hunde igennem hele vores barndom.

Nu er vi flyttet i vores dejlige nedlagte landbrug og savner begge en hund samt nu har vi pladsen osv til den.

Så den 9 december henter vi vores lille Diva, en Dalmatinertæve.

Vi glæder os meget (det er jo ligesom at skal have nummer to barn :lol: ).

Men da vi er førstegangs hundeejere, sådan rigtigt ihvertfald, vil jeg jo nok bruge jer en del :D .

 

Fra Anja

 

Ja, spørg endeligt :)

 

Husk at læs nogle gode bøger :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anja mosevangen

Vi læser på livet løs... :lol: samt suger alt hvad jeg kan til mig herinde på dette forum.

Men selvom vi læser er det altid rart at have nogle herinde, sådan hvis der skulle komme et akut problem eller spørgsmål.

Man kan jo desværre ikke sætte hunden til at læse bogen også, så vi sammen kunne gå det hele igennem haha :lol::D:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Halløjså, så er jeg også med :D

 

Jeg hedder Karin, er 38 år og bor i Kbh.-området. Jeg er uddannet hundeinstruktør hos Irene Jarnved og har selv 3 hunde af racen shiba:

Fuji 9 år, som er sød, fræk, klog, ektremt nysgerrig og fuld af sjov og ballade :lol:

Maggi 5 år, som er en super sød og dejlig kælepotte - og den 1. sporprøvede shiba på Sjælland 8)

Mieko 2 år, som er af eget opdræt og bare rigtig sød, smuk og dejlig :D

 

Sammen med en håndfuld instruktør-kollegaer driver jeg en lille hundeskole i Kbh., hvor vi selvfølgelig kun anvender positive og hundevenlige metoder :D

2262_Saijotos_Hiru_No_Seidonishiki2_1.jpg

2262_Mokelumnes_Magic_Spirit_1.jpg

2262_mieko1aar10mdr2_2.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Halløjså, så er jeg også med :D

 

Jeg hedder Karin, er 38 år og bor i Kbh.-området. Jeg er uddannet hundeinstruktør hos Irene Jarnved og har selv 3 hunde af racen shiba:

Fuji 9 år, som er sød, fræk, klog, ektremt nysgerrig og fuld af sjov og ballade :lol:

Maggi 5 år, som er en super sød og dejlig kælepotte - og den 1. sporprøvede shiba på Sjælland 8)

Mieko 2 år, som er af eget opdræt og bare rigtig sød, smuk og dejlig :D

 

Sammen med en håndfuld instruktør-kollegaer driver jeg en lille hundeskole i Kbh., hvor vi selvfølgelig kun anvender positive og hundevenlige metoder :D

2262_Saijotos_Hiru_No_Seidonishiki2_1.jpg

2262_Mokelumnes_Magic_Spirit_1.jpg

2262_mieko1aar10mdr2_2.jpg

 

Velkommen Bankov, dejligt at se dig :P

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

 

Jeg må jo også hellere præsentere mig selv :)

 

Jeg hedder Susanne jeg er uddannet instruktør hos Irene Jarnved og skal snart igang med adfærdsterapeut udd. samme sted. Er igang med klikker udd.hos hund og træning.

 

Jeg har 2 skønne græske gadehunde og en ny lille søster på vej :wink:

 

Jeg har 5 misser plus kærestens 2, og 3 heste, og 2 kaniner.

 

Mine dyr betyder alt for mig og er min store interesse.

 

Hilsner fra Susanne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

 

Jeg må jo også hellere præsentere mig selv :)

 

Jeg hedder Susanne jeg er uddannet instruktør hos Irene Jarnved og skal snart igang med adfærdsterapeut udd. samme sted. Er igang med klikker udd.hos hund og træning.

 

Jeg har 2 skønne græske gadehunde og en ny lille søster på vej :wink:

 

Jeg har 5 misser plus kærestens 2, og 3 heste, og 2 kaniner.

 

Mine dyr betyder alt for mig og er min store interesse.

 

Hilsner fra Susanne.

 

Velkommen til. Vi vil da gerne se billeder af dine hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 months later...

Jeg blev lige gjort opmærksom på denne tråds eksistens i en anden tråd, og tænkte at jeg ville tage den op- kan også se, at der er mange "nye" kommet til (ink. jeg selv), siden den blev skrevet.

 

Så håber at I vil hoppe med på en genoptaget præsentation :mrgreen:

 

Jeg hedder Eva, og er 21 år. Jeg går i øjeblikket og venter på min lille løve (løwchen) Milo, som er klar til rejse i starten af juli. Jeg bor sammen med min kæreste Kasper, og vi er begge to meget glade for hunde og dyr i det hele taget. Men er først for nylig flyttet i ejerlejlighed, så nu kan vi endelig realisere drømmen om en hund. (Det går jo ikke i de fleste lejer-lejligheder). Vi går ind for bløde metoder, og venter p.t på en stpr bunke bøger som vi har bestilt på nettet, så vi kan lære så meget som muligt om positiv træning inden Milo flytter ind.

