Hop til indhold

Agilitytræning vinter / forår 2013-14


Amocca
 Share

Recommended Posts

Ny træningstråd - tvangsskift grundet længde og årstid.

 

Vores træning i denne uge var aflyst grundet bodil, vi har en gang tilbage inden jul ...

 

imellem jul og nytår skal jeg til et foredrag om løbefelter, det glæder jeg mig meget til :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1,1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg går glip af sidste gang træning i morgen, fordi jeg skal på klikkerkursus... Men det er vel ok, klikker er også sjovt! Så har vi kun for-sjov-hygge-konkurrence tilbage næste lørdag igen. Men heldigvis går vi vistnok i gang igen rimelig omgående i det nye år, så jeg når forhåbentlig ikke at få de store abstinenser!

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har lige haft sidste træning. Jeg går på vinterpause med blandede følelser. Lulu er gradvist gået mere og mere i barndom (Bider ting i stykker, jagter katten konstant osv.) og det påvirker vores træning. Hun er direkte pinlig og løber hen og forstyrrer de andre hunde. Det meste af tiden hun snuden i jorden og har mistet hørelsen. Meget frustrerende. Især fordi hun er så fantastisk når hun så endelig koncentrerer sig. Hun er hurtig og søger rigtig fint frem. Jeg ved godt hun sikkert bare er i en eller anden fase og forhåbentlig bliver bare nogenlunde normal igen, men for dælen hun er en køter sommetider. Træneren skruede bissen på og råbte af hende og bar hende hen til mig; Lulu syntes da bare det var skæg og ballade alligevel :roll:

 

Nu får vi forhåbentlig noget selvtræning inden jul, for skal afprøve at have hende i snor så snart et moment er færdigt, så hun ikke får mulighed for at tage på tur. Håber det hjælper.

Link til indlæg
Del på andre sites

hvad med evt at indøve en rigtig stærk "dæk" kommando, så du kan stoppe hende hver gang hun ser ud som om hun skal til at stikke af?

Not gonna happen ;-) Hun glemmer alt hvad hun har lært, så tror desværre ikke noget kan bryde hende.

 

Det er ikke så meget at hun stikker af, for der kan jeg ofte stoppe hende med et Ah-ah. Det er mere det at hun går i snus lige ved siden af mig og ignorerer mig fuldstændig indtil hun synes at nu er hun færdig. Der har jeg så begået den dumme fejl at belønne hende når hun så endelig tilbyder kontakt. Så det har træneren skældte mig ud for :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Skal lige med her også ;)

 

Luna var som altid en stjerne at træne med! Alt lykkes altså bare med trunten, skønne vuf!

 

Og så fik vi prøvet at hoppe 40 cm, overvejer at forsøge at blive udtaget til wao næste år... Meget optimistisk og ret urealistisk men jeg skal helst have mig et træningsmål... Og eftersom vi allerede kom med til DM sidste år så må der noget nyt på plakaten i 2014! Nå, lang historie kort, 40 cm var ikke det store problem, yay!

Link til indlæg
Del på andre sites

har booket time onsdag eftermiddag :banan: Jeg tager nogle martins hunde mens agnes er i nursery, og så møder han ind en time for sent på sit sene job, og så kan han være hjemme med Agnes mens jeg er væk! :banan: Normalt løber jeg canicross med Dexter onsdag aften, men er syg, så skal helt sikkert ikke ud at løbe onsdag i denne uge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Vi skulle altså også ha været med på det kursus Soegaard... Fortryder nu at jeg ikke meldte os til. Synes virkelig at vi ser langsomme ud på de sidste løb fra igår af:hmm:Jeg kan ikke finde ud af om jeg sænker hende, eller om det er fordi hun er lidt træt til sidst... Men hurtigt er det ikke. Og endnu engang tak for i går! Det var så feeeeedt:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi skulle altså også ha været med på det kursus Soegaard... Fortryder nu at jeg ikke meldte os til. Synes virkelig at vi ser langsomme ud på de sidste løb fra igår af:hmm:Jeg kan ikke finde ud af om jeg sænker hende, eller om det er fordi hun er lidt træt til sidst... Men hurtigt er det ikke. Og endnu engang tak for i går! Det var så feeeeedt:banan:

 

Det var super fedt! og med egen instruktør :banan:

 

Bum bum, ved ikke om farten ændrede sig....kan være at vi næste gang skal filme både de første løb og de sidste....!!?!? Synes dig og tante C var gode....men fart kan man vel altid bruge...:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi skulle altså også ha været med på det kursus Soegaard... Fortryder nu at jeg ikke meldte os til. Synes virkelig at vi ser langsomme ud på de sidste løb fra igår af:hmm:Jeg kan ikke finde ud af om jeg sænker hende, eller om det er fordi hun er lidt træt til sidst... Men hurtigt er det ikke. Og endnu engang tak for i går! Det var så feeeeedt:banan:

 

Det var super fedt! og med egen instruktør :banan:

 

Bum bum, ved ikke om farten ændrede sig....kan være at vi næste gang skal filme både de første løb og de sidste....!!?!? Synes dig og tante C var gode....men fart kan man vel altid bruge...:vedikke:

 

Nu har jeg ingen ide om hvad og hvor meget i løber. Men husk, især med en uerfaren hund, at den eneste der får noget ud af at løbe hele baner er jer som handlere ( og jeg vil endda vove påstanden, at I stadig ville få mere ud af meget få forhindringer og arbejde med et bestemt handlermove af gangen). Hunden får langt mere ud af at arbejde på små moduler, med få forhindringer så belønningen kommer hurtigt.

