Ulla H Skrevet Januar 3, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2014 Jeg har i år indimellem fulgt nogle af de sider på facebook , hvor dyr efterlyses. For hundes vedkomne er vi vel over 25 stk. fra lige før nytår. Én skriver at 7 stk er fundet døde, sikkert pga påkørsel. Antallet af forsvundne katte er også megahøjt. Jeg forstår godt, at noget kan gå galt, så en hund slipper ud, men synes virkelig at tallet er megahøjt. Jeg er så typen, der bliver vred på hundenes/dyrenes vegne.Kan simpelthen ikke forstå at nogle ikke ved, at panikangst for høje lyde og underlige ting i luften over én , kan komme ganske uventet. Hvad synes I????? Her til aften er en stor del ikke fundet endnu. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Januar 3, 2014 Rapporter Share Besvaret Januar 3, 2014 Jeg har i år indimellem fulgt nogle af de sider på facebook , hvor dyr efterlyses. For hundes vedkomne er vi vel over 25 stk. fra lige før nytår. Én skriver at 7 stk er fundet døde, sikkert pga påkørsel. Antallet af forsvundne katte er også megahøjt.Jeg forstår godt, at noget kan gå galt, så en hund slipper ud, men synes virkelig at tallet er megahøjt. Jeg er så typen, der bliver vred på hundenes/dyrenes vegne.Kan simpelthen ikke forstå at nogle ikke ved, at panikangst for høje lyde og underlige ting i luften over én , kan komme ganske uventet. Hvad synes I????? Her til aften er en stor del ikke fundet endnu. Jamen, jeg tror såmænd ikke der er flere i år, men nyhederne spredes jo hurtigt via fx facebook. Jeg tror at nogle er sort uheld. Fx den lab der i panik løb ud af døren da et menneske gik ind. Men dem der lufter uden snor eller smider hunden i haven på dagen, skulle simpelthen have tæsk med en våd avis!!! Men desværre findes der folk som er frygtelig naive (dumme) på deres hunds vegne. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret Januar 4, 2014 Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2014 selvfølgelig burde det være en selvfølge at ejerne tager hensyn til deres hunde / dyr i december hvor krudtet jo desværre sidder løst hos mange - men der kan jo godt ske uheld selv om man passer på , jeg var fks. ude for at engang hvor jeg gik med min første hund blev en forretningsmarkise rullet ind med et BRAG og hun blev så forskrækket at det nærmest var umuligt at gå den vej senere i hendes liv . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hewlett Besvaret Januar 4, 2014 Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2014 Ulla, jeg forstår det heller ikke, men jeg har jo heller aldrig selv prøvet at stå i sådan en situation. Så sent som d. 31. kl. 14 gik vi strandtur med nogle venner, hvor hundene løb løs. Her kunne vel ligeså godt være kommet et kæmpe brag meget tæt på, som havde fået mine to tøser til at stikke af - man ved det jo ikke Ét at formålene med den tur var jo at få trætte hunde med hjem, og det bliver de bare ikke på samme måde hvis man har dem i snor. Vi valgte så at tage et sted hen hvor folk normalt ikke fyrer af, men det er jo absolut ingen garanti. Til gengæld forstår jeg slet, slet ikke folk der tager deres hunde med ud for at kigge på fyrværkeri. Oftest med en 'undskyldning' om at hunden elsker det, og ville blive ked af at skulle sidde og kigge gennem ruden. Jamen for pokker da, det er jo kun én raket der skal vælte og fare mod hunden, så er den over alle bjerge ELLER sindsygt bange for fyrværkeri resten af dens liv. Dyr og fyrværkeri hører IKKE sammen i min verden, og jeg tager mig til hovedet når jeg hører at Fido da skal med ud og kigge på fyrværkeri hvert år, for det kan han godt lide :damn: 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Januar 4, 2014 Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2014 Jeg har læst følgende sætninger på FB i år. "Jo vi havde vores med ud kl 24, den gøede da raketterne, men var ikke bange" Den hund løber væk næste år tænker jeg! Eller "næ min Hund er ligeglad, den står bare musestille, så vi havde ikke engang snor på den" WHAT? Alle hunde kan da pludselig blive forskrækket tænker jeg eller? Min første tanke er, at ligegyldigt hvis fyrværkeri sikker din hund er, så tager du den ikke med ud kl 24 hvis du elsker den. Muligt den ikke løber væk, men har den sikkerhedsbriller på? Hvorfor elsker folk ikke deres hund nok til at passe på dem? Bøvs slut herfra! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Jane Besvaret Januar 4, 2014 Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2014 Jeg fatter hellere ikke dem der tager deres hunde med ud nytårsaften for at se fyrværkeri. Der kan hurtig opstå en situation der kan gøre selv den mest fyrværkeri sikker hund bange. Så det er :damn:at tage hunden med ud. Hunde er også kommet alvorlig til skade. Husker at for nogle år siden sprang en romerlys tror jeg det var, i munden på en hund. Den "morede" sig med at jage rundt efter raketter m.m. desvære fik den fat i en fuser. Det blev dens sidste nytårsaften, fordi en klovn til ejer ikke passede bedre på sin hund. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KimC Besvaret Januar 5, 2014 Rapporter Share Besvaret Januar 5, 2014 Det er så nemt at være klog på hvad andre gør forkert. Sommetider sker ting bare. Mine hunde er ikke paniske over for fyrværkeri, men bryder sig heller ikke om det. Derfor går jeg skovture med dem. For at kome ind i skoven skal jeg gå ca 100 langs med en landevej. Der har jeg oplevet at nogen har kastet kanonslag efter os. Inde i skoven kom de rpludseligt nogen unge der havde meget travlt med at komme væk, i bil. Kort efter rystede hele skoven af en meget voldsom eksplosion. I år var der nogen der smed et kanonslag ind i haven til hundene, d 27 december. Den slags kan man altså ikke forudse, og man kan ikke holde hunde permanent indendøre fra ca 1 december, til ca en gang i Januar når alt krudtet er brugt op. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Januar 5, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 5, 2014 Jeg bor jo i et stort villakvarter, hvor de første brag som regel starter sidst i november. Så man skulle tro vovserne blev lidt vant til det. Mine bliver usikre , tror jeg , fordi de ikke engang føler sig sikre i egen have. Og ja de kommer da også løs i dec , så det kunne nok også ske for mig, men antallet er da enormt. Jeg synes det er så tragisk at de flakker rundt derude i panik i mange døgn , inden de heldigvis føler tillid til en , og lader sig indfange. Den yngste jeg læste om var en 6 mdr´s havanese. Død. Sikkert påkørsel. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Januar 5, 2014 Rapporter Share Besvaret Januar 5, 2014 Det er så nemt at være klog på hvad andre gør forkert. Sommetider sker ting bare. Mine hunde er ikke paniske over for fyrværkeri, men bryder sig heller ikke om det. Derfor går jeg skovture med dem. For at kome ind i skoven skal jeg gå ca 100 langs med en landevej. Der har jeg oplevet at nogen har kastet kanonslag efter os. Inde i skoven kom de rpludseligt nogen unge der havde meget travlt med at komme væk, i bil. Kort efter rystede hele skoven af en meget voldsom eksplosion. I år var der nogen der smed et kanonslag ind i haven til hundene, d 27 december. Den slags kan man altså ikke forudse, og man kan ikke holde hunde permanent indendøre fra ca 1 december, til ca en gang i Januar når alt krudtet er brugt op. Men nu er der foreskel på at lufte sin hund kl 17-18 stykker og så have den med ud kl 24! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
chr68866 Besvaret Januar 5, 2014 Rapporter Share Besvaret Januar 5, 2014 noget helt andet... forleden så jeg en app vedr. forsvundne dyr, men nu kan jeg ikke finde den i app.store. Nogen der har set den? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Shii Besvaret Januar 5, 2014 Rapporter Share Besvaret Januar 5, 2014 Ulla, jeg forstår det heller ikke, men jeg har jo heller aldrig selv prøvet at stå i sådan en situation. Så sent som d. 31. kl. 14 gik vi strandtur med nogle venner, hvor hundene løb løs. Her kunne vel ligeså godt være kommet et kæmpe brag meget tæt på, som havde fået mine to tøser til at stikke af - man ved det jo ikke Ét at formålene med den tur var jo at få trætte hunde med hjem, og det bliver de bare ikke på samme måde hvis man har dem i snor. Vi valgte så at tage et sted hen hvor folk normalt ikke fyrer af, men det er jo absolut ingen garanti. Vores rendte også løs på stranden, men vi havde da gået en halv times tid, og lyttet efter hvor slemt det stod til... Til gengæld forstår jeg slet, slet ikke folk der tager deres hunde med ud for at kigge på fyrværkeri. Oftest med en 'undskyldning' om at hunden elsker det, og ville blive ked af at skulle sidde og kigge gennem ruden. Jamen for pokker da, det er jo kun én raket der skal vælte og fare mod hunden, så er den over alle bjerge ELLER sindsygt bange for fyrværkeri resten af dens liv. Dyr og fyrværkeri hører IKKE sammen i min verden, og jeg tager mig til hovedet når jeg hører at Fido da skal med ud og kigge på fyrværkeri hvert år, for det kan han godt lide :damn: Jeg synes det er SÅ ondskabsfuld af ejerne at gøre det imod deres hunde! Jeg er super bange for at få sådan en raket stav i hovedet, så jeg er altid inde ved midnat alligevel. Men har man en hund som ville være ked af at skulle sidde indenfor alene og kigge ud.... Jamen så må folk sgu da blive inde ved den?!? I år kom Dexter hen og stod og kiggede ud på fyrværkeriet, og det fik han skam lov til... Men om han så havde rejst sig op på to ben og sagt "Jeg vil ud", så er der ingen af mine hunde der kommer ud imellem 23 og 02... Uanset hvor meget diarré de så end har, vil jeg hellere at de skider indenfor, end risikere hvor meget de psykisk kan tage skade af at komme ud... ---- Jeg tror dog at man også skal huske at mange folk netop er hjemme nytårs aften, og f.eks. får besøg af folk som ikke har hund.... Jeg er opvokset med katte, vi har altid haft omkring 10-15 katte, og nytårs aften blev de alle holdt inde.... Men en nytårsaften havde vi besøg, og en af gæsterne, som kom i vores hjem ganske ofte ser at en af kattene står og vil ud, omkring klokken 22.... For at være sød lukker han selvfølgelig katten ud..... Der gik tre måneder før katten kom hjem igen.... Han havde bare på ingen måde tænkt over at den selvfølgelig ikke skulle lukkes ud.... Og jeg kan forestille mig at folk der f.eks. er vant til at hunden lukkes udi haven når den vil ud, ville gøre dette... Som ejer har man måske glemt at fortælle folk at lige i dag må de ikke gøre dette.... Og jeg tror at mange af de hunde som løber væk, netop løber væk af den grund, og ikke nødvendigvis pga. uansvarlige hundeejere.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts