Hop til indhold

Det farlige spørgsmål: Hvilke(n) race(r) vil du ALDRIG eje?


AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

Turde sgu da ikke starte selv:mrgreen:

 

Jeg kommer aldrig til at eje springer- eller cockerspaniel. De er alt for vimse! Og smider lige border i samme bunke:oops: Dog elsker jeg at se dem arbejde!

 

Chi, yorkie, papillion er bare for små. Og det samme med tjekkiske rottehunde.

 

DSG og terrierere har jeg bare ikke temperament til (bortset fra cairn eller norfolk, de er supernuttede:lun:). Spidser falder vist i samme kategori.

 

Og lab! Synes det er en lidt kedelig hund:oops:

 

Og generelt ikke noget med kort pels eller kort snude.

 

 

Og når så det er sagt, ville jeg sgu nok falde for alle alligevel:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 386
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg kommer aldrig til at eje:

 

Hunde som det danske klima ikke passer til

 

Hunde som er avlet med misdannelser, så de ikke kan fungere/føde normalt eller er i fare for at øjnene popper ud

 

Hunde som hundeejere pr. definition er bange for

 

Hunde som er så små eller så store, at det er vanskeligt at finde hundekammerater til dem

 

Hunde som kræver meget pelspleje

 

Det var vist det hele - og så kender jeg mig selv godt nok til at vide, at jeg kunne tage netop sådan en hund med mig hjem, hvis jeg stødte ind i en nødstedt af slagsen, man har vel et princip, til man får et andet :mrgreen:

 

Huh???:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

- Alle racer der har ry for at gø meget er udelukket, jeg kan ikke holde ud når hunden står ude i haven og gør af alt og ingenting

 

Ditto :5up:

 

- Jeg tror ikke jeg vil egne mig til retriver, collie, aussie eller lignende arbejdshunde, jeg ville få spat af de der bedende øjne der tigger mig om at vi skal lave noget sammen, jeg elsker de selvstændige racer med alle deres unoder :lun:

 

Dobbelt ditto, dog vil jeg ikke gå af vejen for en Lab- eller schæferblanding, men collier o.lign. ALDRIG!

 

Det med snorkeriet er én af de ting der ærgrer mig rigtig meget, jeg har forelsket mig i bostonterrieren som jeg er overbevist om lever op til de fleste af mine krav og som jeg syntes er utrolig charmerende, men desværre snorker den :(

 

Pudsigt, jeg er faktisk også begyndt at varme op overfor den race. Hænger måske sammen med at jeg har tegnet et par stykker for nylig - de er altså kære! Har også kendt eksemplarer med perfekte luftveje, bl.a. to elite-agilityhunde. Som altid er det op til opdrættere og dommere!

 

Jeg kommer aldrig til at eje:

 

Hunde som det danske klima ikke passer til

 

Ved ikke rigtigt... For meget pels gad jeg ikke have, men ingen pels kunne jeg godt leve med.

 

Hunde som er avlet med misdannelser, så de ikke kan fungere/føde normalt eller er i fare for at øjnene popper ud

 

100% enig!!! :5up:

 

Hunde som hundeejere pr. definition er bange for

 

Der synes jeg til gengæld at folk skulle tage sig sammen.

 

Hunde som er så små eller så store, at det er vanskeligt at finde hundekammerater til dem

 

Store, ja tak, dem kan jeg selv lege med. Men små - kan bare ikke lide dem, kan slet ikke se mig selv med sådan en lille porcelænsfigur på armen. Og så larmen - men det er vist berørt før.

 

Hunde som kræver meget pelspleje

 

Enig, det er livet for kort til, og for nogle racers vedkommende er det direkte synd.

 

Det var vist det hele - og så kender jeg mig selv godt nok til at vide, at jeg kunne tage netop sådan en hund med mig hjem, hvis jeg stødte ind i en nødstedt af slagsen, man har vel et princip, til man får et andet :mrgreen:

 

Det kunne sikkert også ske for mig :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Som Birgitta er jeg også faldet for retrieversindet - og synes bestemt ikke labber er kedelige.

