Hop til indhold

Vores smukke Eddie...


Gæst circlecloud
 Share

Recommended Posts

Gæst circlecloud

... måtte vi desværre sige farvel til i juni 2013. Vi fik ham, da han var halvandet år fra en familie, der lige var gået igennem en skilsmisse og derfor ikke længere kunne have ham. Eddie viste sig dog at have en masse problemer, vi ikke var blevet informeret om. Han havde stress, han kunne ikke med andre hunde, og han havde tydeligvis været udsat for nogle ting, som gjorde, at han havde en aggressiv side. Selvom vi havde en hundeadfærdsterapeut ude at møde ham og snakke med os om, hvad vi kunne gøre for at hjælpe ham i forhold til hans stress osv, var der ikke noget, vi kunne gøre, som ville kurere hans aggressivitet. Det var dog ikke noget, vi mærkede noget til i det daglige, han var aldrig hidsig overfor os, kun andre hunde (hvorfor han naturligvis aldrig fik lov at snakke med hunde, for hans første reaktion var at fare i flæsket på dem). Først til sidst vendte han det mod min mand. De havde ligget og hygget på sofaen sammen (som vi gjorde på daglig basis med ham), for han elskede at ligge og putte med os. Jo tættere, jo bedre. Men Eddie fik så min mands briller i øjet, og i løbet af et splitssekund bed han ham på næsen og kradsede ham på halsen. Min mand måtte på skadestuen og syes, og det blev klart for os, at ligegyldigt hvor meget vi overdængede Eddie med kærlighed, så ville hans første reaktion, når han følte sig truet, altid være at gå efter struben, og det kunne vi ikke acceptere. Næste gang kunne det være et barn, det gik ud over, så vi besluttede os for at få ham aflivet.

 

Det var en hård beslutning, for trods det at han havde stress, som var så slem, at vi så godt som aldrig kunne tage ham med hen til nye steder, fordi han simpelthen reagerede så voldsomt på det, så var han en højtelsket hund. Han var så kærlig overfor os, og han og jeg havde trænet så godt sammen i det fire år, vi nåede at have ham, at han kunne over 50 kommandoer, og han var meget, meget lærenem, da vi først gav ham chancen for at være det (han kunne intet, lige da vi fik ham. Der var ikke blevet trænet med ham overhovedet i det tidligere hjem). Han var livlig, legesyg og elskede som sagt at ligge tæt og putte, og var man ked af det, var han ved ens side hele tiden. Jeg kan huske, at jeg på et tidspunkt græd pga et eller andet, og Eddie sad med sit hoved på mit ben og veg ikke fra min side. Han var så god en hund trods alle sine problemer, og jeg var ødelagt af gråd, da vi kom frem til, at han skulle aflives. Vi vidste, det var den rigtige beslutning. Men derfor var den stadig hård at tage.

 

Da vi skulle hjem fra dyrlægen, da vi havde sagt farvel, kunne jeg ikke få mig selv til at gå. Jeg følte, at jeg svigtede Eddie, hvis jeg forlod dyrlægen, og selvom vi var blevet ved ham til det sidste, og han for længst var væk, så følte jeg, at jeg svigtede ham, hvis jeg bare efterlod ham der. Jeg tror, jeg sad ude i venteværelset i tyve minutter, hvor jeg bare græd og græd, før jeg endelig følte, at nu kunne jeg gå. Det var forfærdeligt, og jeg tror aldrig, jeg har grædt så meget i mit liv. Jeg skal være hudløst ærlig og sige, at jeg sov med Eddies yndlingsbamse i flere måneder efter. Mit afsavn var så intenst, at jeg havde brug for noget, der gav mig en følelse af, at han ikke var helt væk. Nu er der gået over 6 måneder siden da, og jeg har det fint nu. Men jeg tænker på ham dagligt, og jeg savner ham stadig usandsynligt meget. Han var den dejligste hund, og jeg siger det for mig selv i håb om, at han kan høre mig. Mit ateistiske hjerte ved godt, at det kan han ikke. Men han var så meget mere end bare et kæledyr for mig, så mit behov for at sige det til ham er der stadig, og det går muligvis aldrig væk.

 

Du var den bedste hund!

Insta.jpg

Eddie.jpg

Eddie2.jpg

Eddie3.jpg

Eddie4.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

er rørt til tåre :hjerte: Tak for du delte din historie med os :bighug: og er sikker på Eddie ved hvor elsket han var og er, selvom han er i himlen . og Har det godt hvor han er nu. i gav ham et godt hunde liv de sidste år af hans liv, og det er guld værd for Eddie , og ville takke jer vis han kunne er jeg ikke i tvivl om :ae:Han ved fra himlen af hvorfor i tog det valg i gjorde . og at det var det bedste . og fik så meget kærlighed af jer til det sidste . varme tanker fra mig til jer:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst circlecloud
er rørt til tåre :hjerte: Tak for du delte din historie med os :bighug: og er sikker på Eddie ved hvor elsket han var og er, selvom han er i himlen . og Har det godt hvor han er nu. i gav ham et godt hunde liv de sidste år af hans liv, og det er guld værd for Eddie , og ville takke jer vis han kunne er jeg ikke i tvivl om :ae:Han ved fra himlen af hvorfor i tog det valg i gjorde . og at det var det bedste . og fik så meget kærlighed af jer til det sidste . varme tanker fra mig til jer:hjerte:

 

Tak for det dejlige svar!! Det betyder så meget at høre, og jeg håber sådan, du har ret. At han vidste, hvor elsket han var, og at han følte, han havde et godt hundeliv.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...