Hop til indhold

Det farlige spørgsmål: Hvilke(n) race(r) vil du ALDRIG eje?


AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

ok, vi er uenige. Jeg ville personligt være fuldstændig drønhamrende ligeglad med, om andre mennesker synes mine hunde er grimme, især mennesker jeg overhovedet ikke kender :vedikke: og hvis nogen jeg kender synes mine hunde er dumme og grimme, så kan hundene jo bare være glade for, at de ikke bor hos dem, men her hos mig. Seriøst, det er ikke værd at hidse sig op over.

 

 

Den trænger bare til at blive fremehævet.

 

hovedsagen er vel at vi selv elsker vores hunde, og at vores hunde er de bedste hunde vi kunne ønske os.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 386
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Generelt alle hunde større end 15 kg og mindre end 3 - Det er bare ikke mig!

 

Især kan jeg aldrig forestille mig at bo sammen med labrador og rottweiler. Jeg synes labradoren er alt for "almindelig" (uden at have nogen anden grund til at synes det) og ærligtalt bryder jeg mig ikke om den signalværdi der KAN være i at have en rottweiler.

Link til indlæg
Del på andre sites

altså jeg har så grim en labbe herhjemme*GG* Hun er stor som et godstog og hendes øjne er gul brune og børn er bange for hendes øjne.

Der er mange "fejl" ved hende - men guuuud hvor er hun dejlig og min mor ved godt at jeg kalder hendes hund grim, for hun ved også hvor meget jeg holder af hende.

 

Min mormors chi er skam sød, men han er vims og i mine øjne slet ikke pæn, men hunden har kastet sin kærlighed på mig og det er skam fint nok - jeg kan sagtens forkæle ham for at glæde min mormor.

 

Så grim kan altså også bare være en konstatering ;)

 

Min kusine har også en hund, gud hvor er hun meget lidt køn - men hun er stadig kær ;)

 

Der blev også spurgt i tråden HVORFOR man ikke ville have de racer.

 

Jeg får heller aldrig gravhund igen - voksede op med en de første 17 år af mit liv og hun var min bedste ven, men hun var da totalt blæst i bøtten.

 

De hårløse hunde får jeg heller ikke, de er grimme og der er ingen pels at røre ved og det synes jeg ikke er rart.

 

Folks meninger kan altid ramme andre, men læs med fornuften i stedet for hjertet - så bliver man knap så såret i livet og på nettet ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Husk nu at vi jo alle elsker den hund vi har. Hvis jeg skulle blive ked af det eller tage det personligt hver gang jeg har læst negative ting om 'min' race fransk bulldog herinde så var jeg smuttet forlængst. Men vi er jo alle forskellige og synes forskellige hunde er henholdsvis smukke, grimme etc. Det må vi lære at favne :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg gider heller ikke de håbløse hunde :sjov:

 

Det tilslutter jeg mig :lol:

 

 

Men der er flere, der har skrevet, at schæferen er skudt i roen, og det synes jeg egentlig er værre, hvis man endelig skal hidse sig op over noget. :vedikke:

 

Enig - adfærd/sind er jo langt værre end udseende.

****************************************************************************************************************************************

 

Umiddelbart ingen racer/typer, jeg for alt i verden ikke ville eje, men:

 

- Ingen fladsnuede/mærkelig eksteriør (fx basset hound) af etiske årsager og så er de vist heller ikke foreneligt med at jeg er glad for laange ture

- Chi og hårløse - for små og vimse til min smag

- Hunde med meget lang pels pga. pleje og rengøring

- Molosser - igen ikke foreneligt med højt aktivitetsniveau

 

Men altså ikke rigtig nogen "hade"race :)

glad for alle hunde, men flere racer/typer jeg

Link til indlæg
Del på andre sites

Wowser en debat ;-) beklager at du følte dig ramt Gina, men som Anne udtrykkeligt skriver i sit startindlæg, så er denne type tråd altid farlig, da nogle insisterer på at tage det personligt. Det er det ikke. Jeg kender flere flinke chi'er og enkelte som jeg også synes ser normale ud. Men generelt for racen, så synes jeg ikke de er pæne. Det synes jeg heller ikke hårløe hunde er, eller hunde med megen pels...

 

Det er en hundrede procent personlig præference og har intet at gøre med t være unfair eller pege fingre af specifikke hunde. Der er intet specifikt idet - kun generaliseringer.

 

vil så give Sonja ret i, at jeg nok hellere så at min race blev beskrevet som grim end som sindssyg ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er der jo stor forskel på hvad man synes er uhyggeligt, så det er da ikke pænt at sige at Amocca ikke må synes at chi'er er uhyggelige! :vedikke:

 

:lol: jeg synes NOGLE chiers øjne er uhyggelige. Det synes jeg faktisk alle racer med meget udstående øjne er - der er også nogle cavalierer der har det... Hvor man bliver helt bange for om deres øjne kunne poppe ud....

