Hop til indhold

Det farlige spørgsmål: Hvilke(n) race(r) vil du ALDRIG eje?


AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

Men Anne det er jo fordi der er mange aktive hunde ejere her inde. Havde du spurgt i den almindelige befolkning var svarene nok meget anderledes, dog nok stadig mange der ikke ville have schæfer på grund af enten fordomme eller fordi man vidste den ville være for krævende.

 

Jeg ved det godt, og det er det der er så sjovt:-)

 

Og egentlig pudsigt at vi ikke er flere med schæfer herinde:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 386
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Det er egentlig sjovt at så mange ikke vil have schæfer og chi:mrgreen: De er jo nogle af de mest udbredte racer i Dk. Og de med flade snuder, som ellers er så efterspurgte!

 

Hvis jeg kunne finde en schäfer som var 100% sund i "begge ender", sprang jeg til lige med det samme, jeg synes bare der er langt imellem snapsene?

 

I øvrigt oplever jeg, at labber som opdrages "rigtigt" er lige så meget schäfer hvad arbejdsvillighed og førbarhed angår, så indtil videre er det labberne jeg holder mig til.

Min første hund var en pudel/schäfer med det bedste fra begge racer, ham så jeg gerne en kloning af..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror heller ikke at vi kan udgøre et gennemsnit herinde, alene af den grund, at de fleste er i stand til at se ind under pelsen på racerne og derfor ikke anskaffer sig hunde efter nuttetheds-faktoren alene.

 

Men jeg forstår slet ikke folks indtryk af schæferen og labben. :shock: Imo bliver en schæfer ikke mere skudt i roen end ejeren gør den til og hvordan man kan finde en aktiv race som labben for kedelig, går nok lidt over min forstand. Jeg kender mange labber og ikke en eneste der sidder og venter på at udføre ejerens ønsker,.. endda langt fra. Tror det er lidt som den med at spidshunde er så super oprindelige i deres sprog og derfor rigtig gode til at tale hundsk,.. hmm, hvis det betyder at stå fuldstændigt stift og sende "du-skal-ikke-tro-du-kan-banke-mig" signaler ned over andre hunde, også selv om det er små hvalpe de møder, så har folk da nok ret. :lol:

 

Jeg vil have en blød pels at begrave mine hænder i og er ret sart mht. lugt (der er nogle racer der oftere lugter mere af hund end andre). Jeg er også ret sart mht. savl og gider ikke gøre rent efter alt for mange hundehår. Hvis folk generelt var bange for min hund ville jeg blive ked af det, så på den konto ryger der en del racer som jeg egentlig godt kan lide, bl.a. rottweiler og dobermann ligesom meget gøende racer ikke kan komme på tale (bor i lejlighed). Alt for små hunde ville jeg være for ængstelig for at få udviklet ordentligt i forhold til andre hunde, men jeg må indrømme at det nu er ret hyggeligt med en lille hund på skødet foran tv'et om aftenen når man ellers er vant til at sige av for søren, ca. hver 10. minut.

 

Så er der det rent fysiske. Selvom det er det indre der tæller kan jeg ikke få mig selv til at købe en hund jeg ikke forventer bliver smuk at se på. En halvlang, glat pels der ikke skjuler hundens bygning eller muskeltoning men som vinden kan få til at bevæge sig er absolut det smukkeste jeg ved og det skal helst være på en hund der ikke er for tungt bygget. Jeg bryder mig ikke om blå øjne, da det giver et koldt udtryk og leverfarvet hud (især omkring munden) synes jeg virker yderst uappetitligt. Jeg kan få øje på ganske få amr. bulldogs der har søde hoveder, men ellers synes jeg generelt at kortnæsede racer er frygtelig grimme, især deres øjne, der ofte ikke kan se på én samtidig og det forstyrrer min oplevelse af at kigge en hund i øjnene. Derudover kommer alle de racer der er forandret så meget at de f.eks. træder på deres egne ører eller ikke kan klø sig selv i rumpen. Det er jo en skændsel at mennesket har skabt sådan nogle dyr og jeg begriber ikke at folk støtter dem der fortsætter med at avle dyr med dårlig livskvalitet (som jeg ser det er der ikke langt fra at man kan kalde dem vanskabte).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gravhund.

