Gæst Kuzuri Skrevet Januar 2, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2014 Hej alle, Jeg er bare nysgerrig - hvordan gør I klar til at der kommer en lille ny hvalp i familien, og hvordan tackler I indflytningen? Om I har hund(e) i forvejen er ligegyldigt, jeg vil bare gerne vide hvordan andre griber det an, for på tirsdag ankommer hende her: Jeg har en hund i forvejen - Shizuka på 4, også en chiihuahua. Jeg har været ude og købe alt hvad man nu har brug for allerede, så nu skal jeg bare vente. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
gina Besvaret Januar 3, 2014 Rapporter Share Besvaret Januar 3, 2014 hun er dejlig :hjerte: må vi ikke se et billed også af din hund shizuka ? Hmm forbereder rengørings midler til guld vask , som er lige at gå til he he når der er ups er på gulvet. til hun er renlig sørget for at man har fri fra arbejde, eller ferie når hvalpen skal ankomme . når nu hvalpen ikke ka være alene hjemme , før det trænet. en blød hunde kurv købt , vis hun ikke skal sove i sengen hvalpe lege tøj Købt . ting hun ka bide i , når tænderne klør . så det ikke er dig hun bider i :slem: og have klinet gulvet for rod og ledninger der ligger fremme. en hvalp er alle steder, og så nysgerrig . og når ikke er renlig så ka den tisse på ting der ligger på gulvet Og så huske at tag billeder og sætte ind her he he . ved ikke om det var sådan ting du mente med dit spørgsmål ? men ellers så uddyb det gerne mere vis er Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Kuzuri Besvaret Januar 3, 2014 Rapporter Share Besvaret Januar 3, 2014 hun er dejlig :hjerte: må vi ikke se et billed også af din hund shizuka ? Hmm forbereder rengørings midler til guld vask , som er lige at gå til he he når der er ups er på gulvet. til hun er renlig sørget for at man har fri fra arbejde, eller ferie når hvalpen skal ankomme . når nu hvalpen ikke ka være alene hjemme , før det trænet. en blød hunde kurv købt , vis hun ikke skal sove i sengen hvalpe lege tøj Købt . ting hun ka bide i , når tænderne klør . så det ikke er dig hun bider i :slem: og have klinet gulvet for rod og ledninger der ligger fremme. en hvalp er alle steder, og så nysgerrig . og når ikke er renlig så ka den tisse på ting der ligger på gulvet Og så huske at tag billeder og sætte ind her he he . ved ikke om det var sådan ting du mente med dit spørgsmål ? men ellers så uddyb det gerne mere vis er Jo, det du beskriver var det jeg mente med spørgsmålet. Og selvfølgelig må I se Shizuka - her er hun: Hun er Blue Merle og en rigtig lille spilop-mager. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Claudia2500 Besvaret Januar 3, 2014 Rapporter Share Besvaret Januar 3, 2014 Jeg gik shop amok i alt! :b Godbidder, legetøj, kurv osv.. men ellers tog jeg det hen ad vejen efter hun var kommet hjem Og så skal der selvfølgelig være styr på ansvarsforsikring også Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Kuzuri Besvaret Januar 3, 2014 Rapporter Share Besvaret Januar 3, 2014 Jeg gik shop amok i alt! :b Godbidder, legetøj, kurv osv.. men ellers tog jeg det hen ad vejen efter hun var kommet hjem Og så skal der selvfølgelig være styr på ansvarsforsikring også Haha, jeg er også gået helt amok med at shoppe - at købe ind til den lille ny er nok noget af det bedste ved at gøre klar. Jeg har nogle ting fra Shizuka var hvalp, men hun var en del større (Shizuka vejede 800 gram på det tidspunkt og vejer 4 kg nu. Molly er 20 uger og kommer maks til at veje 2 kg), så jeg har været nødt til at købe nye dækkener/tøj, og så ar hun selvfølgelig fået sin egen kurv, madskål, tæpper, bæretaske, osv. Seler og halsbånd måtte jeg igen også købe pga. størrelsesforskellen på Shizuka og hende. Jeg kan heller ikke finde Shizukas hvalpe-legetøj - Shizuka leger kun med bamser nu, så der var ikke noget tygge-legetøj eller noget, så det måtte jeg også have. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Januar 3, 2014 Rapporter Share Besvaret Januar 3, 2014 jeg gør ingenting, tager dem med hjem til de andre, og det er det. De sidste 3 hunde har været voksne, og vi har i forvejen alting, så behøver ikke shoppe. Kedeligt, I know 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Trei Besvaret Januar 3, 2014 Rapporter Share Besvaret Januar 3, 2014 Gemmer ledninger og den slags af vejen, smider legetøj og ben over alt. Køber mad og andre nødvendige sager (selvfølgelig kun HELT nødvendige ting ), fjerner planter fra hvalpehøjde (er majet glad for mine planter, så de skal helst ikke ædes), sørger for at have rodalon klar til uheld, nye hundesenge klar, hiver benene af min egen seng, totalt klar kamera. På selve afhentningsdagen, giver den allerede hjemmeboende hund en god lang tur inden terroristen kommer hjem. Sørger for håndklæder, toiletpapir og poser i bilen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Shii Besvaret Januar 3, 2014 Rapporter Share Besvaret Januar 3, 2014 Vi gør heller ikke rigtigt noget... Selvfølgelig sørger vi for at der er halsbånd og snor.... Og så har vi minimum så mange kurve som der er hunde, men... Vi har nok 15 kurve rundt omkring i huset, så der gå rnok et stykke tid hvor det er nødvendigt Dertil sørge vi ikke for noget.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Kuzuri Besvaret Januar 4, 2014 Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2014 Køber mad og andre nødvendige sager (selvfølgelig kun HELT nødvendige ting ) Selvfølgelig! :slem: Vi har nok 15 kurve rundt omkring i huset, så der gå rnok et stykke tid hvor det er nødvendigt Ud over Molly (hende som kommer på tirsdag) har jeg kun én anden hund, men jeg har til gengæld omkring 6 kurve, 7 tasker til transport, 5 seler med matchende halsbånd, snor og hundetegn, og så en hel garderobe af dækkener og hoodies til hver hund (jeg er ikke den type som klæder sin hund ud for sjov, men hvis det er koldt får de altså lidt tøj på). Så det med kurvene kender jeg alt for godt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Kirsten90 Besvaret Januar 4, 2014 Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2014 Ud over at købe de nødvendige hvalpeting, mad og rigeligt med godbider faldt vores hvalpetid sammen med at først manden o efterfølgende jeg havde ferie, så den første måned var vi hjemme med hende og den gamle hund. Da vi købte hvalp ved svigermor har den gamle hund besøgt hvalpen utallige gange inden vi fik hende hjem - På den måde var han ligesom mere forberedt på den åndssvage lille gnom der fandt det morsomt at bide sig fast i hans kinder og bare blive slæbt rundt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
biine Besvaret Januar 4, 2014 Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2014 Jeg gør gerne det at jeg stiller hvalpens skåle frem og lære den gamle hund at det er forbudt område, når den ikke reagere på skålene kommer der foder og vand i og igen lære den gamle at det er no go. For mig har det været vigtigt at hundene ikke spiser den andens mad og lære at holde afstand til hinandens skåle, og fordelen ved at den gamle har lært det er at det kun er den nye hund der også skal lære samme procedure bare at det er den gamle hunds skåle der er forbudte. Det er dels fordi den gamle havde en tendens til lidt resourse forsvar og dels fordi de får hver deres type mad, den gamle med højt fedt indhold og beregnet på gamle hunde og den nye selvfølgelig fordi den fik hvalpefoder. Derud over plejer jeg at lufte den gamle rigtigt godt inden at jeg tager afsted for at hente den nye , når jeg kommer hjem, har min veninde hentet den gamle og vi går en lille tur sammen ( evt mødes et sted der er indhegnet) hvor hundene får hilst på hinanden også følges vi hjem. Når hvalpen kommer hjem er der på forhånd bestilt hundetræning så vi kan komme i gang hurtigst muligt, samt dyrlæge til vaccinationen (evt kun nr 2 hvis opdrætter har givet den første). Så sørger jeg for minimum 3 ugers fri så jeg har mulighed for at træne alene hjemme og renlighed inden det bliver hverdag igen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Jane Besvaret Januar 4, 2014 Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2014 Jeg sørger for at der er hvalpefoder, en skål til mad. Vandskålen deles de om. Der er købt halsbånd og snor, hvis ikke der er halsbånd og snor den lille kan arve. Jeg gør intet ud af at den gamle hund og hvalpen skal mødes på neutral grund. De bliver præsenteret for hinanden herhjemme. Jeg gør meget ud af at den gamle hund får de samme privilegier som den altid har haft. Det udligner sig efterhånden. Jeg sørger også for at have ferie, mindst 14 dage og med fridage giver det 3 - 4 ugers fri Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts