Hop til indhold

hvilken race vil du have, hvis du kun måtte vælge en?


luckyluna
 Share

Recommended Posts

  • Svar 86
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Et herligt spørgsmål. For mig er det sådan at når jeg vælger en hunderace er problemet at jeg vælger alle de andre skønne racer fra- jeg har FT Springer Spaniel og en prioriteret liste ser således ud:

 

Langhåret hønsehund

Drente

Kleiner Münsterlænder

Labrador

Vizsla

GDH

 

 

skulle jeg ikke tage hensyn til brugsegenskaber

 

Gordon Setter - skøn jagthund men ikke til den slags jagt jeg dyrker

 

vh PBC

Link til indlæg
Del på andre sites

En saluki :lun: Synes de er absolut nogle af de flotteste hunde og elsker mynder generelt... men tror ikke sådan en ville harmonere med min lille cavalier.... så skulle jeg have en mynde nu ville det blive en whippet... men havde jeg ingen anden hund at tage hensyn til... så skulle det være en saluki.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er egenttlig meget nemt, da vi enten får löwchen eller pudel næste gang, hvis jeg får lov til at bestemme. Vi overvejede en lagotto romagnolo, men det er droppet igen, og så er der jo kun pudlen tilbage.

Og så nok en mellempuddel (grå eller sort), da jeg godt kan lide at de lige er et hak større end löwchen.

 

Begrundelse: Jeg vil helst vil have en fældefri hund, så vidt jeg ved er det ikke en særlig sygdomsplaget race, og så sindet selvfølgelig. Dem, jeg har mødt/kendt, har været sådan nogle venlige og sjove gummibolde. :lun:

Redigeret af Jomiha
Tliføjelse
Link til indlæg
Del på andre sites

Åh ja, jeg er god til at skifte hvilken hunderace jeg gerne vil have næste gang :mrgreen: Det bliver et svært valg tror jeg! Pudlers personlighed kan jeg godt lide, men kan altså ikke rigtigt med deres udseende :genert:

 

Måske en tibetansk terrier, det ligner jo lidt en løve bare i en større udgave :-D Jeg er bare i tvivl om, hvorvidt den er for gøende og måske for reserveret for fremmede... De her ser da søde ud hva'? :-D

2-timer-forside.jpg

 

Jeg har også altid haft et svagt punkt for en irish soft coated wheaten terrier...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg kun måtte vælge en race, så måtte det næsten blive en saluki... Eller i hvert fald en mynde, for synes også afghaneren og whippet er skønne. Lidt bizart fra muskelhunde til mynde, I know :engel: Drømmer dog allerede om en mynde, på et tidspunkt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er egenttlig meget nemt, da vi enten får löwchen eller pudel næste gang, hvis jeg får lov til at bestemme. Vi overvejede en lagotto romagnolo, men det er droppet igen, og så er der jo kun pudlen tilbage.

Og så nok en mellempuddel (grå eller sort), da jeg godt kan lide at de lige er et hak større end löwchen.

 

Begrundelse: Jeg vil helst vil have en fældefri hund, så vidt jeg ved er det ikke en særlig sygdomsplaget race, og så sindet selvfølgelig. Dem, jeg har mødt/kendt, har været sådan nogle venlige og sjove gummibolde. :lun:

 

Kom lige i tanke om harlekinpudler. Sådan måtte den gerne se ud :hjerte:

HarleyGoodEyes5_3_1.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...