Hop til indhold

De hyggelige/søde/sjove/dejlige hundeoplevelser


Therese
 Share

Recommended Posts

Ja, nu har vi jo en tråd, hvor vi kan undre os over hvad andre mennesker får sagt til os og det bliver naturligt nok let negativt, når vi skal fortælle om hvordan vi er blevet trådt over tæerne eller når folk får sagt noget vrøvl til os. Så jeg synes vi skal have en modvægt - og den er så her :mrgreen: Tråden, hvor man kan fortælle om alle de positive oplevelser, vi heldigvis også oplever, når vi møder andre mennesker med vores hunde.

 

Jeg kan lægge ud med en historie om en fremmed dame, der fuld af bekymring kommer hen og spørger hvad der er galt med Bobo, siden han har haltet lidt på det sidste. Hun bor i området og havde åbenbart lagt mærke til os. Det varmede lidt, at en vildt fremmed bekymrede sig om min hund :lun: Hun havde selv hund, så vi fik os lige en snak om hvor strengt det er, når hundebørnene er syge og man ikke kan forklare dem hvad der foregår - især når det de allerhelst vil er at komme ud og løbe stærkt :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har tænkt over om der var noget jeg kunne bidrage med i den anden tråd du nævner, men kunne faktisk ikke komme på noget.

 

 

Men her kan vi være med.

Jeg kunne hurtigt lave en hel tråd bare med Chase. Alle elsker ham, og han har fået tilbudt utallige nye hjem af alle mulige mennesker i alle aldre. :hjerte:

 

photo.jpg

 

Og så varmede det fantastisk meget, da en af dyrlægerne på vores klinik spurgte, om jeg ikke ville tage hendes næste hvalp et par måneder, fordi alle vores hunde er så søde og velopdragne. At jeg så meget sjældent har dem fra hvalp af og bare vælger de genbrugshunde som jeg synes passer til os, det snakker vi ikke om! :lol:

823571_4860588310891_1442691792_o.jpg

29023_550586751630899_1518121946_n.jpg

photo.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen jeg kan også en lille sød historie.

 

Jeg har begge hunde med - de går hen af et fortov hvor der kommer en lille dreng cyklende på modsat side, han skal så over på den side hvor vi går. Han stopper op lidt ude på vejen - og siger så undrende - kan de to der får hundehvalpe?

 

Nej siger jeg det kan de ikke da det er to drenge.

 

Drengen står tydeligt nok og tænker - og siger så men den lille sorte han har da ikke sådan en "pistol" under maven som den brune har? Nej siger jeg den er ikke så stor :oops: han er ikke så gammel.

 

Nåhhh han kunne nu godt ligne en pige siger drengen, ok jo det kunne han vel godt siger jeg.

 

Han trækker cyklen over og stiger på - og vender sig om - mon den "pistol" på den sorte bliver lige så stor som på den brune? Nej siger jeg det tror jeg ikke ;-) nå, siger han og tilføjer bare min "pistol" ikke bliver så stor :-) og han cykler væk!

Link til indlæg
Del på andre sites

Alle børn elsker Trille :lol:

 

her er i julen har hun været med til familiefrokoster, og min mosters børn mødte hende for første gang. Det er tre unger mellem 5-12, og de var helt vilde med hende. De aede og nussede hende hele tiden, og var næsten ved at komme op at skændes om, hvem der skulle sidde ved hende :lol: de siger så til mig og deres mor, at næste gang, jeg skal have hende passet, så vil de altså gerne gøre det :lun:

 

I efterårsferien var der Halloween i Tivoli friheden. Vi bor lige i nærheden og gik forbi, fordi vi gik ned mod skoven.

Vi går imod en mor med hendes søn, og jeg kunne se, at de talte om os. Da de er tæt nok på, spørger drengen om han gerne må sige Hej. Han får en godbid og sætter sig ned på hug og aer hende. Moren fortæller, at drengen har mindst tolv bamsehunde derhjemme og drømmer om sin egen, men da de bor i lejlighed kan de ikke få en.

vi går lidt videre og møder derefter en mor med to børn. De havde set, at den anden dreng fik lov at hilse, så de ville bare spørge, om de også måtte sige Hej :lun:

de synes hun er såå lille og sød. Moren fortæller så, at de selv har en rottweiler, så det er vidst forståeligt, at de synes hun er lille :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fulgtes en dag med en mand og hans labrador og vi møder så to yngre mænd med en golden, en schæfer og en dreng på 6-7 år. Shandie røg jo i snor med det samme, og da de standsede op for at snakke er det første drengens far siger, at jeg bare kan slippe Shandie (det tror jeg ikke helt på) men drengen kommer hen og virker okay med at Shandie er vild, så tilsidst slipper jeg hende løs.

 

Jeg var dårligt med i samtalen, men stod målløs og betragtede drengen. Altså, kunne man få en færdiglavet dreng som ham, så ville jeg have sådan en. Har sgu aldrig oplevet noget lignende. Han løb på alle 4, rundt i flokken af store hunde, kælede med dem når de stod stille og han kunne nå dem (de legede jo sammen på kryds og tværs) han blev væltet et par gange men grinte bare af det. Jeg tror vi stod der i 20 minutter og bortset fra at drengen lige var henne og spørge os hvad labradoren og min hund hed, så fjantede han rundt med de 4 store hunde og viste enorm empati hvis en af hundene faldt eller kom til at støde ind i et eller andet. Altså, det er jo ikke til at beskrive på skrift det her, men han var bare ægte vild med hunde uden at kamme over (som de fleste børn ellers gør efter mine erfaringer).

 

Da vi skulle til at gå videre sagde jeg til drengens far at jeg aldrig havde set et barn på den alder være så god med hunde og han sagde at det var helt vildt som deres hund havde ændret hele familiens verden og især knægtens (hunden var vist 9 mdr. og deres første hund). En bonus var også, at efter at hunden var flyttet ind var det intet problem at få drengen op om morgenen, for hunden skulle jo have mad og luftes inden skole. :lun:

 

 

..... Jo, børneskeptikeren blev en lille smule imponeret over den knægt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg får mest positive kommentarer på mit får :lun: mange skal lige tjekke, om det nu er en kongepuddel, og kommentere, at man ikke ser dem så ofte, at han er smuk og sjov når han hopper.

 

He he, der er sgu ingen der synes det er sjovt når min hund hopper. :lol: Men hun er som regel også smurt godt ind i mudder og så foregår det jo op ad folks tøj. :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi møder langt flere glade, søde og dejlige mennesker, end de sure:-) Det er nærmest umuligt at gå tur uden at nogen kommenterer hvor smuk og sød min schæfer er, og vi elsker det begge:hjerte:

 

Her i kvarteret er folk MEGET søde til at respektere andre hundeejere, og der er kun en enkelt som lader sin hund fare i hovedet på alt og alle (inkl. nogle høns som måtte lade livet på den bekostning).

 

Vi møder til en ældre mand om morgenen. Han går med frakke og stor hat, og har hovedet fuld af skæg. Bella har altid gøet af ham, men en dag stoppede han på afstand, og spurgte om hun egentlig gjorde noget. Vi blev enige om at de skulle hilse på hinanden, og han nærmede sig langsomt mens han snakkede glad til os. Da han var inden for rækkevidde, fik han en håndfuld godbidder, og så blev Bella ellers fodret.

 

Nu har han selv godbidder med, og Bella går næsten i stykker af lykke når vi ser ham:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Da vi snakkede om at få hund nr. 2 så sagde en af vores naboer at vi kunne få en hvilken som helst race, for Anton var jo så sød, så han kunne passe sammen med alle :lun:

 

Vi har også mødt en rigtig sej dreng på omkring 4 år tror jeg. Vi havde Kato med ud at gå tur uden snor og normalt er han rigtig god til at komme når vi kalder, men den her dreng var åbenbart for fristende. Kato løber hen til ham og han rækker bare hånden ud for at Kato kan snuse til ham, helt uden at blive forskrækket over at der kommer en fremmed hund. Han får lov til at give Kato nogle godbidder, som bliver lidt ivrig og drengen reagere ved bare at sige "hov han bider lidt" imens han griner. Bagefter snakkede vi om at han selv havde en lille cairn terrier derhjemme.

 

Jeg var selv den der kom med kommentarer i mandags. Mig og min mor mødte en mand på gågaden der kom gående med sin hvide schæfer. Jeg sagde til min mor, i høre afstand, at jeg synes hunden var helt vildt flot. Det kunne han høre, så jeg fik et stort smil tilbage. Senere mødte vi dem så igen, og den her gang sagde jeg til hunden, at han virkelig var en køn schæfer. Det blev ejeren så glad for, at han gav mig lov til at hilse på hans hund. Så var jeg også glad :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...