Hop til indhold

Det farlige spørgsmål: Hvilke(n) race(r) vil du ALDRIG eje?


AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

Sludder og vrøvl, du har da set Tjaldur, han var da slet ikke vimsede..........:engel:

 

Og håber ikke at Bella er en af de rablende vanvittige psykopatschæfere du har mødt:mrgreen:

 

Det er faktisk lidt pudsigt, for jeg er nærmest vokset op med en springer- og en cockerspaniel. Og går til træning med en. Synes de er skønne hunde, men puhhhh, ville dø af stress inden 15 min:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 386
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Og håber ikke at Bella er en af de rablende vanvittige psykopatschæfere du har mødt:mrgreen:

 

Det er faktisk lidt pudsigt, for jeg er nærmest vokset op med en springer- og en cockerspaniel. Og går til træning med en. Synes de er skønne hunde, men puhhhh, ville dø af stress inden 15 min:lol:

 

Hehe nej Bella er sød :)

 

Ja man skal virkelig være til det der " vimse top-speed-tempo " for at være fan af en cocker, ellers bliver man jo sindsyg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er sjovt med den der vimsethed - vores Bella er af typen der helst ikke ligger ned. Nogle dage er det møgirriterende ("SKAL DU VÆRE OVERALT, HUND?"), men det meste af tiden synes jeg at det er fedt at hun er så nysgerrig.

 

En af Bellas ynglingsbeskæftigelser er når jeg pakker noget et nyt møbel fra Ikea ud og begynder at samle det - hun elsker at følge med i når jeg samler møbler.

 

Mine svigerforældre har det lidt svært med det, kan jeg godt mærke - og i det hele taget er det ikke alle gæster der har det godt med en hund, der ikke bare ligger i sin kurv og venter på at blive snakket til...

 

Men nysgerrigheden er klart et plus for mig.

 

Når det er sagt, så er vi begyndt at overveje vores næste hund - og vi spekulerer på om det skal være noget på 50+ kg. Måske en Mastiff.

 

Fire Mastiffer i et køkken fylder simpelthen mindre end en Springer Spaniel...

 

Jeg er i øvrigt heller ikke til psykopatshæfere - men jeg har heller ikke mødt nogen, så kan ikke sige om det er udbredt. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Jeg skal aldrig eje en schæfer de er gudesmukke men tror ikke jeg har evner til at have sådan en race, det samme er med huskyer de er bare så smukke men her rækker mine træningsevner heller ikke.

Så er det alle de små hunde som chi og poms, de er simpelthen for små, og skrøbelige. (mine fordomme stammer nok fra tv hvor idoler render rundt med de små hunde under armen og har iført hundene diverse former for tøj! og selvfølgelig fryser de små hunde men dem i tv er fra steder hvor det ER varmt, også alt det bling bling de smider på hunden - der fik jeg nok :-))

Så skulle jeg heller aldrig have puddler indtil jeg så BUZZ :lun:

Fladnæsede racer kommer jeg heller ikke til at eje.

Terrier heller ikke - heller ikke gravhunde og hunde der iøvrigt gøer for meget ;-)

 

Springer spaniels var også no go men det kunne nu sagtens blive min næste hund. Eller en puddel ;-)

 

Listen er sikkert meget længere men det var dem jeg lige kunne komme i tanke om - men hvor er det godt vi har så forskellige meninger - så vi ikke alle render rundt med en lab :-) det ville da være kedeligt ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, trimmeracer har jeg også opgivet. Det lyder temmelig omfattende med alt det klipperi og jeg er ikke sikker på at jeg ville gide det i 12+ år - så hellere svinge støvsugeren et par gange om ugen.

 

Det er lidt ærgerligt, for mange af racerne er jo skønne. Så hvis der en dag bliver lavet en pudel der fælder eller korthåret løwchen bliver godkendt, så er jeg frisk :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil aldrig sige aldrig, men lige som det ser ud nu vil jeg aldrig komme til at eje:

 

Hunderacer med ekstremt brede hoveder: Rottweiler, Amstaff, staffordshire terrier og generelt mange af de racer der går under muskelhunde-gruppen.

