Hop til indhold

Hvilken race er denne hund?

Recommended Posts

Gæst KCMakaveli

Hej jeg er tidligere ejer af en glad og livlig F1'er.

Jeg er nu på udkig efter en ny hund og jeg går efter en korthåret mellemstor hund som ikke har et aktivitets niveau som en F1'er :) men er en smule mere rolig :).

Så faldt jeg lige over den her video

break-com/video/210-empty-plastic-bottles-this-dogs-best-christmas-ever-2554385

En sød lille video med en hunds om nok stadig er en hvalp, men jeg synes virkelig det er en flot hund.

Er der nogen som ved hvilken race den hund er?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst KCMakaveli

Jeg tænkte også pointer faktisk, men jeg synes den ser mere robust ud end en pointer :) jeg er squ faldet lidt for den hund i den video, den har præcis de fysiske træk jeg leder efter i min kommende hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst KCMakaveli

Hahah den er nok en hund der skal aktiveres en del, men jeg ved squ ik om der er mange hunde der kan måle sig med min gamle F1'er :) den var vild :) jeg tror også en fik en aktiv hund oven i den aktive race som F1'er allerede er.

Der bliver slet ikke snakket i klippet, men jeg tror chancen for den er fra USA er høj.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja en F1 er en labrador men jeg er ret sikker på de har et lidt højrer aktivitets niveau end den "gamle" labrador.

Hvis en " gammeldags " lab har en mindre energi end en F1 , hvorfor så ikke prøve på at få fat i sådan en ?:hjerte:

Jeg har en "gammeldags" labrador og sammenlignet med jagtmodellerne ude i klubben, har min klart mere energi, så det kan man ikke sige generelt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst KCMakaveli

Wow mange tak for hjælpen folkens :) en beagle virker som en rigtig god hund, jeg er overrasket over hvor hjælpsomme folk var her :) Takker igen og god jul til jer allesammen!

Mht. F1 vs den gammeldags labrador.

Jeg kan kun tale ud fra erfaring og min F1'er var MEGET aktiv i forhold til mange af de gammeldags labradorer som vi kom omkring til både hvalpe og hunde træning.

De forskellige hvalpetrænere og hundetrænere som vi var igennem, var også overrasket over det "stadie" som min F1'er kunne komme op i, den var super intelligent og glad for at træne, men den havde koncentrations besvær da alle andre hunde, lugte, lyde osv var mere interresant og det var svært for hende at falde ned igen.

Eksempelvis når vi var til træning fik alle hunde de første 10mins til at lege rundt med hinanden uden snor, derefter faldt alle hunde lidt til ro bagefter, da de havde været ude og snuse til hinanden. Dette var aldrig tilfældet med min gamle F1'er den skulle bruge MEGET længere tid til at falde ned igen.

Vi blev altid kommenteret af trænere, "det er da godt nok en aktiv lille tøs" osv osv.

Jeg kan jo selfølgelig ikke kører hele racen over en kam, men jeg kan sige min F1'er var meget vild og den skulle aktiveres mange timer om dagen for at være "tilfreds". Træning, snuselege, gåture og motion mange timer om dagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Wow mange tak for hjælpen folkens :) en beagle virker som en rigtig god hund, jeg er overrasket over hvor hjælpsomme folk var her :) Takker igen og god jul til jer allesammen!

Mht. F1 vs den gammeldags labrador.

Jeg kan kun tale ud fra erfaring og min F1'er var MEGET aktiv i forhold til mange af de gammeldags labradorer som vi kom omkring til både hvalpe og hunde træning.

De forskellige hvalpetrænere og hundetrænere som vi var igennem, var også overrasket over det "stadie" som min F1'er kunne komme op i, den var super intelligent og glad for at træne, men den havde koncentrations besvær da alle andre hunde, lugte, lyde osv var mere interresant og det var svært for hende at falde ned igen.

Eksempelvis når vi var til træning fik alle hunde de første 10mins til at lege rundt med hinanden uden snor, derefter faldt alle hunde lidt til ro bagefter, da de havde været ude og snuse til hinanden. Dette var aldrig tilfældet med min gamle F1'er den skulle bruge MEGET længere tid til at falde ned igen.

Vi blev altid kommenteret af trænere, "det er da godt nok en aktiv lille tøs" osv osv.

Jeg kan jo selfølgelig ikke kører hele racen over en kam, men jeg kan sige min F1'er var meget vild og den skulle aktiveres mange timer om dagen for at være "tilfreds". Træning, snuselege, gåture og motion mange timer om dagen.

Den lyder nærmere overstimuleret og stresset, synes jeg :hmm: Det er selvfølgelig ikke til at vide, men jeg kan slet, slet ikke genkende labradoren som en hund, der har svært ved at falde til ro og kører i et højt gear hele tiden. Heller ikke selvom den er af jagtlinjer.

Link til indlæg
Del på andre sites