Dem, der synes sådan bør opleve Maggie for fuld udblæsning :mrgreen:

 

Racer/typer, der aldrig kommer indenfor her hos mig er:

 

Hyrdehunde af enhver art, specielt borderne - de siger mig bare intet

Terrier - alt for selvstændige

Meget pelspleje - ved bare at jeg vil gå med konstant dårlig samvittighed over ikke at børste nok

Små hunde, ikke lavere end hånden med guffen kan nå ned uden at jeg skal bukke for meget i ryggen

Link til indlæg
Del på andre sites

Pudsigt, jeg er faktisk også begyndt at varme op overfor den race. Hænger måske sammen med at jeg har tegnet et par stykker for nylig - de er altså kære! Har også kendt eksemplarer med perfekte luftveje, bl.a. to elite-agilityhunde. Som altid er det op til opdrættere og dommere!

 

Så jeg skal ikke helt opgive håbet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan hurtigt blive en lang liste men bl.a. cockere, hønsehunde, ja stort set alle jagthunde, stort set alle terriere og sikkert også mynder, "urhunde", ulvehybrider, muskelhunde (eller hvad for en term man nu skal bruge), de fleste selskabshunde, gravhunde, schnauzere, kelpier, australian cattledogs, finske lapphunde, dsger.... nogle af dem er jeg helt sikker på jeg ALDRIG vil have, mens andre måske har en chance. :mrgreen:

 

HELT sikkert igen: schæfer :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kommer aldrig til at eje:

 

Hunde som det danske klima ikke passer til

 

Hunde som er avlet med misdannelser, så de ikke kan fungere/føde normalt eller er i fare for at øjnene popper ud

 

Hunde som hundeejere pr. definition er bange for

 

Hunde som er så små eller så store, at det er vanskeligt at finde hundekammerater til dem

 

Hunde som kræver meget pelspleje

 

Det var vist det hele - og så kender jeg mig selv godt nok til at vide, at jeg kunne tage netop sådan en hund med mig hjem, hvis jeg stødte ind i en nødstedt af slagsen, man har vel et princip, til man får et andet :mrgreen:

Jeg tænkte præcis det samme som det markerede, da jeg sendte indlægget. "Jaja, Therese, du kan lave alle de lister i verden som du orker - hvis du en dag støder ind i en hund, der har brug for et nyt hjem, kigger du sgu ikke på racen alligevel" :lol:
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kommer aldrig til at veje en stor hund igen... Med stor hund mener jeg 20kg+.

 

Derudover skal jeg aldrig eje en terrier igen.... Jeg skal heller aldrig som andre også har nævnt have en hund hvor den ikke kan føde selv, eller på anden måde bærer præg af at være avlet unaturligt. F.eks. overdrevent fladsnudet, udstående øjne ect.

 

:hmm:Af de tre racer vi har, skal jeg aldrig eje en Aussie igen, ej heller en husky.... Dog er min kæreste en del anderledes end mig, og jeg elsker jo vores hunde, så kan heller ikke udelukke at vi en dag ender med en husky igen :lol: Aussien skal vi ikke have igen, jeg føler ikke at jeg har modet til det efter vores oplevelser med Penny.... Måske en fra en lille opdrætter, hvor vi har brugt meget tid med hundene og er lidt mere sikker på sindet af forældrene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm.... Der er en del på den liste.

Men her nævnes dem der er absolut no-go.

 

Alt med flad snude - Mops, FB, tibbe osv.

Kan bare ikke se det charmerende i dem og får det næsten dårlig ved den grynten og hiven efter vejret de ofte laver.

Med det liv jeg lever, så ville de sandsynligvis få hjertestop temmelig tidligt i livet.

Boxer høre desuden også under den kategori, efter jeg så en kollapse en varm sommerdag - Rigtig grimt syn. :(

 

Chihuahua og andre af de helt små hunderacer.

Kan ikke rigtig med størrelsen. De må helst ikke blive mindre end Kaia, der vejer 8 kg.

 

Schæfer er også en race jeg aldrig kommer til at eje.

