Hop til indhold

Gæst Stella
 Share

Recommended Posts

  • Svar 84
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Først en lille update, Tjaldur er bare skøn i dag, har været i fjolle humør siden i formiddags og har været så glad så glad og bare super fræk og frisk på en længere gåtur, uden stress. Bare godt humør og fjol. Det er så dejligt :lun:

 

Nå har snakket med dyrlægen, som ikke kendte et alternativ til clomicalm. Han fortalte han havde 2 andre hunde i klinikken som fik clomicalm pga seprations angst, og som havde fået det i en lang periode,altså længere end Tjaldur. Han synes jeg skulle forsætte på 1 clomicalm dagligt og så skulle vi tales ved i næste uge. Indtil jeg finder ud af hvordan jeg trapper ud, man kan ikke knække pillerne på 25 mg og de fås ikke i mindre dosis, så vidt jeg er bekendt med. Så det er vel bare fra 1 til ingen ?

 

Samtidig har jeg kontaktet en homøopat, som jeg pt har sendt alt info til omkring Tjaldur og hans historie og medicin.Hun arbejdede dagligt med hunde med alvorlige adfærdsproblemer og var både clarvoyant og adfærdsterapeut og uddannet inden for homøopati. Dog mente hun at jeg også burde kontakte charlotte eicke, men uha mig og charlottes kemi, den ligger på et meget lille sted. Så det overvejer jeg lige endnu. Hende her ville se om hun kunne komme med nogen, inden for den næste uge. Har samtidig meldt mig til healing af Tjaldur.

 

Så bum bum, nu må vi se. Er spændt, har i dag en bedre følelse inden i. Det skal nok gå. Og hvis alt bare går helt op i hat og briller og intet hjælper, så ved jeg jo at clomicalm hjælper ham og så må jeg opveje for og i mod. Det spændene bliver jo så også, om hans maveproblemer forsvinder når han kommer af clomicalm ? Hvis ikke de gør det inden for den første eller anden måned, må jeg nok konkludere at det så alligevel ikke var clomicalm der gav ham maveproblemer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Stella.

Jeg har ikke lige læst hele tråden, men har læst flere indlæg hvor du beskriver at han har ondt i maven, skiftevis, tynd og hård affrørring, og at maven larmer, og at han tydeligt har smerter. Det lyder bare enormt meget som Bananna, hun havde store maveproblemer, faktisk så store at dyrlægen anbefalede at vi aflivede hende, hun var kun 1 år. Hun havde nærmest konstant blod i afføringen, og var på den ene kur efter den anden. Intet hjalp.

 

Jeg lyttede så ikke til min dyrlæge, men fandt en anden istedet for. Jeg begyndte at lave hjemmelavet kost, hjemmelavet godbidder, og der var ingen tyggeting overhovedet som hun fik. Yderligere fik hun også kinisiskeurter og akkupunktur. Men langsomt blev det bedre, og hun har nu en helt perfektmave. Hun kan tåle helt almindelig godbidder nu, dog ikke så mange, og hun har også tyggeting som hun kan tåle, yderligere så er hun begyndt at få ID dåse foder, når jeg ikke lige har fået lavet hjemmelavet. Hun kan også tåle at få rester fra min aftensmad hvis det, et lille stykke af et stykke flæskesteg eller frikadelle f.eks. Det kunne overhovedet ikke tåle før, så vidste jeg at de næste dage vil gå med voldsomme mavesmerter, og blodig diarre. Men nu ingen problemer.

 

Håber at det hele kommer til at gå bedre.

 

Bantus

 

Er meget glad for at høre at din hund kom sig over det og i dag har det godt. Der findes bare ikke noget værre end sådan noget mavebøvl. Det gør så ondt på dem og jeg kan næsten ikke holde det ud. Min tidligere hund, døde af det :megaked: Så derfor er jeg også ekstra panisk og småhysterisk, så snart der er noget galt med Tjaldurs mave.

 

Jeg giver pt Tjaldur, kylling og ris, i/d tørfoder og vådfoder, samt tørrede bananer. Tør ikke give ham andet, indtil jeg ser markant forandring i hans mave.

Link til indlæg
Del på andre sites

Puh, hvor jeg føler med dig og Tjaldur, Stella! :ae:

 

Jeg har desværre ingen kloge ord ang. det med vedvarende stress og medicin til dette, men jeg kender følelsen af at "nu er det slut" :cry:

Mikkel har gået og haltet og været stivbenet det sidste stykke tid, og jeg frygtede det værste og var nærmest allerede klar til at sige farvel, for han skal bare ikke lide og holdes i live for min eller andres skyld, det kan jeg ikke byde ham, men så var vi ved dyrlæge (der ikke umiddelbart kunne finde noget og han viste heller ikke tegn på at have smerter) så det lettede selvfølgelig en hel del! Han er kommet på en kur med smertestillende, så vi satser på at det bare er en forstuvning eller lignende :x: Men det er jo desværre ikke til at vide endnu..

 

Nå, det blev en længere smøre, men jeg håber virkelig inderligt at du kan finde noget der kan hjælpe Tjaldur! :x:

 

Ja når ens dyr er syge, det er så forfærdelig, ønsker altid at det bare var mig selv der kunne tage alt deres smerte. Jeg håber meget meget for dig at søde Mikkel kommer sig. Krydser virkelig finger. Tak for dine krydsede finger :bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, ingen bivirkninger. Den første gang hun fik det var dosis lidt for høj, så hun dinglede lidt rundt... Men da dosis blev sænket, kunne vi mærke en stor fremgang... Jeg ved ikke om de kan fås i Danmark, desværre. Vores dyrlæge var meget large med dem, vi ringede blot og bad om at få noget beroligende fordi hun stressede over f.eks. besøg, og det var så voldsomt at vi blev usikre på hende (Hun har startet kampe med Dexter)... Vi fik disse piller uden at de havde undersøgt Penny, og vi betaler ikke gebyr eller noget, vi hentede bare pillerne... (Det skal dog siges at de jo kender Penny, og hun er blevet undersøgt der allerede som lille i forbindelse med hendes meget voldsomme vejrtrækning når hun stresser)...

 

Jeg kan prøve at høre vores dyrlæge om det er et produkt de kender til også findes i DK. Ellers kan jeg tage et billede af æsken og sende til dig, og så kan du eventuelt vise din dyrlæge det hvis du vil have hans mening om det?

 

Tak for beskrivelsen. Som du kan læse i min lille update så satser jeg på at miraklernes tid endnu ikke er forbi og at der dukker noget naturmedicin op, som kan hjælpe bedre og uden bivirkingerne. Men hvis alt bare går helt op i hat og briller, s å har jeg din erfaring i baghovedet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Giver du ham probiotika til maven? For eksempel stomax?

 

Nej lige netop overstående har jeg aldrig hørt om, er det, det samme som det der pasta på tube argtig noget, som vist hedder canicur eller noget ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har Tjaldur ikke fået clomicalm i 4 dage. Kan det virkelig passe at jeg allerede kan mærke det ??

I dag har været første dag i over en måned, hans mave har været normal og hvor han har spist med god appetit.

 

Han har været SÅ glad, fjollede, legesyg og virkelig virkelig aktiv. Ikke stressede, bare aktiv, livsglad og fjollede. Det er som om han er vågnet op af en døs. Jeg har været nød til at " tvangsputte " med ham i dag, for at få ham til at geare ned. Jeg er vant til at han altid sover når vi er indenfor, det er sjælden han er sådan aktiv aktiv indenfor. Men de sidste 2 dage er der blevet leget med bamser som aldrig før, fjollede med puder og håndklæder, blevet rusket i mine bukseben og stået utrolig meget på hovedet i både min seng og sofa, mens han siger fjollelyde.

 

Han er TYDELIGT mere vågen. Sover ikke nær så tungt og vågner tidligere. Kan ikke rigtig vurdere om det er godt eller skidt. Jeg har ikke set stress de sidste 3 dage, kun overdreven begejstring.

 

Er det hele blot helt tilfældig, eller kan han allerede mærke det ? Burde det ikke være i kroppen i længere tid ?

 

Her til aften har jeg dog ignoreret alle hans tiltal på forsøg på leg og han har faktisk sovet det meste af aften, hvilket også var hensigten, da han har været total speedet de sidste par dage.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke om du kan mærke det så hurtigt, men jeg ved fra veninde at de stoppede med at give hendes hund det, netop fordi hun mistede sit gode humør. Hun var sådan aldrig hverken eller.

 

Men dejligt.