 

Racer som pga. ekstrem avl hæmmer dem i at udfolde sig som 'hund' (Altså 'hund' efter min bog :-D) og som nogle forsikringsselskaber ikke vil røre med en ildtang.

 

Terriere

 

Spidshunde

 

Mynder

 

Meget gøende selskabshunde.

(Har dog en lille drøm om en chihuahua en dag. Jeg bliver nødt til at prøve at eje sådan en lille størrelse :-D)

 

Hunde med ekstreme hudfolder der skal rengøres hver dag.

 

Hunde der savler, altså ... sådan VIRKELIG savler. Hele tiden. Altid.

 

 

 

Men den hunderace jeg med sikkerhed kan sige at jeg aldrig kommer til at ejer er en Schæfer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ingen terriere, vogtende racer, hyrdehunde og spidshunde. Punktum!

 

Af selskabshunde kan jeg nok kun være fristet af en fransk bulldog, hvis jeg altså lige blev rig og turde tage chancen med dyrlægeregninger. Jeg bliver skør af skinger gøen og det udelukker stort set alle de ande små hunde.

 

De store racer gd, mastif osv ville jeg nok passe godt sammen med temperamentmæssigt, men de bliver for besværlige til vores liv grundet størrelsen.

 

Tjah så er der ikke så meget andet tilbage end jagthundene :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har tænkt på at lave en lignende tråd, dog med det formål at andre skulle forklare hvad det var at der lige gjorde at de elsker præcis den race de har og som man ikke selv kan forstå at nogen kan leve med, hehe

 

Terriers kommer jeg for eksempel aldrig til at eje. .. Kan på sin vis godt lide deres udseende, gode humør og hittepåsomhed og på den anden side kan jeg slet ikke holde det vimse og trippende og stædige sind ud. At man kan sige nej til noget og så skal der lige prøves 117 gange mere om det stadig gælder. SÅ tålmodig er jeg ikke;) Og så har de ALT for meget temperament til mig.

 

Bulldogs falder desværre i samme kategori, men det er meget deres fysisk der gør at de slet ikke passer ind hos mig med lange ture i alt slags vejr. Sarpei eller chow chow sker ALDRIG.

 

mange af de helt små racer ville heller ikke være så egnet, men er slet ikke på niveau til at jeg kunne sige aldrig. En papillon kunne jeg feks godt tænke mig.

 

hunde med skæg er umiddalbart også udelukket , jeg kan ikke have det våde skæg når hunden vil kæle hehe.

 

Basset og blodhund kommer heller aldrig til at høre hjemme hos mig. Men jeg kunne godt have en lettere støver som feks beagle.

 

Faktisk er der ikke ret meget jeg vil afvise kategorisk. Jeg ved jo at jeg kan finde det hundesind jeg kan lide hos rigtig, rigtig mange forskellige hunde og så kunne jeg såmænd sagtens tage en race jeg ikke lige havde troet.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Kommer aldrig til at eje andet end ikke-fældende hunde fremover. Så så nemt er det. Bliver vi i de små hunde, så bliver det yorkshire terrier, dog gerne en stor én som Liva - men kunne egentlig godt tænke mig en stor hund, og det ville så blive en storpuddel (klippet ala Buzz!! :lun:). Men når jeg bliver gammel, så bliver det helt sikkert yorkshire terrier igen. :hjerte: (Vil simpelthen ikke have små pudler, synes virkelig ikke de er kønne - synes storpudlen er meget anderledes!) Men om det bliver puddel eller yorkie næste gang, det må tiden vise - det kommer også an på hvordan mine led og knogler opfører sig, som tiden går.

 

Men hvis vi skal kigge på hvilke racer jeg under normale omstændigheder ikke VIL eje, så indeholder listen i hvert fald:

- alle de fladsnudet racer som kæmper med alt, alt for mange skavanker!

