Hop til indhold

Det farlige spørgsmål: Hvilke(n) race(r) vil du ALDRIG eje?


AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

Sådan skulle mit indlæg i hvert fald ikke læses. Jeg hader bestemt ikke hunde og har endnu ikke mødt en hund, som jeg ikke brød mig om.

 

Men for mig er der også forskel på at kunne lide en hund og så på at kunne leve med

den i 12-14 år.

 

Det er, når jeg kigger på hvalp. Hvis der en dag er en bekendt eller en ven, som skal af med en hund og hunden måske ikke altid har haft de bedste betingelser, så er det en anden situation og der ville være færre hunde, som jeg ville sige nej til.

 

Men altså... Nej, er bestemt ikke hunde hader ;) Der er bare racer, der har bedre af at komme et andet sted hen end hos mig, fordi de mennesker har bedre forudsætninger for at give hunden et godt liv :-)

 

Nu er dit indlæg heller ikke et af dem der meget kategorisk afviser en masser grupper af hunde, så jeg tolker ikke dit indlæg sådan, tvært imod.

 

 

Og selvfølgelig skal man kunne se sig selv kunne give hunden et godt liv, det er klart. Jeg har selv skrevet at terriers generelt er på no go listen sammen med mig - jeg duer ikke til det. MEN jeg kan faktisk komme i tanke om to, en cairn og en yorkie som havde et sind, der måske eentlig ikke var så typsik terrier og derfor sagtens kunne have boet som ekstra hund ved mig;) Jeg var aldrig gået efter at købe en, men hvis Cairn Goas mennesker var døde på den skiferie hvor jeg passede hende, så kunne jeg godt have forestilt mig at hun blev boende.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 386
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

For mit vedkommende, så ér der racer og størrelser, som jeg aldrig personligt skal have. Store hunde er inde i den gruppe, af den simple grund, at jeg ikke vil have en hund, som jeg ikke fysisk ville kunne holde tilbage. Og det er altså ikke fordi jeg frygter, at den ville flyve i flæsket på andre hunde, jeg ville bare havd det bedst med at have muligheden.

fik jeg en kæreste, der skulle være vild med store hunde, så betyder det selvfølgelig ikke, at han skal finde sig i kun at have mine små tæppetissere ;)

 

Men så kunne du jo reelt også komme til, i det mindste, at bo sammen med dem;)

 

Jeg læser bare ALDRIG som mere kategorisk end at de og de hunde passer ikke så godt til mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

:sjov:

 

Jeg har faktisk engang gået til træning med en airedale. Han var så sød, sjov og overhovedet ikke trænbar :lol: Men han havde også verdens kedeligste ejer, og jeg ville heller ikke gide arbejde for ingenting

 

 

 

 

Tja, hvis der kun fandtes sorte russere, så skulle jeg ikke have hund. Jeg skal ikke have hund for alt i verdenen. Jeg skal have den RIGTIGE hund for mig. Erfaring har lært mig, at den kan komme i forskellige indpakninger og jeg har sagt nej til flere omplaceringer, fordi kemien ikke var rigtig. Pludselig en dag var hun der bare - den rigtige hund.

 

Jeg har også efterhånden en ide om, hvad giver den bedste harmoni i mit hjem. Jeg harmonerer ikke specielt godt med eks Jack russel terrier eller cairn terrier (måske terrier generelt?), så med mindre en ret raceatypisk dukker op, så vil det være bedre for hunden at være i et hjem, der værdsætter den for den, den er og hvad den kan, modsat mig, der vil prøve at træne den væk fra det.

 

Men selvom jeg ikke vil bo med hundene, kan jeg godt synes de er søde og skønne - hos andre. (undtagen russerne - men der har jeg som sagt til gode at møde et eksemplar, der ikke er rablende sindssyg)

 

Nu er jeg så låst på pudlen pga allergi (og jeg bestemt bedre kan lide deres sind eller f.eks portugiseren)

 

Det skulke jeg dælme heller ikke! De kom lige på min ALDRIG liste, sammen med chow chow og shar pai, tosa , napolitansk mastiff med mere i samme liga. Var der kun dem tilbage - så vil jeg hellere have kat;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Til mis-m.

 

Computer gad ikk citere mere.

 

Det kan godt være at hader er et stærkt ord - jeg skriver jo netop også at "man skulle tro" og ikke at folk er det, for det er jeg helt klar over at de ikke er:)

 

Dit oprindelige indlæg var jo heller ikke kategorisk afvisende overfor mange store grupper af racer, så du behøver skam ikke føle dig ramt.

 

Jeg tolker nok bare ALDRIG andereledes end nogen har gjort. Og hvor har jeg sagt at jeg kan tilpasse mig alle hunde? Faktisk har jeg stort set de samme typer på som dig, terriers og bullere, i mit første indlæg. Generelt duer vi ikke sammen, men ALDRIG er bare et meget stærkt ord.

 

Jeg bor sammen med en hund er er perfekt i temperament til mig og een som ikke matcher så godt. Så jeg ved hvad jeg vil have, men jeg ved også at det hadler meget om og knap så meget om raceegenskaber - eftersom jeg har fundet den "rigtige" personlighed hos rigtig, rigtig mange forkellige racer og også hos hunde som jeg ellers ikke ville se efter at eje.

 

Så selvom jeg feks ikke generelt føler jeg duer til spaniels eller terriers, så har jeg mødt eksemplarer af begge som jeg faldt totalt for og sagtens kunne se mig bo med. jeg vil på ingen måde påtænke at næste hund skal være hverken af spaniel eller terrier race, men ALDRIG er godt nok en skarp grænse for mig. Så med langt de flest hunde alligevel har jeg det nok sådan lidt - man skal aldrig sige aldrig;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har det lidt som dig Luckyluna, hvis der kun var en enkelt hund tilbage i verden at vælge mellem, ville jeg nok nappe de fleste racer (enkelte undtagelser). Det er meget sjældent at jeg møder en hund, som ikke siger mig noget, som jeg synes er dum eller irriterende. Kan se noget godt i de allerfleste hunde, men derfor er det ikke nødvendigvis dem der står først i rækken, når nu der er frit valg på allehylder.

 

Og så er jeg naturligvis meget fornærmet på dem der ikke vil have terriers eller mynder.

 

Mynder er da ikke grimme, men yndefulde væsner, se selv

 

[ATTACH=CONFIG]115876[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]115878[/ATTACH]

 

Og det kan da godt være at terriers kan være lidt temperamentsfulde, men grimme er de ikke

 

[ATTACH=CONFIG]115879[/ATTACH]

Link til indlæg
Del på andre sites

Til mis-m.

 

Computer gad ikk citere mere.

 

Det kan godt være at hader er et stærkt ord - jeg skriver jo netop også at "man skulle tro" og ikke at folk er det, for det er jeg helt klar over at de ikke er:)

 

Dit oprindelige indlæg var jo heller ikke kategorisk afvisende overfor mange store grupper af racer, så du behøver skam ikke føle dig ramt.

 

Jeg tolker nok bare ALDRIG andereledes end nogen har gjort. Og hvor har jeg sagt at jeg kan tilpasse mig alle hunde? Faktisk har jeg stort set de samme typer på som dig, terriers og bullere, i mit første indlæg. Generelt duer vi ikke sammen, men ALDRIG er bare et meget stærkt ord.

 

Jeg bor sammen med en hund er er perfekt i temperament til mig og een som ikke matcher så godt. Så jeg ved hvad jeg vil have, men jeg ved også at det hadler meget om og knap så meget om raceegenskaber - eftersom jeg har fundet den "rigtige" personlighed hos rigtig, rigtig mange forkellige racer og også hos hunde som jeg ellers ikke ville se efter at eje.

 

Så selvom jeg feks ikke generelt føler jeg duer til spaniels eller terriers, så har jeg mødt eksemplarer af begge som jeg faldt totalt for og sagtens kunne se mig bo med. jeg vil på ingen måde påtænke at næste hund skal være hverken af spaniel eller terrier race, men ALDRIG er godt nok en skarp grænse for mig. Så med langt de flest hunde alligevel har jeg det nok sådan lidt - man skal aldrig sige aldrig;)

 

Tror også vi læser ordet aldrig forskelligt.

 

For mig betød det aldrig, i den forstand, at der fortsat er alle de andre racer at vælge mellem og at det ikke er den sidste race på jorden - Og som i, når du skal ud og vælge race og finde opdrætter, hvilke racer vælger du så fra først.

Naturligvis kan der være enkelte individer der skiller sig ud og alligevel passer til en, det har du ret i.

 

Men der er bla. en race, hvor jeg trods mange dejlige eksemplarer, aldrig har mødt en jeg kunne bo sammen med - Og det er en temmelig populær race, så har efterhånden mødt temmelig mange.

Så det må blive et aldrig, uanset hvad.

 

Jeg har ikke læst dig skrive du kan passe sammen med alle racer, men det var sådan jeg tolkede din modstand af ordet "aldrig" - Så kommunikation på skrift er altså en svær en :mrgreen:

 

Tror jeg lidt modsat dig ser mange skønne hunde, som jeg synes er helt fantastiske og lige i øjeblikket godt kunne snuppe med hjem.

Men så snart jeg tænker tanken til ende og forestiller mig de her hunde, hos mig, fremfor deres ejere, så kan jeg pludselig se en heeeeelt anden hund, fordi det ofte er lige så meget ejers fortjeneste at hunden har en lidt anderledes personlighed, end det egentlig er netop denne hund.

Især hos fler-hunde-ejere, ser jeg mange af de samme træk gå igen i deres hunde, selvom de er af vidt forskellige racer.

Og det skulle jeg nok få ødelagt pænt hurtigt :genert:

Så jeg er nok blevet lidt immun overfor at falde for individer af racer, som normalt ikke ville passe til mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er dit indlæg heller ikke et af dem der meget kategorisk afviser en masser grupper af hunde, så jeg tolker ikke dit indlæg sådan, tvært imod.

 

 

Og selvfølgelig skal man kunne se sig selv kunne give hunden et godt liv, det er klart. Jeg har selv skrevet at terriers generelt er på no go listen sammen med mig - jeg duer ikke til det. MEN jeg kan faktisk komme i tanke om to, en cairn og en yorkie som havde et sind, der måske eentlig ikke var så typsik terrier og derfor sagtens kunne have boet som ekstra hund ved mig;) Jeg var aldrig gået efter at købe en, men hvis Cairn Goas mennesker var døde på den skiferie hvor jeg passede hende, så kunne jeg godt have forestilt mig at hun blev boende.

Okay, så er vi ret enige :-)
Link til indlæg
Del på andre sites

Tror også vi læser ordet aldrig forskelligt.

 

For mig betød det aldrig, i den forstand, at der fortsat er alle de andre racer at vælge mellem og at det ikke er den sidste race på jorden - Og som i, når du skal ud og vælge race og finde opdrætter, hvilke racer vælger du så fra først.

Naturligvis kan der være enkelte individer der skiller sig ud og alligevel passer til en, det har du ret i.

 

Men der er bla. en race, hvor jeg trods mange dejlige eksemplarer, aldrig har mødt en jeg kunne bo sammen med - Og det er en temmelig populær race, så har efterhånden mødt temmelig mange.

Så det må blive et aldrig, uanset hvad.

 

Jeg har ikke læst dig skrive du kan passe sammen med alle racer, men det var sådan jeg tolkede din modstand af ordet "aldrig" - Så kommunikation på skrift er altså en svær en :mrgreen:

 

Tror jeg lidt modsat dig ser mange skønne hunde, som jeg synes er helt fantastiske og lige i øjeblikket godt kunne snuppe med hjem.

Men så snart jeg tænker tanken til ende og forestiller mig de her hunde, hos mig, fremfor deres ejere, så kan jeg pludselig se en heeeeelt anden hund, fordi det ofte er lige så meget ejers fortjeneste at hunden har en lidt anderledes personlighed, end det egentlig er netop denne hund.

Især hos fler-hunde-ejere, ser jeg mange af de samme træk gå igen i deres hunde, selvom de er af vidt forskellige racer.

Og det skulle jeg nok få ødelagt pænt hurtigt :genert:

Så jeg er nok blevet lidt immun overfor at falde for individer af racer, som normalt ikke ville passe til mig.

 

Ja, så kan jeg godt se vi opfatter det forskelligt;) Der er selvfølgelig laaaangt flere racer jeg ikke ville planlægge at gå ud og købe, men skarpt afvise at bo sammen med dem, har je egentlig ret få.

 

Sjovt med det med fler hundejere. dem møder jeg egentlig meget få af og har aldrig opfattet det som dig. Jeg bliver primært bekendt med andre racer gennem min hundetræning og det er som regel helt eller halvt grønne ejere der er der, så jeg vurderer ud fra den måde der er på der og det potientiale jeg kan se. Men primært personlighed. altså hvordan hunden grundlæggende opfører sig og reagerer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...