 

Og så vil jeg indskyde at den stress han udviste da vi havde skov tur sidste år, ikke var noget jeg husker som voldsomt. Så hvis det er sådan han reagerer en gang i mellem når noget bliver for meget, så synes jeg bare du skal tage det helt roligt, få ham ud af situationen, som du gør, og komme videre med en ny dag i morgen. Det klarer han:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke om du kan mærke det så hurtigt, men jeg ved fra veninde at de stoppede med at give hendes hund det, netop fordi hun mistede sit gode humør. Hun var sådan aldrig hverken eller.

 

Men dejligt.

 

Og så vil jeg indskyde at den stress han udviste da vi havde skov tur sidste år, ikke var noget jeg husker som voldsomt. Så hvis det er sådan han reagerer en gang i mellem når noget bliver for meget, så synes jeg bare du skal tage det helt roligt, få ham ud af situationen, som du gør, og komme videre med en ny dag i morgen. Det klarer han:-)

 

Jeg synes ikke hans humør har været neutralt, mens han fik clomicalm. Heldigvis.

 

Nå men jeg glædede mig for hurtig. I dag en hund med afføring der STINKER så man er lige ved at brække sig. Morgenmaden kunne åbenbart ikke klemmes ned. Gav ham lidt A38 og det spiste han, vådfodret og tørfoderet spiste han ikke. Han virker mat og trist.

 

 

Stressen på skovturen, var vel medium, jeg kunne jo ikke få ham ud af det igen. Men det er hans primær reaktion, når han ikke kan rumme mere, at gø og gø og gø. Men det kan også være en del værre. Feks ved skift, hvis vi skal på besøg, ud at køre langt, til dyrlægen, hvis han skal vente. Så stresser han, gør uden pause, får diarre ( stressmave ) savler og er helt ukontaktbar. Han kan også blive så stresset at han går "i fortid " jeg ved ikke hvad jeg skal kalde det, men feks kan han finde på at sætte sig i et hjørne og gø helt hysterisk og knurre og jeg kan ikke røre ham, fordi han ville snappe. Det er heldigvis sjælden han kommer helt derop.

 

Det meste almindelige er det, vi så på skovturen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv at maven ikke blev ved at være god. Men det er nok bare mere tid der skal til

 

Ok, ville også bare berolige dig med at hvis det mest er som på skovturen , så overlever han, så længe det ikke er timer hver dag han har det sådan

 

Jeg har et stress dyr også og kender mange andre og så længe de slapper af hjemme og ikke udsættes for Max stress dagligt, så klarer de det og bliver bedre til at håndtere det med tiden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv at maven ikke blev ved at være god. Men det er nok bare mere tid der skal til

 

Ok, ville også bare berolige dig med at hvis det mest er som på skovturen , så overlever han, så længe det ikke er timer hver dag han har det sådan

 

Jeg har et stress dyr også og kender mange andre og så længe de slapper af hjemme og ikke udsættes for Max stress dagligt, så klarer de det og bliver bedre til at håndtere det med tiden.

 

Ja heldigvis slapper han af hjemme ved mig selv. Det gjorde han jo ikke det første år. Nu ved han at han bor her og skal blive boende og han er tryg og slapper af. Det er også rart for mig at vide at selv hvis han går helt i " koma" stress, så stopper det så snart vi kommer hjem til mig selv. Men han er desværre verdens mester i at stresse sig selv.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Nogen der kender det her produkt ? http://www.hooks.dk/product.aspx?productid=053029&deptid=1134&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC skal man gå ud fra at det blot er almindelig b vitamin, ligesom de b vitamin som diafarm laver og som ikke er tænkt som god mod stress, blot pelsen ? Har fået anbefalet MEGA B STRESS fra matas som en herinde skrev om, hvilket jeg også overvejer at købe, men er det også til hunde eller ?? I matas siger de at de aldrig har hørt nogen bruge det til hunde. Er det farligt at give det, hvis det ikke er tiltænkt hunde, altså det går jeg ud fra når en anbefaler det.

 

Fandt det der i hooks, og det er noget billigere, men hvis det ikke kan samlignes med mega b stress, så er der jo ingen grund til at købe det.

 

 

Skal også prøve anxicalm, er der nogen der har nogen ide om hvor længe man må bruge det ? Det står der INTET om nogen steder.