- schæfer, alle de hofteproblemer i racen skræmmer mig

- alle jagthunde typer, forventer at de slet, slet ikke er mig!

- alle hunde der kunne minde om muskelhunde typer, ville være ræd for både nuværende lovgivning og om en evt ellers lovlig race men med "det farlige udseende" pludselig kommer på listen og man derved begrænses med mundkurv og line....

- CKCS, igen sundheden med hjerteproblemerne..

 

Og allermest ville jeg elske at de næste mange hunde var gadehunde! Men så skal vi være så heldige at der dukker ikke-fældende gadehunde op. Så det sætter jeg ikke min næse alt for højt op efter..! :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kommer aldrig til at eje hunde med flade snuder, så de knap kan trække vejret. Hunde med meget pels, hunde med folder i huden, der gør at de har svamp i hver enkel hudfold, håbløse hunde, meget gøende hunde. Der er sikkert flere.

 

Nu får jeg pludselig sådan en medlidenhed med de stakkels håbløse hunde, som ingen vil have :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ingen hunde med for flade snuder eller for synlige røvhuller til mig!

Dermed er mopsen totalt udelukket, de fleste andre fladnæser har trods alt så meget anstændighed at de har fået en lille deform hale til at dække over røvhullet :mrgreen:

 

Ellers er jeg ikke til de meget store, vogtende racer, det tør jeg ikke binde an med.

Har også svært ved at se mig selv med noget meget småt, er dog lidt forelsket i yorhshire og silky-terrier og de er ikke specielt store.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

jeg kan se mig selv med alle typer hunde, altså i alle grupper, store og små, tynde og tykke, fra border til gd til chi :mrgreen: så mine antipatier går ikke på grupper/typer, men på enkelte racer, men:

 

- mops/fb/engelsk bulldog fordi de er for hæmmede, synes det ser så ubehageligt ud, synes ellers de er dejlige hunde

- dsg fordi de er helt vildt emsige og/eller usikre og sitrer og er boldbesatte og virker sådan lidt irriterende på mig (kender dog et par undtagelser)

- cavalier fordi jeg synes de er ret ucharmerende både udenpå og indeni (mest de krybende usikre, men også de apatiske)

- husky, malamute, akita etc fordi de der helt selvstændige, barske spidser skræmmer mig lidt. ville ikke være god til en hund, der er helt fucking ligeglad med mig

- toller, koiker, aussie, ruhåret hønsehund fordi jeg ikke bryder mig om temperamentet på de individer jeg møder og ikke stoler på dem

Link til indlæg
Del på andre sites

Chi og andre lignende miniature kræ

skt bernbard og andre lignende gigant kræ

 

Begge grupper ovenfor, primært fordi jeg ikke kan gennemskue havd jeg skulle bruge dem til. Chier også fordi jeg synes de er grimme ogs er uhyggelige ud med deres udstående øjne. Skt bernhard o.lign, fordi jeg virkelig ikke særligt godt kan håndtere savl...

 

mynder og schæfer.... De to sidste er sådan lidt hmmm... Hvorfor? De første nok mest fordi jeg ikke ved hvad jeg skulle bruge dem til (igen), for kan egentlig godt lide deres udseende og kender flere rare mynder. Den sidste fordi jeg simpelthen ikke kan lide racen - sorry :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Alle hunderacer, der ikke er en Hovawart!

 

Frataget det valg, kunne enhver race som ikke har medfødte handicaps i form af f.eks. vejrtrækningsproblemer, forkortede lemmer, for lang ryg, abnormt store ører, ingen pels/ekstremt lang pels, ekstra høj risiko for alvorlige sygdomme og kort liv, eller andet der kan give dem et dårligere liv end en normalt bygget hund, sikkert gøre det...

 

Det ville dog ligge lidt tungt med spidshunde, muskelhunde, schæfere/schæferlignende racer og terriere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...