 

Og selvom man gerne vil arbejde med fine smarte handlermoves, så sørg for at i stadig arbejder på ting der kun handler om fart og glæde i hunden. Der er ikke meget ved at kunne lave 15 ketsker vendinger på en bane hvis hunden traver den rundt ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Nu har jeg ingen ide om hvad og hvor meget i løber. Men husk, især med en uerfaren hund, at den eneste der får noget ud af at løbe hele baner er jer som handlere ( og jeg vil endda vove påstanden, at I stadig ville få mere ud af meget få forhindringer og arbejde med et bestemt handlermove af gangen). Hunden får langt mere ud af at arbejde på små moduler, med få forhindringer så belønningen kommer hurtigt.

 

Og selvom man gerne vil arbejde med fine smarte handlermoves, så sørg for at i stadig arbejder på ting der kun handler om fart og glæde i hunden. Der er ikke meget ved at kunne lave 15 ketsker vendinger på en bane hvis hunden traver den rundt ;-)

Vi løb ikke en hel bane, det var et modul med et par spring og en tunnel. Til vores hold træning træner vi også små moduler og er helt enig..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Det var super fedt! og med egen instruktør :banan:

 

Bum bum, ved ikke om farten ændrede sig....kan være at vi næste gang skal filme både de første løb og de sidste....!!?!? Synes dig og tante C var gode....men fart kan man vel altid bruge...:vedikke:

Det var nok træthed, men ja god ide. Men først må vi finde ny dato snart??? ik????

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Vi løb ikke en hel bane, det var et modul med et par spring og en tunnel. Til vores hold træning træner vi også små moduler og er helt enig..

 

Men måske det ene modul var for langt set i forhold til fart/motivation. Må lige være mere obs på det ved næste selvtræning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg ingen ide om hvad og hvor meget i løber. Men husk, især med en uerfaren hund, at den eneste der får noget ud af at løbe hele baner er jer som handlere ( og jeg vil endda vove påstanden, at I stadig ville få mere ud af meget få forhindringer og arbejde med et bestemt handlermove af gangen). Hunden får langt mere ud af at arbejde på små moduler, med få forhindringer så belønningen kommer hurtigt.

 

Og selvom man gerne vil arbejde med fine smarte handlermoves, så sørg for at i stadig arbejder på ting der kun handler om fart og glæde i hunden. Der er ikke meget ved at kunne lave 15 ketsker vendinger på en bane hvis hunden traver den rundt ;-)

 

Som CCC også siger, så er det primært moduler vi træner, for ja, du har helt ret! Og fedt at du siger det :banan:

 

Den ene del var tunnel og spring og samlet nok 12 forhindringer med masser af fart og fremadsøgning, og den anden var, helt korrekt, lidt mere handler-nørdet, men var 3 spring og en tunnel.

 

Den lange frekvens

 

Og den korte frekvens

 

(og nej, det er vidst ikke helt sådan den skal se ud...):engel:

 

Det var nok træthed, men ja god ide. Men først må vi finde ny dato snart??? ik????

 

JOoooooooo vi skal så :banan:

Redigeret af soegaard
Nu med videoer...
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Som CCC også siger, så er det primært moduler vi træner, for ja, du har helt ret! Og fedt at du siger det :banan:

 

Den ene del var tunnel og spring og samlet nok 12 forhindringer med masser af fart og fremadsøgning, og den anden var, helt korrekt, lidt mere handler-nørdet, men var 3 spring og en tunnel.

 

 

 

JOoooooooo vi skal så :banan:

 

Måske de har åbnet op for leje af hal i det nye år:-) wiiii!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke om nogen skulle være interesseret. Men jeg har jo booket hallen i Ringsted nogle lørdage(og en søndag 22/12, 28/12, 4/1 og 11/1) i december/januar, og da der var en del(en 5-6 stykker for klubben) der havde sagt de gerne ville med og derfor havde jeg booket hallen en halvanden time hver gang. Nu er det tal så faldet en del. Nu er der kun 3-4 der vil med, og så er halvanden time jo en del :blink: Så hvis nu nogen skulle have lyst til lidt hyggelig selvtræning, så kunne vi godt bruge nogle der gerne vil lege med.

Alle hundene vi har med bliver hos deres fører(okay, kan selvfølgelig ikke garanterer for Artig Carla).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Jeg ved ikke om nogen skulle være interesseret. Men jeg har jo booket hallen i Ringsted nogle lørdage(og en søndag 22/12, 28/12, 4/1 og 11/1) i december/januar, og da der var en del(en 5-6 stykker for klubben) der havde sagt de gerne ville med og derfor havde jeg booket hallen en halvanden time hver gang. Nu er det tal så faldet en del. Nu er der kun 3-4 der vil med, og så er halvanden time jo en del :blink: Så hvis nu nogen skulle have lyst til lidt hyggelig selvtræning, så kunne vi godt bruge nogle der gerne vil lege med.

Alle hundene vi har med bliver hos deres fører(okay, kan selvfølgelig ikke garanterer for Artig Carla).

hvor god skal man være?
Link til indlæg
Del på andre sites

Da det er selvtræning, så sætter jeg ikke nogen krav til hvad hunden skal kunne. Artig Carla har kun været til agility fem gange pt., men samtidigt er der en der fik bronze med hendes hund ved DcHs DM sidste år. Men sådan helt generelt er de fleste af hundene kl1 hunde. Der er en kl2 hunde og så to seniorhunde.

 

min egen plan er at der skal kunne arbejdes med mindre sekvenser, men det er jo fordi det er det som mine egne har brug for.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...