Hertil skal det siges at jeg var gravhunde-ejer i 16 år (fra jeg var 11 til i år), og jeg elsker dem, men det er ikke en hund jeg vil have igen - og sagt af en chihuahua ejer er det måske morsomt, men de gøer for meget, og så er temperementet ikke lige min kop te. Det skal også siges at gravhunden heller ikke var mit valg, men min faster fik hvalpe på deres tæve, jeg havde plaget om en hund, og så synes mine forældre at det skulle blive i familien, uden at undersøge racen eller om en gravhund var noget for os i det hele taget. :damn:

 

Sofus var en god hund, skal det lige siges. Han blev 16 år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Chi og andre lignende miniature kræ

skt bernbard og andre lignende gigant kræ

 

Begge grupper ovenfor, primært fordi jeg ikke kan gennemskue havd jeg skulle bruge dem til. Chier også fordi jeg synes de er grimme ogs er uhyggelige ud med deres udstående øjne. Skt bernhard o.lign, fordi jeg virkelig ikke særligt godt kan håndtere savl...

 

mynder og schæfer.... De to sidste er sådan lidt hmmm... Hvorfor? De første nok mest fordi jeg ikke ved hvad jeg skulle bruge dem til (igen), for kan egentlig godt lide deres udseende og kender flere rare mynder. Den sidste fordi jeg simpelthen ikke kan lide racen - sorry :oops:

hej amocca denne tråds spørgsmål er hvilken hund vil du bestemt ikke eje? og at du skriver du ikke ville have en chihuahua , er jo så klart i orden. men at du lige skal have med i dit indlæg om at du syntes de er ser grimme og ser uhyggelige ud . er meget upassende for andre på forum der ejer af dem. lige nu føler jeg mig godt trådt på af dig. har altid sagt tak for din billeder du ligger ind, og skrevet søde kamra beskeder til dig . men det har jeg godt nok fortrudt nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

hej amocca denne tråds spørgsmål er hvilken hund vil du bestemt ikke eje? og at du skriver du ikke ville have en chihuahua , er jo så klart i orden. men at du lige skal have med i dit indlæg om at du syntes de er ser grimme og ser uhyggelige ud . er meget upassende for andre på forum der ejer af dem. lige nu føler jeg mig godt trådt på af dig. har altid sagt tak for din billeder du ligger ind, og skrevet søde kamra beskeder til dig . men det har jeg godt nok fortrudt nu.

 

Gina, hold nu... Det er jo ikke personligt. Hvis nogen havde skrevet til dig direkte, at din chi var grim var det en anden snak, men det er helt generelt. Nogen kan bare ikke lide dem og sådan er det. Der er da også en del, der har skrevet, at de synes labradorer er kedelige og det skal de da have lov til at synes, selvom jeg ikke selv kan se det. Jeg synes selvfølgelig ikke, at min hund er kedelig og du synes selvfølgelig ikke, at din hund er grim - det vigtigste er jo også, at vi selv knuselsker vores hunde :blink: Så kan andres mening da være ligegyldig. Desuden er det jo ret generelt og ikke møntet på nogle bestemte hunde i den her tråd.

Link til indlæg
Del på andre sites

hej amocca denne tråds spørgsmål er hvilken hund vil du bestemt ikke eje? og at du skriver du ikke ville have en chihuahua , er jo så klart i orden. men at du lige skal have med i dit indlæg om at du syntes de er ser grimme og ser uhyggelige ud . er meget upassende for andre på forum der ejer af dem. lige nu føler jeg mig godt trådt på af dig. har altid sagt tak for din billeder du ligger ind, og skrevet søde kamra beskeder til dig . men det har jeg godt nok fortrudt nu.

 

Og ingen sure miner! Ingen diskussion med "hvorfor kan du ikke lide min race":lol:

?

 

:vedikke: og er det ikke fuldstændig lige meget at andre ikke syntes ens hund er det skønneste i hele verden?.. Anne skulle da føle sig ekstremt trådt på så :lol: med alle de anti-schæfer folk herinde? :mrgreen: Jeg syntes schæfere er herre skræmmende :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

hej amocca denne tråds spørgsmål er hvilken hund vil du bestemt ikke eje? og at du skriver du ikke ville have en chihuahua , er jo så klart i orden. men at du lige skal have med i dit indlæg om at du syntes de er ser grimme og ser uhyggelige ud . er meget upassende for andre på forum der ejer af dem. lige nu føler jeg mig godt trådt på af dig. har altid sagt tak for din billeder du ligger ind, og skrevet søde kamra beskeder til dig . men det har jeg godt nok fortrudt nu.

 

:vedikke:

 

Det skal du nok ikke tage personligt.....

 

Der bliver begrundet for hvorfor man ikke ønsker at eje en race, og så er det da ok at synes at den er grim/for lille/for stor/for aktiv eller lignende. .