Link til indlæg
Del på andre sites

Har altså set billeder af chi'er, der virkelig var lidt uhyggelige og grimme, de lignede gremlins(til de, der ikke helt har alderen med sig, er det en film fra 80'erne med nogle små bepelsede kræ, som skulle virke lidt uhyggelige;)) når det er sagt, så ser langt de fleste jo ret søde ud. De har bare deres størrelse og (i langt de fleste tilfælde) deres væremåde imod sig - det sidste kan man klandre ejerne og ikke hunden for.

Skal generelt slet ikke have små hunde, de er så vims, jeg ville heller ikke kunne overskue at undgå at jogge på dem:(

Bullterrieren tror jeg egentlig er en fin nok hund, den synes jeg så til gengæld er lidt grim med sine små griseøjne:o så den ville jeg heller ikke kunne tænke mig at skulle kigge på hver dag i måske 15 år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, jeg kommer aldrig til at eje hunde der vejer under 10 kg tror jeg, det bliver simpelthen for småt, jeg kommer heller ikke til at eje kæmpe hunde (udover lige 1 enkelt grande på et tidspunkt) men eller så er de simpelthen for tunge, og jeg er vant til at gå meget med hundene i løbet af 1 dag, og tager på mange vandreture, samt løber med dem.

Ellers så kommer jeg nok heller aldrig til at eje en bordercollie, synes de er lidt for vilde i blikket til mig, og de giver mig lidt stres.

 

Men ellers så synes jeg det er svært, for jeg har det med at forelske mig i den ene hund efter den anden, uanset race.

 

Bantus

Link til indlæg
Del på andre sites

Er faktisk lidt forundret over, at der ikke er flere der har bc'en på listen over no-go :hmm:

 

Synes ellers den, ligesom schæferen er en af de racer som rigtig mange har et træls forhold til, pga. de mange uheldige eksemplarer der findes.

 

 

Personligt synes jeg denne debat er vældig morsom, fordi den afspejler det fede i de mange forskellige racer og temperamenter der findes derude.

Der er en til hver af os.

Vi fortæller jo gerne hvad vi ønsker os af en hund, men det er jo lige så vigtigt at have gjort sig tanker om, hvad man absolut ikke kan leve med.

 

og selvom jeg har schæfer på min no-go liste, så tror jeg da bestemt også at f.eks Anne ved, at jeg synes Bella er skøn - Selvom hun er en schæfer :mrgreen:

Det er jo en god generalisering vi har gang i her og ikke en debat om de enkelte individer af racen vi har her på HF, som kan være helt fantastiske selvom de er af en race vi aldrig ville kunne leve med.

 

Der er racer jeg synes er afsindig grimme og nogle jeg synes er sindssygt smukke.

Kunne f.eks godt tænke mig en chinese crested engang - Synes de er gudesmukke. :lun: Det til trods for de egentlig falder for kravet om min. 8 kg. :engel: Men rigtig mange vil synes de er nogle freaks og frygtelig grimme at se på og det er jo en ærlig sag.

Sådan er smag og behag jo så forskelligt og sådan er det jo med alt i livet - Det er der da ingen grund til at tage på vej over.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har altså set billeder af chi'er, der virkelig var lidt uhyggelige og grimme, de lignede gremlins(til de, der ikke helt har alderen med sig, er det en film fra 80'erne med nogle små bepelsede kræ, som skulle virke lidt uhyggelige;)) når det er sagt, så ser langt de fleste jo ret søde ud. De har bare deres størrelse og (i langt de fleste tilfælde) deres væremåde imod sig - det sidste kan man klandre ejerne og ikke hunden for.

Skal generelt slet ikke have små hunde, de er så vims, jeg ville heller ikke kunne overskue at undgå at jogge på dem:(

Bullterrieren tror jeg egentlig er en fin nok hund, den synes jeg så til gengæld er lidt grim med sine små griseøjne:o så den ville jeg heller ikke kunne tænke mig at skulle kigge på hver dag i måske 15 år.

 

tror heller ikke der er mange der er så heldige at have dem så længe, de er virkelig fulde af sygdomme. Men når det er sagt, så er det ikke udseendet der gør at jeg aldrig skal have en, nej jeg har simpelthen ikke humor nok til at leve med SÅ stædig en hund:lol:. Min veninde har to hanner, som er meget forskellige, og helt vildt sjove, men jeg ville blive sindssyg hvis jeg skulle bo sammen med dem permanent :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

buldogs - jeg har lidt svært ved at de efterhånden er avlet så usunde

mynder - kan ikke rigtig klare at de har halen mellem benene , men jeg kan godt se det smukke i en afganer eller saluki og er altid imponeret når jeg ser hvor stærkt de kan løbe

 

jagthunde ville jeg ikke kunne tilfredsstille , så de kommer heller ikke på tale.:bigsmile:glemte lige at tilføje hvide hunde - kan ikke klare når de er røde omkring næse og mund .

Redigeret af anne-lise hansen
mangel
Link til indlæg
Del på andre sites

Men der er flere, der har skrevet, at schæferen er skudt i roen, og det synes jeg egentlig er værre, hvis man endelig skal hidse sig op over noget. :vedikke:

Der er mange, der ikke kan lide schæferhunde, og jeg har da modtaget flere skideballer fra gamle mænd, fordi jeg er en gammel kone med schæferhund.

 

Jeg tror, man skal eje en schæferhund, for at kunne se dens fremragende egenskaber. Den går ikke i folk med træsko på som f.eks. labradoren. Men når man er schæferejer, forstår man godt, hvorfor schæferhunden er verdens mest populære hunderace.

 

Nu var denne tråd om hunde, man ikke vil eje, og det er jo svært, for alle hunde er jo dejlige på hver deres måde. Men jeg vil nok aldrig have en fladsnudet eller en meget stor hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, men for at få tråden tilbage på sporet, så tror jeg aldrig, at jeg kommer til at eje en ruhåret hund. Kan virkelig ikke lide at røre ved dem og for en person der elsker at ligge i ske og nusse hunden, så er det bare en dårlig kombination :mrgreen: Blød pels, tak :5up:

 

Jeg troede jeg var den eneste! Kan virkelig ikke klare at røre ved ruhårspels, jeg føler at jeg bliver beskidt på hænderne :oops: I det hele taget kan jeg ikke rigtig lide nogen form for "pels", jeg foretrækker glathårede hunde.

 

[ATTACH=CONFIG]115505[/ATTACH] :mrgreen:

 

Oh Jesus, det ser ikke sundt ud! :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

:vedikke: og er det ikke fuldstændig lige meget at andre ikke syntes ens hund er det skønneste i hele verden?.. Anne skulle da føle sig ekstremt trådt på så :lol: med alle de anti-schæfer folk herinde? :mrgreen: Jeg syntes schæfere er herre skræmmende :vedikke:

 

Men der er flere, der har skrevet, at schæferen er skudt i roen, og det synes jeg egentlig er værre, hvis man endelig skal hidse sig op over noget. :vedikke:

 

Min dræber er den bedste i verden:hjerte: Folk må synes hvad de vil om hende, det vigtigste er at jeg elsker hende over alt, og synes hun er det smukkeste og dejligst væsen der nogensinde er skabt:lun:

 

Og jeg forstår sgu godt dem der ikke gider schæfere, for de har bare noget over sig, en helt forkert knap, som heldigvis er minimal hos Bella. Heldigvis!!

 

 

image.jpg

 

[ATTACH=CONFIG]115505[/ATTACH] :mrgreen:

 

:shock:

 

Og jeg synes også at mange chi'en er grimme:genert: Specielt dem med store kranier og små snuder! Min mosters er jo også mere sjælden end køn, men kan ret godt lide ham alligevel:mrgreen:

image.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK
Nå, men for at få tråden tilbage på sporet, så tror jeg aldrig, at jeg kommer til at eje en ruhåret hund. Kan virkelig ikke lide at røre ved dem og for en person der elsker at ligge i ske og nusse hunden, så er det bare en dårlig kombination :mrgreen: Blød pels, tak :5up:

 

Helt enig her :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

 

 

:shock:

 

Og jeg synes også at mange chi'en er grimme:genert: Specielt dem med store kranier og små snuder! Min mosters er jo også mere sjælden end køn, men kan ret godt lide ham alligevel:mrgreen:

Nej Anne, han er SÅ kær!! :hjerte: Jeg blev en smule forelsket i ham da vi var ude hos jer. Han er virkelig, virkelig kær - især med den lille tunge der stikker ud, hihi. :lun:

 

Og Bella er også en sød, sød og majet dejlig schæfer! :bighug: Så rolig og tålmodig med Zazu!

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK
Jeg kan forøvrigt SLET ikke med savlende hunde heller :hmm:

 

Så skal du ikke eje en lab ;-) min den lille lab (den store gør det altså, slet ikke vil jeg lige sige) han savler så det render ned som regnvejr når der er mad på bordet :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK
Min dræber er den bedste i verden:hjerte: Folk må synes hvad de vil om hende, det vigtigste er at jeg elsker hende over alt, og synes hun er det smukkeste og dejligst væsen der nogensinde er skabt:lun:

 

Og jeg forstår sgu godt dem der ikke gider schæfere, for de har bare noget over sig, en helt forkert knap, som heldigvis er minimal hos Bella. Heldigvis!!

 

 

[ATTACH=CONFIG]115509[/ATTACH]

 

 

 

:shock:

 

Og jeg synes også at mange chi'en er grimme:genert: Specielt dem med store kranier og små snuder! Min mosters er jo også mere sjælden end køn, men kan ret godt lide ham alligevel:mrgreen:

 

Din dræber ville jeg vildt gerne møde en dag - har aldrig rørt en schæfer men synes de er så smukke, det er Bella også SMUKSAK!! hende ville jeg godt kunne ae lidt :lun: og måske senere hvis det viser sig hun ikke er en dræber give et kram - hun ligner en stor tøjbamse :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...