Har mødt flere søde individer, men temperamentsmæssigt passer de slet, slet ikke til mig og møder mange der er udfarende, højlydte, ikke kan koncentrere sig og som kræver ualmindelig meget miljøtræning for at kunne begå sig andre steder end på de "faste".

 

Basset - Ja, udseendet betyder sgu' noget når den ikke kan løbe på en stubmark uden at få en rød og ridset mave bagefter :(

 

Trimmeracer egner jeg mig heller ikke til. Hader, hader, hader pelspleje og selvom de "bare" kan holdes i hvalpeklip, så ved jeg at jeg ikke får plejet pelsen ordentlig.

 

Langt de fleste terrier vil heller aldrig kunne bo hos mig - Igen et spørgsmål om temperament.

 

I det hele taget tror jeg kun jeg får bc, ckc (og den er endda tvivlsom grundet sundhed), og måske en kleiner/staby engang hvis jeg skulle prøve noget helt andet..... OK.... Træk-racerne kunne også blive aktuelle, hvis jeg pludselig fik mere tid til at tage ture i plantagen med dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville aldrig komme til at eje en hønsehund, jagthunde generelt.... collier... de kræver meget mere end jeg kan og vil give dem.. Schnauzer (staves det sådan) er jeg ikke så vild med.... men igen jeg ville sgu nok falde for dem alle alligevel hvis det endeligt kom til stykket. Men bulldogs er mit hjertebarn.....:lun:

 

Jeg tror godt, at Eddie vil have sig sin helt egen Liva-hund

Link til indlæg
Del på andre sites

Det med snorkeriet er én af de ting der ærgrer mig rigtig meget, jeg har forelsket mig i bostonterrieren som jeg er overbevist om lever op til de fleste af mine krav og som jeg syntes er utrolig charmerende, men desværre snorker den :(

 

Pudsigt, jeg er faktisk også begyndt at varme op overfor den race. Hænger måske sammen med at jeg har tegnet et par stykker for nylig - de er altså kære! Har også kendt eksemplarer med perfekte luftveje, bl.a. to elite-agilityhunde. Som altid er det op til opdrættere og dommere!

 

Jeg kender et par nordmænd der har nogle af den race. Dem jeg har set her hjemme har været temmelig spinkle, uden benstamme, med et usikkert temperament. Dem jeg har set der oppe er langt sundere at se på, de er ikke så karpede, de har benstamme og bevæger sig forrygende. Nu er jeg personligt til bulldoggen frem for terrier, men i begge racer er der linjer som ikke er overtypede ud i det atypiske. De kan trække vejret, de har masser at energi og bevæger sig problemfrit.

Så er det en Boston man vil ha' så syns jeg slet ikke man skal afskrive den før man har kigget ud over landets grænser.

 

 

Aussien skal vi ikke have igen, jeg føler ikke at jeg har modet til det efter vores oplevelser med Penny.... Måske en fra en lille opdrætter, hvor vi har brugt meget tid med hundene og er lidt mere sikker på sindet af forældrene.

Hvad er der galt med Penny?

Kom hun ikke fra en lille opdrætter som I havde er forholdsvis tæt relation til og var du ikke ret begejstret for hendes forældre?

Ked af hvis de er sket noget :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er der galt med Penny?

Kom hun ikke fra en lille opdrætter som I havde er forholdsvis tæt relation til og var du ikke ret begejstret for hendes forældre?

Ked af hvis de er sket noget :(

 

Jo, men hendes temperament passer bare ikke med mig.... Eller rettere er det nok generelt bare en Aussie ting, som jeg ikke havde forudset. Men det er som om vi bare kører hinanden op, og ende ri kaos så snart vi forsøger nget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Turde sgu da ikke starte selv:mrgreen:

 

Jeg kommer aldrig til at eje springer- eller cockerspaniel. De er alt for vimse!

 

 

 

Og når så det er sagt, ville jeg sgu nok falde for alle alligevel:mrgreen:

 

 

Sludder og vrøvl, du har da set Tjaldur, han var da slet ikke vimsede..........:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...