Hop til indhold

Kan jeg flytte og komme tilbage?

Recommended Posts

Gæst Leopold

Hej alle,

Jeg er kommet i et stort dilemma.

Jeg får muligvis og nok nærmere sandsynligt muligheden for et job i et år uden for Danmarks grænser.

Det er et job jeg meget gerne vil sige ja til, da mulighederne er meget små herhjemme.

Mit problem består i at jeg har den mest fantastiske hund, han er lidt over et år, og er blevet passet af mine forældre da jeg var i udlandspraktik i 2 måneder, hvilket gik fint. Kan jeg tage afsted efter sommerferien og være væk i et helt år uden ham (der er hundeforbud der hvor jeg skal hen) og komme tilbage og tage ham til mig igen, eller bliver jeg nødt til at finde ham et nyt hjem. Det er især hans psykiske velbefindende jeg er bekymret for? kan han klare at være hos mine forældre et helt år, for derefter at komme hjem til mig og bo igen?

Hilsen den bekymrede.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Personligt ville jeg syntes det ville være synd at flytte hunden efter så lang en periode. Så til den tid må du vurdere hvad der er bedst for hunden og ikke for dig og hvis den trives hos dine forældre - så er det jo sådan det skal være.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for jeres besvarelser, jeg vil selvfølgelig ikke begynde, at flytte rundt på ham mere end nødvendigt, hvis jeg kommer tilbage og han bliver ulykkelig hos mig, så må han blive hos mine forældre, jeg må bare krydse fingre for at han helts vil være sammen med mig igen når jeg vender hjem, det bliver i hvert fald svært ikke at have ham. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det længste jeg har været væk fra en hund var 5 uger, og da gad hunden dårligt at snakke med mig da jeg kom tilbage.

Men da vi så havde taget en lur sammen, så var alt ved det gamle. :)

Hvis din hund er velfungerende, og den nu trives med, at blive passet af dine forældre når behovet er det, så tror jeg ikke, at det bliver et problem.

Men når du så kommer hjem efter, at have været væk i et helt år, så kan det måske være en god idé, at lave en langsom hjemtagelse af hunden.

Start med, at besøge dine forældre og se hvordan hunden reagerer, gør det nogle gange, alt efter hvordan hunden reagerer, og så kan du måske også overnatte hos dine forældre.

For min hunds vedkommende havde jeg indtryk af, at det handlede om, at hun ikke helt troede på, at jeg ikke rejste fra hende igen, så det kan handle om, at du lige skal have genoprettet tilliden mellem jer.

Men hvis du tager tiden til det, og tager det i et tempo, som passer hunden, så tror jeg ikke, at det bliver et problem.

Link til indlæg
Del på andre sites