 

Her er lige et billede af Milo fra Janni, hvor han kommer fra. (Kennel-lowchen/ kennel lions of denmark). Han er knap 3 uger på billedet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover

Hej med jer :vinken:

 

Jeg har slet ikke fået præsenteret mig :oops:

 

 

Jeg hedder Nina, bor på Amager sammen med min mand som jeg blev gift med den 29.06.2007 og vores dejlig hund Alice.

 

Alice er en beagle på knap 3 år (hendes fødselsdag 29.06.2005) og hun er min første hund.

Jeg har aldrig fortrudt at vi valgte beaglen som vores første fælles hund, selvom det har været en hård kamp både for hende og os.

Men er glad for hun kom til os, for andre ville måske bare have sendt hende væk igen, da hun blev panisk angst for næsten alt.

 

Vi kontaktede en fantastisk hunde-adfærdsbehandler gennem PAFF og har ikke et øjeblik fortrudt det.

Hendes angst er nu bekæmpet omkring 98%, men der kan stadig være dage hvor hun har det rigtigt slemt :ae:

 

Det bedste vi nu kan gøre er at "lytte" til hende og ikke bruge flooding.

 

 

Kan man andet end bare elske hende?! :hjerte:

[ATTACH]367[/ATTACH]

 

[ATTACH]368[/ATTACH]

 

[ATTACH]369[/ATTACH]

 

[ATTACH]370[/ATTACH]

 

[ATTACH]371[/ATTACH]

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror da heller ikke jeg har præsenteret mig selv, som sådan :)

 

Jeg hedder Louise, og bor i Silkeborg sammen med min kæreste gennem 8 år og vores dejlige beagle Oscar på 2 år. Oscar er vores første fælles hund, og vi nyder virkelig at have hund. Min kæreste har mest hund som klappe/nusse/lege/putte-dyr, hvor jeg også har hund på den måde, men også fordi jeg nyder at træne med ham. Oscar og jeg træner lydighed, Rally O og schweiss. Og så alle de sjove tricks vi kan finde på. Sidst har Oscar lært sig selv at bakke :mrgreen: Og vi er nu ved at få signal på. Det er hyggeligt.

 

Oscar har ikke været til nogle prøver endnu, men jeg overvejer kraftigt en schweiss prøve til sommer. Og måske en klasse I prøve... Ved ikke om han er helt klar endnu. Vores største problem er fællesdæk. Oscar har en tendens til at være heldig at komme til at ligge ved siden af en sød tæve til træning, og så gå der ikke lang tid før han får charmeører og gummihale. Og få øjeblikke efter står han og dutter hende... Det vil jeg ikke byde andre mennesker til prøver, så vi venter til den er på plads :)

 

Jeg er desuden ved at tage instruktør uddannelsen ved DSS. Mangler 6-12 måneder afh af hvornår det lige passer ind i programmet at gå til prøve.

 

Planen er en lille ny vuffe inden længe. Skal nok løfte sløret, når jeg ved noget mere præcist :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil da os lige være med her.

Jeg er 21 år, og læser til sygeplejerske i århus. Jeg bor stadiggvæk hjemme ( jeg har min helt egen etage), og har derved mulighed for at have hund. Min hund hedder Bananna og bliver 3 år på Onsdag, hun er en blandning af labrador og dansk svensk gårdhund. Jeg bruger meget klikker træning, og desuden går jeg til agility med hende. Mine forældre har også en hund Brutus, som også lidt er min hund, det er mig der passer ham, og træner ham. Han er en blandning af gravhund/ breton/tyskjagterrier. Han bliver 9 i år, så er ved at blive en ældre herre, men det kan man nu ikke se på ham.

Sætter lige et billed ind af dem.

Det første billed er af Bananna, derefter de to hundebasser sammen og til sidst brutus

Bananna1.JPG

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover
Det første billed er af Bananna, derefter de to hundebasser sammen og til sidst brutus

 

Hvis ikke du har hørt det før, vil jeg lige sige det :rolleyes:

 

Bananna er bare lækker :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er en pige på 23 fra Horsens :-D

 

Jeg bor med min kæreste og Loke - en brun lab på 14 mdr.

 

Vi har valgt en labrador fordi vi var "nybegyndere" (vi har altid haft hund hos vores forældre) - vi havde bestilt en hovawart, men vi var bange for at vi tog munden for fuld, og hentede en lille laber larve i stedet - no regrets! :blink:

 

- Men jeg tror den næste hund vi skal have, skal være en hovawart - en tæve, når Loke runder de 2 år.

 

crab.jpghttp:tanja02.jpg

 

Loke og mig går på begynderhold hos DCH (nu med ny og BEDRE træner :5up:) og jeg regner med at vi skal være dygtige til lydighed og prøve at konkurrere.

 

JEG er pædagogstuderende på 2. semester, jeg regner med at videreuddanne mig når jeg har pædagogen, evt til børnepsykolog.

Derudover vil jeg være adfærdsbehandler når jeg får råd :mrgreen: gerne til både hunde og heste.

 

 

Her er Loke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...