Hop til indhold

9 måneder hund drikker rigtig meget

Recommended Posts

Gæst CamillaF

Hej. Jeg har haft min 9 måneder gamle hund i halvanden uges tid nu. Han drikker simpelthen så meget og tisser også rigtig meget, det virker ikke som om han har det varmt eller dårligt, han er frisk og glad og hans snude er ikke særlig varm. Tror i dette bare skyldes stress og at han lige skal vænne sig til de nye omgivelser?

Mvh Camilla

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej, og velkommen til:-) Og tillykke med din nye hund!

Hvad er han for en race/blanding, og hvor meget drikker han ca. på en dag?

Det kan være sygdom, fx sukkersyge, nyreproblemer mm., men det kan også sagtens være stress. Virker han stresset over at have skiftet hjem? Jeg tænker at det jo er en turbulent tid at skifte hjem med alt det der sker her omkring jul og nytår.

Prøv at holde øje med præcis hvor meget væske han drikker, og læg dig i selen for at give ham en masse ro og tryghed. Hvis det fortsætter, må du nok omkring dyrlægen, men giv det et par uger.

Link til indlæg
Del på andre sites

:sut:Hvis han er syg - sukkersyge / nyrer eller lign. ville jeg ikke vente et par uger med at få det undersøgt , men gå til Dr. Dyr lige efter Nytår , hvis det " kun " er stres over flytningen sker der jo intet ved at han er blevet undersøgt , men det er aldrig godt at gå med en uopdaget nyresygdom eller sukkersyge, så tag en urinprøve og gå til dyrlæge med ham bare for en sikkerheds skyld :hjerte: og så iøvrigt : tillykke med vapsen og velkommen til !

Link til indlæg
Del på andre sites