 

Går ud fra at der også er racer som du ikke ville have af forskellige årsager!?

 

***

 

Bum bum, men jeg springer også over racer, nok under en 15 kg, men heller ikke over 50. (selvom jeg nu stadig er forelsket i GD'erne..)

Og stemmer med i koret om at de racer der er for over-avlede og generelt ikke kan føde selv, holde sig rene, trække vejret osv.

 

Generelt er jeg nok til de samarbejdende racer, så terrier og spidshunde vil jeg nok også springe over.

 

Og alt hvad der ligner en muskelhund, i hvert fald så længe hundeloven er som den er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gina, du er nødt til at lære ikke at være så tyndhudet, ellers bliver verden et hårdt sted for dig. Amocca skrev også at hun ikke kan lide schæfere, sådan en har jeg, og Amocca har faktisk mødt hende, og gæt hvad, hun hverken spyttede efter hende eller noget :blink: Selvom min schæfer på nogle områder er stereotypen på det Amocca hader. Det kan jeg altså fint leve med, og samtidig være gode venner med Amocca.

Link til indlæg
Del på andre sites

skulle ikke mene der er nogen der har skrevet så groft at schæferen er totalt grim. det er at gå ovre stregen i min bog. man ka sige chi er for lille en hund. men st skrive de er grimme og uhyggelige at se på i samme sætning, er uforståeligt for mig at have brug for at få med :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

hej amocca denne tråds spørgsmål er hvilken hund vil du bestemt ikke eje? og at du skriver du ikke ville have en chihuahua , er jo så klart i orden. men at du lige skal have med i dit indlæg om at du syntes de er ser grimme og ser uhyggelige ud . er meget upassende for andre på forum der ejer af dem. lige nu føler jeg mig godt trådt på af dig. har altid sagt tak for din billeder du ligger ind, og skrevet søde kamra beskeder til dig . men det har jeg godt nok fortrudt nu.

Lad nu vær gina! Du skal jo ikke tage det personligt - det skrev Anne sådan set også da hun oprettede tråden!

Jeg har også skrevet at jeg ikke synes pudler i de små størrelser er kønne - og igår skrev jeg sågar til Anne at jeg elsker corgier og derfor gerne vil nusse hendes kommende corgi baby - men at jeg fx aldrig får en da Michael synes de er grimme. Skulle hun også blive sur over det?? Det er et internetforum, og man skal simpelthen ikke tage tingene så nær.. Og heldigvis er der så mange racer, at der er én til hver - hvad er problemet? Alle behøver vel ikke synes din hund er smuk? Så længe du selv synes, så er der vel ikke nogen problemer? ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

skulle ikke mene der er nogen der har skrevet så groft at schæferen er totalt grim. det er at gå ovre stregen i min bog. man ka sige chi er for lille en hund. men st skrive de er grimme og uhyggelige at se på i samme sætning, er uforståeligt for mig at have brug for at få med :evil:

 

Nu er der jo stor forskel på hvad man synes er uhyggeligt, så det er da ikke pænt at sige at Amocca ikke må synes at chi'er er uhyggelige! :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

skulle ikke mene der er nogen der har skrevet så groft at schæferen er totalt grim. det er at gå ovre stregen i min bog. man ka sige chi er for lille en hund. men st skrive de er grimme og uhyggelige at se på i samme sætning, er uforståeligt for mig at have brug for at få med :evil:

 

Det er grunden til hun ikke vil have dem??? :vedikke: Der er skam også flere hunde jeg syntes er grimme og uhyggelige :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gina, du er nødt til at lære ikke at være så tyndhudet, ellers bliver verden et hårdt sted for dig. Amocca skrev også at hun ikke kan lide schæfere, sådan en har jeg, og Amocca har faktisk mødt hende, og gæt hvad, hun hverken spyttede efter hende eller noget :blink: Selvom min schæfer på nogle områder er stereotypen på det Amocca hader. Det kan jeg altså fint leve med, og samtidig være gode venner med Amocca.

det har intet med tynd hudet at gøre, at det er at ligge for meget på , end nødvendigt. ka ikke se hvorfor man skal være så respektløs . og det mener jeg amocca er . længere er den ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

ok, vi er uenige. Jeg ville personligt være fuldstændig drønhamrende ligeglad med, om andre mennesker synes mine hunde er grimme, især mennesker jeg overhovedet ikke kender :vedikke: og hvis nogen jeg kender synes mine hunde er dumme og grimme, så kan hundene jo bare være glade for, at de ikke bor hos dem, men her hos mig. Seriøst, det er ikke værd at hidse sig op over.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du får godt nok et hårdt liv............

det er godt nok utroligt at jeg ikke må have min egen mening uden at blive svinet til. óm jeg får det hårdt osv prøv lige at hør dig selv. at have et behov for at skrive det. når det ikke er dig jeg citere for noget som jeg ikke syntes er i orden. og så har i behov for at tag amocca i forsvar . det siger mere óm jer end om mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

de små racer så som chi, terrier, papillon og lign.

