Camilse Skrevet December 29, 2013 Rapporter Share Skrevet December 29, 2013 Ja, det skulle vel ske.I midten af oktober overstod Cassi sin tredje løbetid. Hun var lidt påvirket den første gang, og fik mælk i dievorterne. Anden gang kom der ingen mælk, og der har heller ikke været det denne gang. Men suk, i dag har hun fået et nyt pibedyr og der blev bare passet godt på det. Jeg blev først opmærksom på det, da jeg kunne høre hvordan hun pev og rumsterede inde på soveværelset. Hun legede ikke med det, men passede på det, har legetøjet liggende helt inde hos sig.Jeg har så taget det fra hende, og da jeg vendte ryggen til var hun oppe på bordet for at tage det(her er tale om en hund der aldrig tager ting fra bordet). Nu er legetøjet så lagt et andet sted, hvor hun ikke kan komme til det, hvilket har resulteret i en Cassi der vandrede rastløst rundt, tydelig fortvivlet over at hun ikke har det legetøj igen.Hun har ikke haft den adfærd før, så det kom lidt bag på mig at hun pludselig skulle opføre sig sådan. Intet andet legetøj har interesse, kun det nye, gule pibedyr. Jeg har ikke haft en tæve der har opført sådan før, så er der noget jeg skal være opmærksom på. Jeg har tjekket for mælk, og det er der ikke noget af(det er noget jeg holder øje med, da hun jo producerede mælk efter den første løbetid). Men kan man gøre andet end at tage det legetøj fra hende, som er hendes hundehvalp lige nu. Hun virker også meget usikker og underdanig, så tænker hun skal have nogle dage uden for meget pres? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret December 29, 2013 Rapporter Share Besvaret December 29, 2013 Åh, det er så hårdt:( Da Bella "havde hvalpe", havde hun en hel flok, og jeg fjernede dem der larmede mest (pivedyrene) og dem der stak af (boldene) efter en snak med dyrlægen. Så havde hun et par stykker tilbage som opførte sig pænt, og den fik hun lov at beholde. Problemet med dem der larmede var, at hun blev ulykkelig hver gang de pev. Og med boldene blev hun ulykkelig når de trillede væk. Det var kun mig der måtte komme i nærheden af hvalpene, og det respekterede vi. Kan du måske se om hun vil kaste sin kærlighed på noget andet, så hun ikke skal være så ulykkelig? Jeg har ingen forslag til at stoppe det, eller gøre det lettere, men respekter hendes grænser. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret December 29, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 29, 2013 Det er kun det gule pibedyr der er interessant. Jeg har godt nok undret mig over at hun har larmet så meget, når hun har været under sengen om natten, og det er først for en time siden at det gik op for mig at hun rent faktisk forsøger at grave ned gennem trægulvet. Det er ikke sådan så hun piber med pibedyret, så det generer mig ikke at hun har det, men er bange for at hun måske skulle gå igang med at lave mælk. Men tænker lidt, hun havde jo kun det pibedyr i måske to timer, er det så så stort et afsavn at tage legetøjet fra hende? Jeg ved jo godt at hun ikke tænker på samme måde, for det er jo tydeligt at hun ikke synes det er fedt. lige nu virker hun dog okay afslappet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret December 29, 2013 Rapporter Share Besvaret December 29, 2013 Det er kun det gule pibedyr der er interessant. Jeg har godt nok undret mig over at hun har larmet så meget, når hun har været under sengen om natten, og det er først for en time siden at det gik op for mig at hun rent faktisk forsøger at grave ned gennem trægulvet. Det er ikke sådan så hun piber med pibedyret, så det generer mig ikke at hun har det, men er bange for at hun måske skulle gå igang med at lave mælk. Men tænker lidt, hun havde jo kun det pibedyr i måske to timer, er det så så stort et afsavn at tage legetøjet fra hende? Jeg ved jo godt at hun ikke tænker på samme måde, for det er jo tydeligt at hun ikke synes det er fedt. lige nu virker hun dog okay afslappet. Ej, stakkels Cassie. Og lidt komisk:genert: Ved sgu ikke hvad der fungerer bedst. Kan du ikke dope hende med baldrian et par dage? Skal hun steriliseres, eller ser du tiden an til næste gang? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tullemus Besvaret December 29, 2013 Rapporter Share Besvaret December 29, 2013 Vi havde engang en hunhund der også blev falsk drægtig og passede på sine pivedyr og der sagde dyrlægen, at vi skulle fjerne legetøjet og så ellers aktivere hende, så hun fik noget andet, at tænke på, såsom, at gå lange ture og hvad man nu ellers lige kan finde på, at beskæftige hunde med. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret December 30, 2013 Rapporter Share Besvaret December 30, 2013 Alle siger man skal fjerne det, men jeg ved ikke om nogen ved om det reelt forkorter perioden. Jeg har ikke fjernet det. Sheila havde en bestemt piv bold og før den en anden. Hun passede fint på den og virker faktisk ikke til at stresse så længe den ikke pev og det passede hun meget på den ikke gjorde. Hun fik mælk men ikke i samme mængde som mysla får og mysla passer ikke hvalpe. Idag ville jeg klart sterilisere sådan en tæve. Det bliver kun værre og hun har en endnu højere risiko for knuder i mælke kirtlerne og sådan et forløb ønsker jeg ikke for nogen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret December 30, 2013 Rapporter Share Besvaret December 30, 2013 Normalt fjernes alt der kan være hvalpeerstatning og så aktiveres tæven mere, bare ikke noget for krævende. Man skal være obs få at denne stress kan gøre tæven aggressiv, især over for andre hunde i huset. Galastof er det hormon, der meget hurtigt bringer tæven ud af tilstanden. Det er receptpligtigt. Tilstanden kan være meget pzykisk belastende, som hvis vi mennesker netop har født og ikke kan finde vor baby, og alle hormoner skriger efter yngelpleje. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts