Hop til indhold

Knurrende hvalp

Recommended Posts

Har nu haft vores dejlig hvalp i små to uger. Hun trives fint. Men jeg er blevet forskrækket et par gange over hun knurrer af mig, når jeg tager hende op. Har aldrig haft en lille race før. Synes faktisk det er lidt svært og der er flere ting at tage hensyn til. Hun er en Bichon Havanais. Kan nogen give mig nogle gode råd, til de ting man ikke kan læse sig til.

glædelig jul til alle.

mvh. Connie

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa

G hvilke situationer har hun knurret? Altså, sov hun eller legede eller?

Det kan godt være lidt usikkert at blive løftet frit af underlaget og knurren er bare tegn på at der er noget hun ikke kan lide, ikke at hun hverken hader dig eller til bestemme, hvilket vi mennesker nemt kan komme til at føle.

Prøv at ae hende lidt før du løfter hende og mærk i sær defter om hun stivner ved denne kontakt. Så siger hun nej tak til mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Luckyluna.

har ikke tænkt på at det kunne være et problem at løfte hende op, men jeg kan godt se at hvis det kommer uventet, bliver det måske ubehageligt. Hun har aldrig knurret når hun sover. Det er ok at hun knurrer når vi leger, det er en anden slags og det er jeg vant til. Jeg er bare bange for at gøre tingene forkert, så jeg får en sur hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Velbekomme. Bare husk aldrig at skælde ud over at knurre, få hendei sstedet til at have tillid til det at blive løftet. For eksempel ved at forberede hende lidt på det som nævnt og måske også ved at et stykke tid give hende en godbid samtidig med at du løfter hende. Og så sæt et signal på, så hun ved det kommer på sigt.

Det lærte min den mindste hurtigt., så nu sætter hun selv af og sætter poterne op på min arm.

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til :-D

Jeg vil foreslå dig at låne bogen "Sjov på turen med din hund" på biblioteket. På en af de sidste sider er der to fotos af en lille hund, som løftes op. Det første foto viser hunden, når den bare tages" op og det næste viser hunden, når den ved, den bliver løftet op. Forskellen på de følelser man kan registrere gennem kropsproget er enorm

Link til indlæg
Del på andre sites

Aldrig løft en hund/hvalp uden at fortælle hunden det først :-D Ellers er det nemligt ubehageligt for hunden... Du kan med fordel sætte ord på, jeg har feks altid brugt: "kom op", og når jeg siger det, så rejser hun sig altid op og gør klar til at blive løftet :-D

Link til indlæg
Del på andre sites