Jeg er slet ikke skabt til sådan nogle små hunde. Kommer bare til at træde på dem eller crunche dem. Er så nervøs for at håndtere sådan nogle kræ.

 

De lærer at flytte sig :lol:

Jeg har jokket på Cille mange gange da hun var yngre, men hun kom hurtigt efter ikke at stå hvor jeg gik.

 

Jeg kommer aldrig til at eje en mops.

De larmer for meget når de trækker vejret, og jeg ville meget hurtigt få spat.

 

Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

det er godt nok utroligt at jeg ikke må have min egen mening uden at blive svinet til. óm jeg får det hårdt osv prøv lige at hør dig selv. at have et behov for at skrive det. når det ikke er dig jeg citere for noget som jeg ikke syntes er i orden. og så har i behov for at tag amocca i forsvar . det siger mere óm jer end om mig.

Der er altså ingen her det sviner dig til. Rolig nu...

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Håh, hvis jeg skulle blive sur, hver gang nogen siger at en mops er grim eller lignende, så ville jeg godt nok være sur på riiiigtig mange - også her på forum :lol:

Jeg er fuldstændig ligeglad med, hvad andre tænker. For mig er Oskar en af de smukkeste hunde, på trods af flad næse og anstrengelser lyde :mrgreen: Anne har til tider kritiseret racen, men jeg lader hende da alligevel passe Trille :mrgreen:

 

jeg synes fx at gravhunde, hunde uden pels, pudler, bullterrier mm er grimme, det betyder jo ikke, at jeg går personligt efter dem, der ejer dem. Det er mit problem, ikke ejernes :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Jeg skrev også at Chi skulle jeg aldrig eje da jeg ikke synes de er kønne, det er intet personligt i det, som jeg også skrev så er det da dejligt at vi har så forskellige meninger så vi ikke alle render rundt med en lab ;-)

 

En i nabo laget har en Chi og hun er da så sød, så det er slet ikke noget personligt i det - det er jo bare folks meninger - og det er ret spændende at læse, synes jeg.

 

Jeg har to labber og der er da mange i denne tråd der IKKE ville eje en lab (jagthund), men det er jeg da ligeglad med jeg elsker labber.:mrgreen:

Og jo mange tror det er dovne tykke hunde, men så skal de komme hjem til mig ;-)

 

Den brune er meget livlig mens Zeus er meget meget livlig, og man får næsten stress af hans renden rundt hele tiden og det er heletiden, han vimser rundt om os og skal følge med i hvad vi laver, jeg elsker det ;-)

 

Så enig med Ascha jeg forstår heller ikke hvad folk har imod labber :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skrev også at Chi skulle jeg aldrig eje da jeg ikke synes de er kønne, det er intet personligt i det, som jeg også skrev så er det da dejligt at vi har så forskellige meninger så vi ikke alle render rundt med en lab ;-)

 

En i nabo laget har en Chi og hun er da så sød, så det er slet ikke noget personligt i det - det er jo bare folks meninger - og det er ret spændende at læse, synes jeg.

 

Jeg har to labber og der er da mange i denne tråd der IKKE ville eje en lab (jagthund), men det er jeg da ligeglad med jeg elsker labber.:mrgreen:

Og jo mange tror det er dovne tykke hunde, men så skal de komme hjem til mig ;-)

 

Den brune er meget livlig mens Zeus er meget meget livlig, og man får næsten stress af hans renden rundt hele tiden og det er heletiden, han vimser rundt om os og skal følge med i hvad vi laver, jeg elsker det ;-)

 

Så enig med Ascha jeg forstår heller ikke hvad folk har imod labber :slem:

det er også en pæn måde at skrive det på, mindre kønne. hvor i mod at bruge ordet grim. ville aldrig kalde nogen hunde grimme på et forum hvor ejere med disse hunde sidder. ville formulere mig anderledes for ikke at støde nogen. sådan er jeg. må jeg ikke være sådan? og syntes sådan?
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...