 

Han har nu været af clomicalm i 16 dage og det går godt, særligt hans mave er blevet helt god igen. Så det var nok clomicalms skyld. Nu her på dag 16 kan jeg dog mærke at han nemt farer op igen. Slet ikke som inden start af clomicalm. Men han sover ikke så tungt, er mere vågen og på, gør mere på gåturen og er generelt sådan lidt mere rastløs. Det er okay, men jeg ville gerne gå lidt blidere fra start. Hende jeg havde fundet omkring homøpati, hører jeg ikke rigtig fra. Charlotte eicke er svær at få fat, men forsøger stadig. Det jeg hader mest ved homøopstisk medicin, er alle de gange det skal gives, Teitur, fik 4 forskellige slags, 3 gange om dagen. Mistænker at det bliver en træls kamp med Tjaldur.

 

 

Så derfor ville jeg efter flere gode erfaringer herinde fra forsøge med anxicalm og b vitamin. Håber nogen kan svare på overstående.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bella har fået det flydende B vitamin fra Hööks pga. pelsen efter hendes omgang med hjerteorm.

 

En sygeplejerske fra klubben forklarede, at man skal bruge glukose for at optage B vitamin, så det er nok derfor det til hunde/heste er opløst i glukose.

 

Jeg kan ikke helt se hvad forskellen er på B vitamin til stress og den til hud? Begge dele er vel B vitamin....?!

Link til indlæg
Del på andre sites

Bella har fået det flydende B vitamin fra Hööks pga. pelsen efter hendes omgang med hjerteorm.

 

En sygeplejerske fra klubben forklarede, at man skal bruge glukose for at optage B vitamin, så det er nok derfor det til hunde/heste er opløst i glukose.

 

Jeg kan ikke helt se hvad forskellen er på B vitamin til stress og den til hud? Begge dele er vel B vitamin....?!

 

http://www.helsebixen.dk/shop/mega-b-stress-250-kap.html?gclid=CNOO362GmbwCFYlc3godFgoAiQ indeholder udover B vitaminer en del andet den stressede krop har behov for.

 

http://www.hooks.dk/product.aspx?productid=053029&deptid=1134&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC indeholder udelukkende "alle forskellige B vitaminer"

 

Stella, hunde tåler det fint, hvorfor skulle de ikke? Pelle får det i perioder + ekstra C vitamin

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Både B og C vitaminer er vandopløselige - dvs. at et evt. overskud "skylles" ud gennem urinen. Der skal store mængder til før det kan blive et problem. Hvis så er uro i tarmen et af bivirkningerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Så har han snart været uden clomicalm i en måned og det kan bestemt godt mærkes på flere områder.

 

Jeg har købt mega-b stress, men blev lidt ærgelig over størrelsen, de er godt nok store, men heldigvis kan de gemmes i en stor klump pate. Der står 2 om dagen på bøtten, gælder det også hund ? Han får 2 om dagen, men ved ikke om det er for meget, om jeg skal nøjes med 1 om dagen til ham ?

 

Så købte jeg bachs nødhjælpsdråber. Spild af penge, det smager afskyeligt af alkohol og 4 dråber 4 gange dagligt, forekommer mig direkte latterligt. Det er jo ingenting, bliver i tvivl om det når at fordampe når hunden trækker vejret. Der står MINDST 4 gange dagligt, det er mange gange. Så ud til højre med det.

 

Så købte jeg adaptil spray og et tørklæde og det er tilgengæld noget der rent faktisk virker. Ikke så jeg jubler, men jeg kan mærke en markant forskel, de gange jeg har brugt det på ham. Så det er godt at have i baghånden til det der er svært for ham.

 

 

Han gør mere på gåturene, knurre mere, er generelt lidt mere overdreven i sin adfærd, men ikke noget vi ikke kan leve med. Endnu. Jeg kan se han har svære ved at falde til ro, når vi ikke er hjemme ved mig, han er mere rastløs. Men altså, indtil videre stadig på et tåleligt plan.

 

Men det gode er at han er mere frisk, mere kvik og leger mere, samt hans mave er i orden igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har han snart været uden clomicalm i en måned og det kan bestemt godt mærkes på flere områder.

 

Jeg har købt mega-b stress, men blev lidt ærgelig over størrelsen, de er godt nok store, men heldigvis kan de gemmes i en stor klump pate. Der står 2 om dagen på bøtten, gælder det også hund ? Han får 2 om dagen, men ved ikke om det er for meget, om jeg skal nøjes med 1 om dagen til ham ?

 

1, vægtmæssigt svarer han ikke til et voksent menneske

 

Så købte jeg bachs nødhjælpsdråber. Spild af penge, det smager afskyeligt af alkohol og 4 dråber 4 gange dagligt, forekommer mig direkte latterligt. Det er jo ingenting, bliver i tvivl om det når at fordampe når hunden trækker vejret. Der står MINDST 4 gange dagligt, det er mange gange. Så ud til højre med det.

 

Nu bliver jeg lidt ærgerlig. Du kan ikke bare dømme remediet ude, når du ikke ved noget om det.

Jeg har lavet blomsterdråber for en professionel blomsterterapeut og for mig selv i mange år og i en flaske med 30 ml færdigt remedie er der kun 8 - 12 dråber af moderremediet, resten er alkohol for holdbarhedens skyld. I moderremediet er kun ca. 20% blomsteressensen, resten er alkohol igen for holdbarhedens skyld.

Det virker.. og Bachs rescue remedie virker på de fleste hunde, når det drejer sig om stress/angst.

 

Så købte jeg adaptil spray og et tørklæde og det er tilgengæld noget der rent faktisk virker. Ikke så jeg jubler, men jeg kan mærke en markant forskel, de gange jeg har brugt det på ham. Så det er godt at have i baghånden til det der er svært for ham.

 

Herligt. Det har ikke virket på de hunde jeg har afprøvet det på, men til gengæld virkede katteudgaven (Feliway) rigtig godt på min kat

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay det er muligt det virker på mange hunde, men jeg må indrømme jeg tænker at det er så utrolig lidt, at det ikke er muligt. En kvinde fortalte mig engang at hun, inden hun red i skoven på sin lettere nervøse hest, gav den 4 dråber af bachs rescue i dens foder. Så synes hun den var meget mere rolig på turen. Og så tænker jeg, er det ikke snarere placebo effekt ? Hun TROR det virker, derfor bliver hun selv meget mere rolig og det smitter af på hesten, som også bliver rolig. Altså hvordan kan 4 dråber overhovedet have nogen form for virkning, det når da at fordampe inden hesten indtager det med foderet ??

.

 

Men det er da kun godt hvis nogen har effekt af bachs rescue, men det er vist ikke her i huset. Men hvis jeg kan få ham til at indtage en godbid med det på, så kan jeg jo prøve at forsætte.

 

 

og tak, tror også jeg giver ham en, tænkte også at 2 var til en voksen, men det er ikke altid logisk, nogen gange skal hunde have større dosis end mennesker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay det er muligt det virker på mange hunde, men jeg må indrømme jeg tænker at det er så utrolig lidt, at det ikke er muligt. En kvinde fortalte mig engang at hun, inden hun red i skoven på sin lettere nervøse hest, gav den 4 dråber af bachs rescue i dens foder. Så synes hun den var meget mere rolig på turen. Og så tænker jeg, er det ikke snarere placebo effekt ? Hun TROR det virker, derfor bliver hun selv meget mere rolig og det smitter af på hesten, som også bliver rolig. Altså hvordan kan 4 dråber overhovedet have nogen form for virkning, det når da at fordampe inden hesten indtager det med foderet ??

.

 

Men det er da kun godt hvis nogen har effekt af bachs rescue, men det er vist ikke her i huset. Men hvis jeg kan få ham til at indtage en godbid med det på, så kan jeg jo prøve at forsætte.

 

 

og tak, tror også jeg giver ham en, tænkte også at 2 var til en voksen, men det er ikke altid logisk, nogen gange skal hunde have større dosis end mennesker.

 

Tro det du vil.

 

Tror du på vitaminer? Så jeg vil lige påpege, at i de B vitaminer du giver ham er der f.eks. 2,9 mg riboflavin i, hvilket er 207% af anbefalede dagsdosis, hvor meget tror du det fylder? Alligevel virker det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Prøv at tage nødhjælps dråberne selv;-) for eksempel inden du skal gøre noget du normalt stresser over.

 

Betinna hvide mose har lavet et forsøg med remedier mod nytårs angst og fandt en signifikant effekt. Hun havde placebo remedier til halvdelen af klienterne.

 

Bortset fra det så lyder det godt at han kan undvære clomicalm og er mere glad.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...